• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Detta eviga vändande på slantar.

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Man ska göra det som känns rätt.
En stor anledning till mina skulder är för att jag varit för snäll och hjälpt alla andra. Nu måste jag tänka på mig själv för att klara min skuldsanering.
Jag skulle inte få många kronor för de saker jag har. Mina kläder kan jag ju inte sälja för naken vill jag inte gå :p barnkläder går knappt att sälja här, och ska jag skicka behöver jag åka nästan 2 mil tur och retur då jag bor ute på landet och vi inte har någon affär här. Visst kan man ta det i samband med att jag åker och handlar men ärligt talat skulle jag snarare förlora på att sälja på Tradera t.ex såvida jag inte kan sälja dyrt. Därför ger jag bort till personer jag känner och vet behöver och uppskattar det. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Nej, efter många år med utmätning och sen skuldsanering har jag inget säljbart som jag vill avvara. När det gäller kläder och skor använder jag dessa tills de inte funkar längre. Och bor så till så det skulle kosta mer att få iväg ett paket än jag skulle tjäna på det. Vi har försökt sälja något någongång när det varit extra kärvt, men nej det är svårt att få napp.
Samma som här!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 821
Poäng
1 277
Jag skulle inte få många kronor för de saker jag har. Mina kläder kan jag ju inte sälja för naken vill jag inte gå :p barnkläder går knappt att sälja här, och ska jag skicka behöver jag åka nästan 2 mil tur och retur då jag bor ute på landet och vi inte har någon affär här. Visst kan man ta det i samband med att jag åker och handlar men ärligt talat skulle jag snarare förlora på att sälja på Tradera t.ex såvida jag inte kan sälja dyrt. Därför ger jag bort till personer jag känner och vet behöver och uppskattar det. :)
Exakt samma sits här!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 821
Poäng
1 277
Japp. Har just nu 42 kr och måste fixa middag och frukost för två. Varav en är en kräsen ung vuxen. Tur man är lite av en trollpacka
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Japp. Har just nu 42 kr och måste fixa middag och frukost för två. Varav en är en kräsen ung vuxen. Tur man är lite av en trollpacka
Känner med dig, har varit i samma sits många gånger! Men har inte gått utan mat ännu, soppa på en spik och Kajsa Warg vare prisad :D:D:D
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 675
Poäng
4 477
Ikväll blir det middag hos bekanta och jag räknar med en trevlig men sen kväll!

Ha en fin kväll!
Det låter trevligt! Jag har förvandlats pga all stress kring ekonomin fr en socialperson till en som typ aldrig umgås längre, ngn gång varannan månad blir det kanske en fika men annars försöker jag bara jobba extra så mkt jag kan.
I helgen väntar extrajobb på lör 11 timmar och på sön 9,5 och på det kommer jag få in ca 3800 innan skatt. Än så länge har jag jobbat ihop 14 900 kr under oktobermånad innan skatt. Betalar 30% skatt. Men under augusti så blev det bara ca 2800 kr efter skatt, september ca 13 500 kr innan skatt, när lönen kommer nästa vecka ska dottern få vinterjacka och vinterkängor!!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Det låter trevligt! Jag har förvandlats pga all stress kring ekonomin fr en socialperson till en som typ aldrig umgås längre, ngn gång varannan månad blir det kanske en fika men annars försöker jag bara jobba extra så mkt jag kan.
I helgen väntar extrajobb på lör 11 timmar och på sön 9,5 och på det kommer jag få in ca 3800 innan skatt. Än så länge har jag jobbat ihop 14 900 kr under oktobermånad innan skatt. Betalar 30% skatt. Men under augusti så blev det bara ca 2800 kr efter skatt, september ca 13 500 kr innan skatt, när lönen kommer nästa vecka ska dottern få vinterjacka och vinterkängor!!
Vilken kämpe du är.
Glöm inte att vara rädd om dig. ❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp