Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Dinfinnans funkar dessa?

Fick en betalningspåminnelse från chief utan ha någon lån hos dinfinans. Har kontaktat chief om det, men de behöver bekräftelse från dinfinans. Så hoppas de får tag på de. Jag får ju inte tag på dinfinans, det är fruktansvärd att fakturerar utan man har nån lån. Min fråga nu om chief inte heller får tag på de, så kommer de väl skicka inkassokrav osv. Jag kommer inte betala det för jag är inte skyldig de något. Dinfinans måste väl bevisa att de har gjort en utbetalning/lånat ut till mig. Och det har de knappast gjort. Så jag kommer inte få anmärkning eller hamna hos kronis? Hoppas nån som kan svara mig. Få panik utav detta.

Tror inte du behöver vara orolig Chief är mycket duktiga på att få tag på DinFinans när inte låntagare eller som i ditt fall icke låntagare inte får det. Så kontakta dem och be dem ringa dig när de fått tag på Dinfinans så gjorde de för mig.

Fick en betalningspåminnelse från chief utan ha någon lån hos dinfinans. Har kontaktat chief om det, men de behöver bekräftelse från dinfinans. Så hoppas de får tag på de. Jag får ju inte tag på dinfinans, det är fruktansvärd att fakturerar utan man har nån lån. Min fråga nu om chief inte heller får tag på de, så kommer de väl skicka inkassokrav osv. Jag kommer inte betala det för jag är inte skyldig de något. Dinfinans måste väl bevisa att de har gjort en utbetalning/lånat ut till mig. Och det har de knappast gjort. Så jag kommer inte få anmärkning eller hamna hos kronis? Hoppas nån som kan svara mig. Få panik utav detta.

Skulle du få några krav, så bestrider du dessa, så kan du inte få någon anmärkning

Chief brukar ordna upp detta du är inte ensam om att ha fått krav på lån du ej tagit. Kan inte förstå att ett så uruselt företag som DinFinans får fortsätta. Hoppas alla som funderat på att ta lån där inte gör det utan tar lån hos en mer pålitlig långivare.

Har försökt få tag på någon hos DinFinans för att ansöka om en avbetalning på min skuld. Fick inget svar så jag ringde Chief som fakturerar och sa som det var, de lovade i sin tur att kontakta DinFinans för att lägga upp en plan åt mig. Sen dess har jag inte hört något vad tycker ni jag ska göra kontakta Chief igen eller vänta??

Funkar att låna hos dom iaf, ingen fördröjning och faktura typ dagen efter...

Kontakta Chief igen tycker jag. De är bra att ha att göra med (trevliga och hjälpsamma) men inte så bra på att bekräfta grejor och har nog inte alltid helt lätt att få tag i Dinfinans de heller.

Ska man behöva "jaga" långivaren för att betala, är det inte i deras intresse att få tillbaka det de lånat ut även om det är lite åt gången?

Jag ansökte hos Din finans imorse, inget svar, bara mailbekräftelse på mottagen ansökan. Frågade på live chatten hur lång tid det tar innan man vet något, fick till svar att efter lunch kl 13 borde jag få svar, men INGENTING! De har bara öppet till kl 17, och jag har fortfarande inte hört nånting. Ansökte hos dem en gång i våras, då gick allt jättesnabbt från ansökan till utbetalning. Vad håller de på med nu kan man fråga sig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp