Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

Så långt verkar tjänsten vara ett stort skämt och mina tidigare tvivel verkar högst befogade. Finns ingen rimlig förklaring till varför prel beviljade 250k till slut landar på 25k. Förutom då att det saknas pengar i företaget eller att pengarna är slut.

Fick oxå prel 250k men inget mejl el nåt än. Dom handplockar nog dom potentiellt bästa kunderna av den bästa gruppen som fått högsta prel. summan förbeviljad och ger avslag till resten om dom nu bara har råd att låna ut 25k.

Nu får de nog börja leverera om de inte ska tappa allt förtroende. Trodde på detta men nu börjar t.o.m jag tvivla

Stämmer med 25000kr som endast beviljas nu så inget lurt i det alls

Så långt verkar tjänsten vara ett stort skämt och mina tidigare tvivel verkar högst befogade. Finns ingen rimlig förklaring till varför prel beviljade 250k till slut landar på 25k. Förutom då att det saknas pengar i företaget eller att pengarna är slut.
Stämmer inte vet dom
Som fått runt 100000 i prel beviljning och fått erbjudanden om 25000 så inte bara dom som fick högsta belopp

Detta verkar dock oseriöst tycker jag.... varför välja ut vissa? Och varför göra reklam för 250.000:- när verkligheten är 25.000:- och då enbart för vissa slumpvis utvalda?!

Kan vara så att intresset är så stort att man måste köra igång det lite sakta för att det inte ska bli kaos.

Kan ju vara så att de som har fått erbjudandet 25’ är lite som testpersoner och de släpper på vart efter. Är dock väldigt tveksam att de någonsin kommer erbjuda en kredit på 250’ med bara creditsafe. Idén är bra men det kommer inte att funka.

Jag fick även jag 25.000 nu i beviljat, återkommer om dessa kommer in på kontot inom 24h som utlovat.

Hahahah vilken antiklimax.
Med andra ord en tjänst som är till och med sämre (sett till beloppet) än Vivus,Credway,Creditstart,Viaconto...

Sänkt från 242.000 till 25.000

Bojkotta!

Detta var ju ett klockrent marknadsmässigt trick av dom. Lova guld och gröna skogar - kunder nappade men får låna 25.000 - Mindre än vad andra aktörer på marknaden erbjuder :D

Kan vara att det är ett jippo, men om de behåller räntan så finns det inte någon bank som lånar ut med så låg ränta. Oavsett om det bara blir 25000 så är det bra

tex 30 personer lånar 25.000 kr blir det cirka 750.000 kr;) dom går inte plus

Precis min tanke...nu handlar det ”enbart” om prel beviljande men de summor som folk fått prel beviljade borde ju ändå rimligen vara en vägvisare. Det är ändå stor skillnad på 25kr och 100 eller 250k. Det prel beviljande verkar inte betyda ett skit utan verkar mest vara ett sätt att fiska efter om det finns någon efterfrågan kring den här produkten.

Detta verkar dock oseriöst tycker jag.... varför välja ut vissa? Och varför göra reklam för 250.000:- när verkligheten är 25.000:- och då enbart för vissa slumpvis utvalda?!

påminner väldigt mycket om instator. Samt att vid ansökan om krediten (fick en inbjudan) så framgår det att dom får full insyn på ens transaktioner, kostnader, lån osv

Ni som fick 25K - På hur lång tid och till vilken ränta?

Vore intressant att veta hur de bestämmer vilka som får ”förtidserbjudande”? Verkar varken handla om tid för ansökan eller belopp.... Lotteri?

Frågade när man kunde få lån hos dom då några fått mail. Fick följande svar:

Hej

Under vecka 42 började vi med en förlansering mot utvalda kunder om ett kreditutrymme på 25 000 kr. Inför den officiella lanseringen vill vi utvärdera tjänsten mot en begränsad kundgrupp i syfte att göra tjänsten så bra som möjligt. Med det i åtanke har vi erbjudit olika kundprofiler en kontokredit baserat på b.la geografisk position, ålder, återbetalningsförmåga samt bank.

Vid officiell lansering kommer nuvarande kunder samt nya kunder bli tilldelade upp till 250 000 kr i kreditutrymme. Den preliminära intresseanmälan ger sökande en fingervisning för hur stort kreditutrymme vi kommer kunna erbjuda.

Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att välkomna dig som kund inom en snar framtid.

Har alla här som fått beviljade loggat in via Tink. Då är jag körd jag med ... hade hoppats på trustly

Nu fick även jag mail Divide. Efter en snabb verifiering/aktivering ligger nu 25000 kr (på 4 år) för utbetalning.

Jag tror på detta när jag fått pengarna på mitt konto...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp