Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

De blev väl knäckta av vad personen med nick "aliceElice" eller vad hon hett som tidigare i tråden hetsade om lansering varje timme och alla som sa något skeptiskt mot att det inte skulle lanseras blev hon förbannad på :)

Hej Terry din jävla king,

Vad kul att du hittade oss!
Vi är igång sedan oktober men till en begränsad kundgrupp. Under vecka 42 började vi med en förlansering mot utvalda kunder om ett kreditutrymme på 25 000 kr för att testa och utvärdera tjänsten inför den officiella lanseringen. Vi är fortfarande i testfasen men kommer så fort vi känner oss klara med detta steg fortsätta möta efterfrågan.

Alla som har gjort en intresseanmälan kommer bli kontaktade så fort vi lanserar officiellt.

Trevlig dag,
Med vänliga hälsningar
Divide

Vi är igång sedan oktober men till en begränsad kundgrupp. Under vecka 42 började vi med en förlansering mot utvalda kunder om ett kreditutrymme på 25 000 kr för att testa och utvärdera tjänsten inför den officiella lanseringen. Vi är fortfarande i testfasen men kommer så fort vi känner oss klara med detta steg fortsätta möta efterfrågan.

Alla som har gjort en intresseanmälan kommer bli kontaktade så fort vi lanserar officiellt.

Trevlig dag,
Med vänliga hälsningar
Divide

Är du en kändis eller varför svär dem så dör :)

Trevlig dag,
Med vänliga hälsningar
Divide
Haha så dom skriver

Old news alltså...

Trevlig dag,
Med vänliga hälsningar
Divide

Trevlig dag,
Med vänliga hälsningar
Divide

Man kan bara hoppas att de kommer släppa snart, och att de verkligen kör Creditsafe och de summor man fått förhandsbesked på.

Hej igen x och tack för ditt mail.

Vi har full förståelse för om du måste välja en annan långivare men vi hoppas såklart på att du ska vänta på att Divide officiellt lanserar.

Tyvärr kan jag inte säga mer än att vi kommer att kontakta alla som gjort en intresseanmälan.

Vi kommunicerar tyvärr inte något ungefärligt eller exakt datum för när lansering sker.

Vänligen Divide Supporten

Nu kom januariavin. Man har infört ett nytt betalningsalternativ ”betala lägst”. I mitt fall 342kr istället för det normala 1233kr. Betala lägst innehåller endast avgifter och ränta. I mitt fall hade jag gjort uttag därför var ”betala lägst”. Relativt högt.

Nu kom januariavin. Man har infört ett nytt betalningsalternativ ”betala lägst”. I mitt fall 342kr istället för det normala 1233kr. Betala lägst innehåller endast avgifter och ränta. I mitt fall hade jag gjort uttag därför var ”betala lägst”. Relativt högt.
Betala lägst har väl alltid funnits?

Nä, rätt säker på att betala lägst tidigare varit runt 1100 (för oss som har fullt utnyttjad kredit). Det mesta har ju varit amortering. Men ändå.

Jag har fullt utnyttjad kredit 25.000 men har båda månaderna betalat 600 och 500 typ. Nu 400

är ju ganska positivt ändå att dom väljer om man vill betala mindre + kan man få en betalningsfri månad står det även framöver:)

Jag har på två år, då har lägsta varit strax över 1000kr nu 342kr. Det senare alternativet presenteras dessutom som ”nyhet” på deras hemsida. Så det är nytt.

Betala lägst har väl alltid funnits?
Nej det har inte funnits så ett lägsta belopp men alltid ingått amortering!
Det står annorlunda nu ungefär som på klarna betala lägst eller en summa för att behålla nuvarande villkor!
Är klarna bakom dettta verkar så

Nyheten betala lägst inkluderar ju en avgift på nästan 200 som jag förstår. Bättre betala in ordinarie belopp och sedan plocka ut igen direkt.

Någon som fått utbetalt? Sökte idag och fick ett preliminärt belopp. Ni som har fått utbetalt 25’ när har ni fått det?

Någon som fått utbetalt? Sökte idag och fick ett preliminärt belopp. Ni som har fått utbetalt 25’ när har ni fått det?
Det fick vi i okt/nov. Och det var en testrunda till ett begränsat antal personer. Nu beviljar dom inga fler innan testperioden är över.
När den är över vet vi inte och dom kan inte svara på det.

Hej helt ny på forumet
Tyvärr i akut behov av ett vettigt lån men mina förutsättningar är kassa
Någon som vet ngt mer om Divide? Tror ni de kommer öppna inom överskådlig tid?

Hej helt ny på forumet
Tyvärr i akut behov av ett vettigt lån men mina förutsättningar är kassa
Någon som vet ngt mer om Divide? Tror ni de kommer öppna inom överskådlig tid?

Det tvivlar vi starkt på. Folk har väntat sedan 2012 känns det som.

I juli 2018 investerade CBC 500 miljoner som privatpersoner kunde få en liten del av kakan i sista kvartalet 2018 för att kolla marknaden och om affärsplanen går hem. ”OBS! Skulle du få ett avslag på din intresseanmälan kan du tidigast ansöka igen efter 31/5 2019.” Jag antar att dom utökar krediten i samband med sommaren då det är mest tryck på marknaden. Getdivide planerar att göra en publik emission(börsnotering) i tredje kvartalet 2019. ”En modell CBC brukar arbeta med är att de själva investerar via en nyemission och sedan säljs dessa aktier till investerare i nästa steg.” CBC påvisar trycket under försommaren på marknaden så fler investerare går in. Med facit i hand så tror jag dom kommer maxa krediten när de börsnoteras för maxat klirr i kassan.

Är det inte konstigt att börsnotera ett bolag vars tjänst är i startgroparna?
Man är så långt ifrån med marknadsföring,antalet kunder och liknande att kvartal 3 känns som en utopi för dom.

Är det inte konstigt att börsnotera ett bolag vars tjänst är i startgroparna?
Man är så långt ifrån med marknadsföring,antalet kunder och liknande att kvartal 3 känns som en utopi för dom.
Det är tidigt.
De kör kapplöpning med Klarna. 2013-2014 tog de över marknaden, mycket pga att Visa investerade. 2016 så tyckte Klarna att det var för tidigt att börsnoteras.
Vi får se hur det går för getdivide. Det beror helt på vilka som investerar nu när de utökar krediten.

Det är tidigt.
De kör kapplöpning med Klarna. 2013-2014 tog de över marknaden, mycket pga att Visa investerade. 2016 så tyckte Klarna att det var för tidigt att börsnoteras.
Vi får se hur det går för getdivide. Det beror helt på vilka som investerar nu när de utökar krediten.
När utökar dom tror du?

När launchar dem?

Någon som vet?
Fick 71k preliminärt besked, men är ju lite av en cocktease när dem aldrig launchar.....

Deras affärsmodell är ju skit när man ser den. Om det är tänkt 2% ränta, vart ska dom tjäna pengar. Går inte börsnotera med den affärsmodellen.

slutet på året skulle jag tippa på. Det är en testgrej nu dom kör och kollar eventuella kunder och hur deras betalningar sköts mm.

Tror ni några fler förutom enstaka utav er här på forumet "anlitat" dom?
Kan inte vara många med absolut 0 marknadsföring.

Dit jag vill komma är hur dom ska bygga en riskkalkyl på 50-100 låntagare. Låter absurt.

Sen undrar jag vidare hur investerarna som lagt alla dessa miljoner inte lägger press på lansering. Sidan har ju varit aktiv ett år snart och bolaget ännu längre utan att något händer.

Dit jag vill komma är hur dom ska bygga en riskkalkyl på 50-100 låntagare. Låter absurt.

Sen undrar jag vidare hur investerarna som lagt alla dessa miljoner inte lägger press på lansering. Sidan har ju varit aktiv ett år snart och bolaget ännu längre utan att något händer.

ingen aning faktiskt kan extralånet som bara haft små lån på 4000 kr stycket kan nog dessa när dom lansera om dom kan xD

Det är nog betydligt fler skulle jag tro

Ja mailade dom igår o fick.till svar att just nu vet dom.ej när de bli officiell lansering. Men när de blir kommer dom som nu har lån.där få erbjudande om högre kredit
Märkligt de ska ta sån tid med tanke på hur länge sen de började med o skriva om de

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp