• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Det jag önskat så länge har äntligen hänt!

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Hur gick du till väga för att beviljas den summan? Personligt möte med banken? Hur var dina övriga förutsättningar? UC, lån osv?
Börja med att boka rådgivning. Inte genom vanlig kundservice men via bolånerådgivning. Var ärlig och visa hela ekonomin. Ha koll förstås. Ta fram en egen upplysning via minuc (i pdf). Så du har belägg för din ekonomi. Erbjud de att flytta över befintlig pension, starta sparande hos de. Bolån förstås. Jag hade 0,2 i UC, efter 1,5 år kämpande. 1123000kr i lån och krediter. Bolån 1190000kr (85%). Inkomst 573k. Under 1a samtalet skulle han kolla och återkomma. Några dagar senare nytt samtal om att värdera huset igen för att kunna baka in blanko. (Inget nytt värde) Sedan några veckor senare fortfarande inget löfte men behövde skicka in kontoutdrag från senaste 6 månader. Efter det blev det godkänt OM UC visade samma som jag tidigare delat. Så DÅ togs en UC. Därefter var det klart. Och jag superglad förstås.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 267
Mottagna reaktioner
408
Poäng
557
Var du kund hos Nordea innan du ansökte?
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 267
Mottagna reaktioner
408
Poäng
557
Var du kund hos Nordea innan du ansökte
Hej allihop,
Jag är så obeskrivligt lycklig just nu så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen.
Har i flera år dragits med blancolån och krediter som äter upp min lön månad efter månad.
Skuldbördan uppgår till totalt strax under 1,1 miljoner.
Igår fick jag beviljat ett enda stort samlingslån från Nordea på hela summan. Rak amortering och 3.65% i ränta. Det är helt jävla otroligt.
Detta blir förhoppningsvis min sista tråd här på forumet och gud nåde mig om jag tar fler lån! Vill tacka er alla för allt stöd och alla hjälpsamma trådar och inlägg - ni är bäst, sluta aldrig kämpa!

Fridens liljor.

/ Zaozi
Var du kund hos Nordea sen innan?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 634
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Börja med att boka rådgivning. Inte genom vanlig kundservice men via bolånerådgivning. Var ärlig och visa hela ekonomin. Ha koll förstås. Ta fram en egen upplysning via minuc (i pdf). Så du har belägg för din ekonomi. Erbjud de att flytta över befintlig pension, starta sparande hos de. Bolån förstås. Jag hade 0,2 i UC, efter 1,5 år kämpande. 1123000kr i lån och krediter. Bolån 1190000kr (85%). Inkomst 573k. Under 1a samtalet skulle han kolla och återkomma. Några dagar senare nytt samtal om att värdera huset igen för att kunna baka in blanko. (Inget nytt värde) Sedan några veckor senare fortfarande inget löfte men behövde skicka in kontoutdrag från senaste 6 månader. Efter det blev det godkänt OM UC visade samma som jag tidigare delat. Så DÅ togs en UC. Därefter var det klart. Och jag superglad förstås.
Tack för återkopplingen. Byta bank kan uppenbarligen göra underverk ibland. Funderar på att byta från just Nordea men här finns inget bolån, en usel UC och en inkomst som ligger 100K lägre. Kanske ändå är värt att boka ett möte med banken.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Jag fick oxå blanko på 1050000kr. a 3,95%. Plus bolån på 1190000kr. Deklarerat lön 570k.
Ingen dålig lön men inte superhög heller.

Min gamla arbetskollega har snarlika förutsättningar som dig. Fick också blanco runt miljonen. Minns inte exakt vad och hur men visst fasiken går det!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Tack för återkopplingen. Byta bank kan uppenbarligen göra underverk ibland. Funderar på att byta från just Nordea men här finns inget bolån, en usel UC och en inkomst som ligger 100K lägre. Kanske ändå är värt att boka ett möte med banken.

Har du en sambo? Kan man inte räkna er bådas löner som en gemensam ekonomi?
 

Yahap

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Ni som har erfarenhet av Nordea, jag hade nog inte kunnat få lån där då jag har 400’ i inkomst och 750’ i blanco. Men hade man kunnat göra så att jag och sambon ansöker tillsammans och sen flyttar vi båda bank från seb till Nordea, då har vi tillsammans 1mil i årsinkomst och ca 750’ i lån. Inget bolån dock , inga anmärkningar och ett par ff som är ca 6 månader gamla . Hade det fungerat tro?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Ni som har erfarenhet av Nordea, jag hade nog inte kunnat få lån där då jag har 400’ i inkomst och 750’ i blanco. Men hade man kunnat göra så att jag och sambon ansöker tillsammans och sen flyttar vi båda bank från seb till Nordea, då har vi tillsammans 1mil i årsinkomst och ca 750’ i lån. Inget bolån dock , inga anmärkningar och ett par ff som är ca 6 månader gamla . Hade det fungerat tro?

Nja, alltså om jag förstått det hela rätt hade det kunnat funka med era förutsättningar.

Dock kräver Nordea antingen ett bolån ELLER ett eget sparande (osäker på vilket belopp).
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Ni som har erfarenhet av Nordea, jag hade nog inte kunnat få lån där då jag har 400’ i inkomst och 750’ i blanco. Men hade man kunnat göra så att jag och sambon ansöker tillsammans och sen flyttar vi båda bank från seb till Nordea, då har vi tillsammans 1mil i årsinkomst och ca 750’ i lån. Inget bolån dock , inga anmärkningar och ett par ff som är ca 6 månader gamla . Hade det fungerat tro?
Viktigt är att göra det intressant för banken. Så flytt av viss premiepensionen och tjänstepension. Visa en kalkyl där det även finns en budget för sparande. Skulle boka rådgivning för bostadsköp. Även om det inte finns i planen just nu. Tror svåraste steget är att prata med rätt person. Dvs rätt roll som kan driva din fråga. Bostad är ju den viktigaste affären i ens liv och då kan det vara vägen till Nordea.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp