- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Återkommer med svar på det.Vad sa dom mer? Är det upp till 250 dom erbjuder?
- Meddelanden
- 297
- Mottagna reaktioner
- 121
- Poäng
- 307
Jag är också intresserad av att veta hur mycket dom erbjuder, då jag är i behov av att renovera köket. Har en fläckfri bisnode och ganska hög lön. Skulle gärna vilja ha min buffert kvar(utan att kladda på UC) & utan att belåna lägenheten mer, så 2% ränta skulle def funka för mig. Skriv gärna så fort du får svar 

Senast ändrad:
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag är också intresserad av att veta hur mycket dom erbjuder, då jag är i behov av att renovera köket. Har en fläckfri bisnode och ganska hög lön. Skulle gärna vilja ha min buffert kvar(utan att kladda på UC) & utan att belåna lägenheten mer, så 2% ränta skulle def funka för mig. Skriv gärna så fort du får svar![]()
Kan du inte söka via Wästgötafinans? Dom tar också Bisnode.
- Meddelanden
- 297
- Mottagna reaktioner
- 121
- Poäng
- 307
Det är getdivide's ränta som lockar.. Tror wästgötas ligger på runt 7-10%?Kan du inte söka via Wästgötafinans? Dom tar också Bisnode.
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Har du sökt via preliminäransökan?Undrar när man kommer kunna söka om en ”mindre” summa... ca 10-20.000....
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
5,75% på 200k fick jag och då var min Bisnode inte fläckfri, 4ff och relativt låg inkomstDet är getdivide's ränta som lockar.. Tror wästgötas ligger på runt 7-10%?
- Meddelanden
- 297
- Mottagna reaktioner
- 121
- Poäng
- 307
Okej okej! Det är tyvärr alldeles för hög ränta för mig. Pysslar inte med krediter. Men med en som är i liknelse med en bolåneränta så tackar man inte nej i första taget..5,75% på 200k fick jag och då var min Bisnode inte fläckfri, 4ff och relativt låg inkomst
- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Ansöker man då via kundtjänst? Finns ju ingen funktion på hemsidan för att kunna ansöka om höjning...
Enligt kundtjänsten på Divide går det att ansöka om högre kreditutrymme än 25.000, men att det då tas en ny kreditupplysning. Någon som har gjort det och fått högre än 25.000?
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
ja, men om du har fläckfri Bisnode och högre lön då får du ju självklart bättre ränta än någon som har lägre lön och 4ffOkej okej! Det är tyvärr alldeles för hög ränta för mig. Pysslar inte med krediter. Men med en som är i liknelse med en bolåneränta så tackar man inte nej i första taget..
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Om du menar Getdivide så hade jag kontakt med dem för ett par veckor sedan och de hade inte börjat med någon utlåning ännu på högre belopp ännu än på 25 000 kronor. Och när de gör det skulle de välja ut ett antal son de skickade till med erbjudande. Alltså i mindre skala. Så svarade dom mig iallafall.Ansöker man då via kundtjänst? Finns ju ingen funktion på hemsidan för att kunna ansöka om höjning...
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Ja så är min uppfattning. Man tar kontakt via kundtjänsten online. Jag har fått frågan tillbaka om jag vill söka högre kreditutrymme och de vill veta vilket belopp. Jag har frågat vad som är max.Ansöker man då via kundtjänst? Finns ju ingen funktion på hemsidan för att kunna ansöka om höjning...
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Man får standardsvaret max 250.000. Jag är inte intresserad just nu då jag vill ha tom Bisnode i nov/dec. Men därefter kommer jag vara intresserad.Jag är också intresserad av att veta hur mycket dom erbjuder, då jag är i behov av att renovera köket. Har en fläckfri bisnode och ganska hög lön. Skulle gärna vilja ha min buffert kvar(utan att kladda på UC) & utan att belåna lägenheten mer, så 2% ränta skulle def funka för mig. Skriv gärna så fort du får svar![]()
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Du hade fått erbjudande om höjning tidigare? Fick du erbjudandet på mail?Ansöker man då via kundtjänst? Finns ju ingen funktion på hemsidan för att kunna ansöka om höjning...
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Fick detta svar på kundtjänsten: "Vi genomför just nu en uppdatering av tjänsten och i samband med det kan vi göra en ny kreditupplysning via Bisnode för att se om vi kan erbjuda dig en högre kredit (Max 50 000)".
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Men inga nya kunder va? Bara gamla?Fick detta svar på kundtjänsten: "Vi genomför just nu en uppdatering av tjänsten och i samband med det kan vi göra en ny kreditupplysning via Bisnode för att se om vi kan erbjuda dig en högre kredit (Max 50 000)".
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Ingen aning. Tillåter de inga nya kunder?Men inga nya kunder va? Bara gamla?
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Finns enbart preliminäransökan som alternativ på deras sida.Ingen aning. Tillåter de inga nya kunder?
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Har du provat det?Finns enbart preliminäransökan som alternativ på deras sida.
- Meddelanden
- 297
- Mottagna reaktioner
- 121
- Poäng
- 307
50 tuss bara alltså. Vask.Fick detta svar på kundtjänsten: "Vi genomför just nu en uppdatering av tjänsten och i samband med det kan vi göra en ny kreditupplysning via Bisnode för att se om vi kan erbjuda dig en högre kredit (Max 50 000)".
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Om du syftar på mig så ställde jag frågan till deras kundtjänst online.Hur fick du meddelande? Mail ? Sms?
- Meddelanden
- 981
- Mottagna reaktioner
- 405
- Poäng
- 497
Har du sökt via preliminäransökan?
Ja när de först lanserade gjorde jag det.
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
De ansökningarna är nog passé och glömda. Men det går nog att göra ett nytt försök om ens Bisnode ser hyfsad ut.Ja när de först lanserade gjorde jag det.
- Meddelanden
- 584
- Mottagna reaktioner
- 242
- Poäng
- 417
De ansökningarna är nog passé och glömda. Men det går nog att göra ett nytt försök om ens Bisnode ser hyfsad ut.
Ja den ansökan har man inte hört något från. Snart ett år....
Ska man göra en ny ?
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Om du har bra Bisnode så absolut. Vet ej vad de ställer för krav gällande hur bra Bisnode man behöver då jag fick på Creditsafe.Ja den ansökan har man inte hört något från. Snart ett år....
Ska man göra en ny ?
S
sharkvicsisback
Gäst
Poäng: 0
Mailade dom, tydligen på g med en uppdatering och ska skicka ut erbjudande om höjning.
hahah jag känner igen det där 😕
Lät det inte så vid lansering också?
- Meddelanden
- 753
- Mottagna reaktioner
- 195
- Poäng
- 387
hahah jag känner igen det där 😕
Lät det inte så vid lansering också?
Jo
men de ska väl noteras i slutet på året?Uppdateringen sker nu iaf, så tror stenhårt på erbjudande inom ngra dagar

- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Hösten 2018 lät exakt så här haha 
Divide har lite att bevisa innan det går att lita på dessa...

Jomen de ska väl noteras i slutet på året?
Uppdateringen sker nu iaf, så tror stenhårt på erbjudande inom ngra dagar![]()
- Meddelanden
- 753
- Mottagna reaktioner
- 195
- Poäng
- 387
Har en känsla endåHösten 2018 lät exakt så här haha

- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Osäker men det kanske kallades get divide förstDe heter väl divide? Läge och ändra rubriken?
- Meddelanden
- 753
- Mottagna reaktioner
- 195
- Poäng
- 387
Vad har ni för kommentar till det på länken, längst på sidan, uppdateringen från Juni? Jag tycker spontant att något är på G och att detta kan blir ganska stort.
Dom verkar ha bytt namn också och blivit ett publikt bolag nu med.
https://nyemissioner.se/foretag/planerad-notering/divide_ab/1986
Dom verkar ha bytt namn också och blivit ett publikt bolag nu med.
https://nyemissioner.se/foretag/planerad-notering/divide_ab/1986
- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Så länge Divide fortsätter med sitt Bisnode-trams är de ointressant för egen del.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Så länge Divide fortsätter med sitt Bisnode-trams är de ointressant för egen del.
Håller helt med. De skulle varit den enda stora aktören på marknaden med Creditsafe, då hade de kunnat gjort stora pengar!
Men icke nu, pengar i sjön för de som köper aktier i detta bolag...
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
De absolut flesta i landet har inget större behov av att laborera med låneansökningar baserat på var kreditupplysningar hämtas.
De flesta kollar nog vilken ränta som kan bli aktuella och kör, om dom inte är lite mer konservativa och ska gå till "sin bank" och prata med försäljare (även kallad bankman) där.
Om dom ligger rätt i riskbedömningar, och det inte är företrädare i klass med gamla värmlandsfinans när/om det fullanlanseras kommer det nog gå bra och aktieägarna får avkastning på sin investering
De flesta kollar nog vilken ränta som kan bli aktuella och kör, om dom inte är lite mer konservativa och ska gå till "sin bank" och prata med försäljare (även kallad bankman) där.
Om dom ligger rätt i riskbedömningar, och det inte är företrädare i klass med gamla värmlandsfinans när/om det fullanlanseras kommer det nog gå bra och aktieägarna får avkastning på sin investering
- Meddelanden
- 753
- Mottagna reaktioner
- 195
- Poäng
- 387
De absolut flesta i landet har inget större behov av att laborera med låneansökningar baserat på var kreditupplysningar hämtas.
Håller med, efter en enkel spaning på linkedin, ser att dom har ett antal anställda som har ett gott förflutet.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Jag tror inte det kommer gå bra för aktieägarna, titta t ex på Bynks resultat de senaste åren...
Det är svårt, mycket svårt, att ta sig in på en befintlig marknad om man inte har något nytt att erbjuda. Blir Divide som vilken långivare som helst kommer de få svårt då de inte har eller finns i upparbetade kanaler. Hade de ”trampat upp” en ny väg på lånemarknader hade de varit intressanta och gjort goda resultat.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.