Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

Fick mail igår,gjorde intresseanmälan i torsdags.

"Här kommer din exklusiva inbjudan till förlanseringen av Divide. Baserat på din intressanmälan erbjuder vi dig nu möjlighet att ansöka om en kontokredit. Med anledning av hög efterfrågan är kreditlimiten som högst 25 000 kr under förlanseringen.

Din upplevelse av tjänsten, frågor och eventuella synpunkter på förbättringar är av stor vikt. Tveka inte att kontakta oss på [email protected]

Klicka på knappen nedan och följ instruktionerna för att ansöka om din kontokredit."

Vad blev du beviljad när du gjorde intresseanmälan?

Var det inte någon användare här på forumet som för några månader sen skrev och ville ha åsikter kring deras nya lånetjänst som de hade planer på att lansera? Är det vad vi ser nu? Det hela är ju klart intressant, men jag får mig hålla med om en del talare att spekulationerna börjar spåra ur. Det löser sig väl alltid! :)

Usch, stor besvikelse, var preliminärbeviljad 250 K. Trodde verkligen de skulle erbjuda högre belopp. Synd, förstår egentligen inte varför man tar in intresseanmälningar för kontokrediter om 25.000 kr... tror tyvärr de högre beloppen är bra mycket längre bort än lanseringen i oktober :-(

Usch, stor besvikelse, var preliminärbeviljad 250 K. Trodde verkligen de skulle erbjuda högre belopp. Synd, förstår egentligen inte varför man tar in intresseanmälningar för kontokrediter om 25.000 kr... tror tyvärr de högre beloppen är bra mycket längre bort än lanseringen i oktober :-(

Fick du också mejlet Igårkväll?

Är det någon som vill 'call bullshit' här? Finns inget bevis att det är sant med 25000 istället.

...Visst, kan vara så att man vill köra skarpt med några slumpvis utvalda innan full lansering. Men det skulle inte förvåna mig om det t ex bara går att söka 25 eller 50K när det börjar. Hjälper inte mig i dagsläget utan avvaktar hellre då.

Vad var det för sida du kom till när du klickade på knappen?

kom till en vanlig inloggning med bankid och skapade ett konto... var prel beviljad 250k när jag gjorde intresseanmälan.... Tjänsten är värdelös för mig har ingen nytta av ett lån på 25000 och man ska verifiera sin bank för att kunna få ut pengar och min bank finns inte med som alternativ....

En förlansering som sagt. Det kommer garanterat vara en limit på 250 000k. Nu sitter vi still i båten och avvaktar.

Testade nu intresseanmälan via Datorn eftersom det inte funkade via mobilen.

Fick 54 000 kr preliminärt.

Om det är endast 25 tusen så är det inte mycket hänga i granen. Det som lockade var ju att detta lån med creditsafe hade kunnat hjälpa många att snygga till sin uc, eventuellt kapa månadskostnad genom att lösa en del krediter. Nä det här var verkligen ett överhaussat spektakel. Slutar förmodligen med 25 tusen som max, som i princip alla andra lån som inte tar uc.

Vad roligt dom måste ha om de läser alla kommentarer här på forumet. Tycker att det är dåligt sätt att behandla ev kommande kunder. Raka besked och lite respekt hade väl varit på sin plats när man ska lansera ny produkt.

Hate to tell you so men Get Divide verkar lova runt och hålla tunt. Varför inte köra skarpt från början och syssla med grejer som ”förlansering”. Att man dessutom ska få vänta i ett år på att höja sitt befintliga lån känns inte klokt. Finns säkert potential här men tills dess att Get Divide funkar fullt ut, kommer iaf jag avstå detta företag.

Hate to tell you so men Get Divide verkar lova runt och hålla tunt. Varför inte köra skarpt från början och syssla med grejer som ”förlansering”. Att man dessutom ska få vänta i ett år på att höja sitt befintliga lån känns inte klokt. Finns säkert potential här men tills dess att Get Divide funkar fullt ut, kommer iaf jag avstå detta företag.

Nä. Här finns det ekonomiska muskler, en Wallenbergare och en jävla massa marknadsanalyser som gjort att de kan låna ut 250k till alla som önskar. Endast två procent ränta!

Härligt med en aktör som tänker utmana storbankerna på allvar!

Förstår inte riktigt varför folk skulle nappa på dessa just?
Dom tar visserligen inte UC, men på 25.000 så tar inte Vivus,Credway,Credigo,Slantar mfl inte heller UC.
Räntan - Well, den är lite bättre men lägg till deras 6% och 0.5% avgift vid uttag så är man snart på ovan aktörers kostnader.
Så, allt under 100.000 gör denna produkten fullkomligt ointressant för mig iallafall.

Jag håller med. Jag kommer inte heller söka om det bara är 25.000kr. Som sagt finns andra aktörer med liknande villkor.

Förstår inte riktigt varför folk skulle nappa på dessa just?
Dom tar visserligen inte UC, men på 25.000 så tar inte Vivus,Credway,Credigo,Slantar mfl inte heller UC.
Räntan - Well, den är lite bättre men lägg till deras 6% och 0.5% avgift vid uttag så är man snart på ovan aktörers kostnader.
Så, allt under 100.000 gör denna produkten fullkomligt ointressant för mig iallafall.

Liknande villkor? Peka på en aktör som erbjuder en kontokredit under 20% effektiv ränta?

Och vart har ni fått det här med att krediten inte höjs förens om ett år?

Liknande villkor? Peka på en aktör som erbjuder en kontokredit under 20% effektiv ränta?

Och vart har ni fått det här med att krediten inte höjs förens om ett år?

Samtliga storbanker kan du få det hos till betydligt lägre ränta tex

Vänta tills allt är klart.

Tycker det är konstigt att man redan erbjuder 25.000 till vissa ”utvalda” alla redan nu bara. Luktar troll. Vänta tills allt är lanserat och klart.

Är det 25.000 som är högst så är det bara att bojkotta.

Om man får upp till 250 000 vilket jag är helt hundra på så kmr dom ta över marknaden.

Använder man ett AMEX cashback kort som jag gör en räntan för 2 år billigare än många bostadslån.

2% ränta för uttaget + 1%. På kortet får ja tillbaka 1,5%. Det är helt sjukt bra.

Sen tror ja inte privatlån är deras nisch. Snarare att konkurrera mot kreditkorten och bolag som erbjuder delbetalning där det är helt andra nivåer på räntan.

Vänta tills allt är klart.

Tycker det är konstigt att man redan erbjuder 25.000 till vissa ”utvalda” alla redan nu bara. Luktar troll. Vänta tills allt är lanserat och klart.

Är det 25.000 som är högst så är det bara att bojkotta.

exakt har inte heller fort något erbjudande om någon kredit alls ännu. Grundkraven är fortfarande 250-0000 kr i deras vilkors dokument.

Fick preliminärt 205k.. det är alltså varierande återbetalningstider och ränta utifrån avbetalningstid.. 2 4 eller 6%

Jahpp, känns som slutet på oktober börjar i morgon måndag...tror vi på nån lansering denna veckan? Känns ju väldigt nära nu med alla förlanseringarna. Men känns inte som mer än två styck här inne blivit erbjudna förlansering??

Om det nu är det sant.

jag fick det idag, har Mailat men inte fått något svar.
Okej, för det vore ju intressant att veta.. angående höjningen. Väntar också på att jag ska få erbjudande är också preliminärt godkänd för 250.000:- men vore surt att behöva vänta till nästa år med den höjningen

Verkar som att bara dom som blev preliminärt beviljade 250.000 får mejl om kredit på 25.000.
Någon som blivit beviljade lägre och ändå fått mejl?

Fick oxå prel 250k men inget mejl el nåt än. Dom handplockar nog dom potentiellt bästa kunderna av den bästa gruppen som fått högsta prel. summan förbeviljad och ger avslag till resten om dom nu bara har råd att låna ut 25k.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp