Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Kom på en sak till, låneskydd antar jag att man inte bör skriva med då det är en försäkring? Även om det ingår i återbetalningssumman hos en del? Vilket kanske även det blir knas om de kör en koll utav kontot och jag anger minimum på allt men så ser de att jag betalar mer än jag angivit

Jag tror inte jag kommer få vara med i förlanseringen då borde man fått mail nu. Någon som frågat hur länge förlanseringen kommer hålla på och fått svar om de?

Tror inte du ska bry dig så mycket, höfta bara. Sen får du se om de godkänner eller inte. Handlar nog mer om att uppge trovärdiga siffror och inte exakta sådana.

Nu fick jag mailet med, La in fel inkomstuppgift först :O blev nekad först
Blev 4000 ist för 40 000

Jag fick precis erbjudandet och har gjort uttag. Får se när dom kommer in. Jag gjorde uttag på 16k för att se hur det fungerar och skulle amortera ca 333 kr på 6 år tyckte jag om jag inte såg fel. Återstår att se nu om dom kommer in eller inte jag har Swedbank i övrigt

Oh fick du erbjudandet med nu? Idag? Ah grattis!
Jag har ännu inte fått något. Antar att jag är den enda som inte får något. :(

De kanske går uppifrån och neråt från Sverige gällande den geografiska placeringen. Jag bor nästan längst ner i Sverige. Någon som fått erbjudandet från södra Sverige? :D

Fast det hjälper ju dig själv mest om du skriver så tydligt som möjligt, så att folk förstår vad du vill ha sagt och kan hjälpa dig istället för att försöka gissa sig fram :)
Det blir så lätt missförstånd annars.
Mest det :)
Vilken översittare du är!!!

Nu fick även jag en inbjudan till förlanseringen:)
Gick igenom de första kontrollerna och väntar på att få bank-kontot verifierat.

Ska väl inte ropa hej ännu men man får väl hoppas att allt går igenom så att man kan få ner månadskostnaderna lite.

För övrigt så lämnade jag intresseanmälan den 10/10 och fick ett preliminärt utrymme på 86 000.

@sharkvics inget ifrån dig än.
Vad säger du?
Detta var väl inte riktigt den utformningen som vi hade hoppats på ifrån början, tror du att det är rimligt hoppas på 250k?

Preliminärt 225.000 kr
Fick Mail nu om att jag kunde ansöka om 25.000 men det blev avslag...
Framgick inte varför

Dock samtycker man till att Get Divide via Tink får tillgång till kontonummer, saldon, lån, räntor och annan information så man behöver nog vara hyfsat exakt och ärlig med vad man betalar för när det gäller övriga lån etc..

Tror inte du ska bry dig så mycket, höfta bara. Sen får du se om de godkänner eller inte. Handlar nog mer om att uppge trovärdiga siffror och inte exakta sådana.

Blev nekad jag med nu, har ändå byggt om mina lån så har mellan 8-10000 att leva på när allt är betalt men har aldrig lyckats bli beviljad något där man behöver fylla i lånekostnader. För min del är uc det enklaste konstigt nog

Hur vet man att man blivit nekad då? Jag har genomfört uttag finns det fortfarande chans att jag blir nekad?

Jag blev nekad direkt efter första sidan där man skriver i anställning, boende, utgifter osv

Okej då hoppas jag inte mitt strular utan funkar nu skulle sänka min månadskostnad och få bort skit lån.

Dock samtycker man till att Get Divide via Tink får tillgång till kontonummer, saldon, lån, räntor och annan information så man behöver nog vara hyfsat exakt och ärlig med vad man betalar för när det gäller övriga lån etc..

Är lite tveksam till detta . Har ingen bra historik via tink utan många konstiga transaktioner i banker m.m ögon . Jag blev beviljad och pengar utbetalt var inte så exakt heller med utgifterna tog med mina vanliga lån men inte 2-3 snabblån . Kanske får sota för detta sen men jag tror att dom använder mest för att verifiera kontot .

Är lite tveksam till detta . Har ingen bra historik via tink utan många konstiga transaktioner i banker m.m ögon . Jag blev beviljad och pengar utbetalt var inte så exakt heller med utgifterna tog med mina vanliga lån men inte 2-3 snabblån . Kanske får sota för detta sen men jag tror att dom använder mest för att verifiera kontot .

Har dock en hög lön på 420000 men också högt underskott

Hur lång tid tog det för er med Swedbank innan pengarna kom in?

Hur funkar det här tink? Eller använder dom det bara för att få fram kontot? eller kollar dom ens transaktioner innan dom betalar ut krediten?

Det är väl egentligen ingen som vet men som jag skrev tidigare, så samtycker man till att Get Divide får tillgång till ditt transaktionskonto med information om lån, saldon etc. Det kanske bara är så att kontoinformation inhämtas men bara tanken på att de kan syna mina privata transaktioner gör att jag tvekar.

Hur funkar det här tink? Eller använder dom det bara för att få fram kontot? eller kollar dom ens transaktioner innan dom betalar ut krediten?

Någon som vet när vi kommer kunna få en högre kredit?

Nu har pengarna trillat in!
Lite drygt 3 timmar tog det från begärt uttag
Tills jag hade dom på mitt swedbank-konto. Kan ju iof bero på att jag hade tur att tajma in överföringstider etc. Men det ska dom helt klart ha en eloge för,betydligt smidigare än många andra aktörer iaf:D

Hemsidan när man har loggat in kanske inte är den snyggaste och mest mobilanpassade men den fyller ju helt klart sin funktion och man får tillgång till det väsentliga:)

vore intressant att höra om någon blivit erbjuden utökning av sin kredit? Får man Mail när det gers möjlighet? Det skulle ju komma möjlighet till det under förlanseringen..?

Blir denna tråd som Klarna-tråden nu eller, samma frågor flera ggr per dag...är det inte bättre att nån säger till om denne får erbjudande om höjning, annars inga fler inlägg här. Vi vet ju nu att alla får sina 25 tusen tids nog, om inte kontakta Divide...Om det tar 24 timmar el 12 timmar spelar väl mindre roll... Tycker jag jag iaf.

Gjorde uttag vid lunch och hade pengarna nu innan kl 17. Skit bra nu får man hoppas att dom ger oss möjligheten att öka krediten med bara

Gjorde ett uttag nu vid 17,47 för att se när dom anländer till kontot

Har swedbank testade ta ut 2000kr på 24 månader , fick pengar på 3 timmar, är så glad för detta forum två saker har det hjälpt mig med på 3 veckorstid:

1. Hitta denna långivare istället för sms-lån och utan uc, mkt bra ränta.

2. En tråd om reklamation om spel på syster sida som jag gjorde stt jag upptäckte jag var i samma situation och fick 35 000 sek återbetalads igår!

Jag har skickat iväg och frågat när man kommer kunna få en högre kredit återkommer så fort jag fått svar av dom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp