Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Tror dom startade förlansering måndag 22a. Min gissning är att dom kommit överens om internt att köra förlanseringen i en vecka och skarpa versionen går igång måndag 29e om dom är nöjda med allt.

Hoppas verkligen! Detta kommer bli den bästa kontokrediten om möjlighet till utökning upp till 250.000kr finns. Alla kommer vända sig till dom.

Säg att jag jobbar långsiktigt på att kunna få ett större samlingslån som kräver UC efter Getdivide. 3 månader kvar innan jag är nere på 2FF från ca 25st i början av året.

Jag har en kredit på 10.000 och ett lån på ca 35.000 kvar på en annan bank som har mycket lägre ränta än allt annat som inte syns på UC.

Tycker ni vid skarp lansering om jag blir beviljad större kreditutrymme att jag ska betala bort det med hög ränta först eller att jag ska bita i det sura äpplet och betala av dom 45.000 som är synliga på UC med låg ränta för att öka chanserna för ett stort samlingslån på ett par månader? Hur mycket tror ni att UC Score går upp/Riskprognos går ner om jag betalar av dessa.

Förutsättningar just nu:

UC Score: 513p
Riskprognos: 11.89%
Total Kredit: 104k synligt
Total Blanco: 308k synligt
Inkomst av tjänst: 345k
Underskott: 115.500
2-3 påminnselseavgifter, 60kr i år (tror inte dom syns)
8 UC FF kvar just nu
2 UC FF kvar efter Januari.
Dom sista 2 UC FF går ut Maj och Juli
6 Olika banker som syns på UC (4 kvar om jag betalar bort 2 av dom på 35k samt 10k)
-------------------
Ingen Inkasso
Ingen skuld hos kronan
Inga prickar i register
Inget historiskt skuldsaldo
Inget brottsregister
Ingen utmätning
Ingen böter

Förhoppningarna vid höjt kreditutrymmer gör att jag börjar sakta men säkert börjar se ljuset i tunneln mot att få ordning på ekonomin om jag sköter mina kort rätt då det är lånekarusell av högsta rang just nu för att klara månad för månad. Ett jävla hajjchapparall mellan smslån och kontokrediter och sprätta hela lönen på räkningar. Tidigare använde man mathem.se med klarnafaktura för att få mat på bordet men efter maxat klarnakort mestadels för att betala räkningar så kör jag mat.se med collectorfaktura istället.

Senast ändrad:
Säg att jag jobbar långsiktigt på att kunna få ett större samlingslån som kräver UC efter Getdivide. 3 månader kvar innan jag är nere på 2FF från ca 25st i början av året.

Jag har en kredit på 10.000 och ett lån på ca 35.000 kvar på en annan bank som har mycket lägre ränta än allt annat som inte syns på UC.

Tycker ni vid skarp lansering om jag blir beviljad större kreditutrymme att jag ska betala bort det med hög ränta först eller att jag ska bita i det sura äpplet och betala av dom 45.000 som är synliga på UC med låg ränta för att öka chanserna för ett stort samlingslån på ett par månader? Hur mycket tror ni att UC Score går upp/Riskprognos går ner om jag betalar av dessa.

Förutsättningar just nu:

UC Score: 513p
Riskprognos: 11.89%
Total Kredit: 104k synligt
Total Blanco: 308k synligt
Inkomst av tjänst: 345k
Underskott: 115.500
2-3 påminnselseavgifter, 60kr i år (tror inte dom syns)
8 UC FF kvar just nu
2 UC FF kvar efter Januari.
Dom sista 2 UC FF går ut Maj och Juli
6 Olika banker som syns på UC (4 kvar om jag betalar bort 2 av dom på 35k samt 10k)
-------------------
Ingen Inkasso
Ingen skuld hos kronan
Inga prickar i register
Inget historiskt skuldsaldo
Inget brottsregister
Ingen utmätning
Ingen böter

Förhoppningarna vid höjt kreditutrymmer gör att jag börjar sakta men säkert börjar se ljuset i tunneln mot att få ordning på ekonomin om jag sköter mina kort rätt då det är lånekarusell av högsta rang just nu för att klara månad för månad. Ett jävla hajjchapparall mellan smslån och kontokrediter och sprätta hela lönen på räkningar. Tidigare använde man mathem.se med klarnafaktura för att få mat på bordet men efter maxat klarnakort mestadels för att betala räkningar så kör jag mat.se med collectorfaktura istället.

Först beskriver du 45.000 synliga skulder på din uc.
Senare beskriver du 412.000 synliga skulder på din uc, vilket syns på uc? Eller menar du att du har 35k och 10k i skulder som inte syns på ucn men ändå har hyfsat ok ränta?

För en som inte kan räkna.

Vad blir månadskostnaden på ett uttag hos divide på 15000 uppdelat på 6år?

Framgår inte det när du tar lånet?

För en som inte kan räkna.

Vad blir månadskostnaden på ett uttag hos divide på 15000 uppdelat på 6år?

Som högst 75 sek i månaden. Det blir mindre med tiden eftersom du amorterar av skulden varje månad.

Månad 1 : 75 SEK

Månad 12 : 62 SEK

Månad 24 : 50 SEK

Månad 36 : 37,5 SEK

Månad 48 : 25 SEK

Månad 60 : 12,5 SEK

Månad 72 : 0 SEK

Sen betalar du en uppläggningsavgift vid ett tillfälle om 150 SEK.

gjorde en intresseanmälan idag och fick prel beviljat 250 000. Av tråden har jag förstått att jag inte kommer få det utan max 25000 i bästa fall. Hur lång tid kommer det ta innan jag får besked?

gjorde en intresseanmälan idag och fick prel beviljat 250 000. Av tråden har jag förstått att jag inte kommer få det utan max 25000 i bästa fall. Hur lång tid kommer det ta innan jag får besked?

Många som gjort tidiga intresseanmälan första veckorna i oktober har ännu inte fått erbjudande så verkar dröja :( vissa får och vissa inte!

fick besked att jag var beviljad 25000 bara några timmar efter intresseanmälan.skrev in alla uppgifter; fick verifiera med Tink och nu verkar jag ha 25 000 kr att ta ut när jag vill.
Kan det verkligen vara sant?☺️

Vad syns på Tink btw?

fick besked att jag var beviljad 25000 bara några timmar efter intresseanmälan.skrev in alla uppgifter; fick verifiera med Tink och nu verkar jag ha 25 000 kr att ta ut när jag vill.

Vad syns på Tink btw?

Tråkigt att alla kunder blir så olika bemött
Men kul för dig, de lär stämma!

Någon som har kontaktat dom angående den stora lanseringen och frågat när den kan tänkas ske?

Jag är lite nyfiken på hur fort det går att få problemkrediter. Min gissning är att i januari så kommer första krediterna nå ett inkassobolag, kfm en månad senare.
Bank Norwegian var ju väldigt givmild i kreditgivningen från början, och fick ganska snabbt ganska mycket ärenden hos kfm och efter ett tag stramades kreditgivningen upp vad jag förstått.

Intresseanmälde mig och fick 106 000 kr preliminärt.

Jag är lite nyfiken på hur fort det går att få problemkrediter. Min gissning är att i januari så kommer första krediterna nå ett inkassobolag, kfm en månad senare.
Bank Norwegian var ju väldigt givmild i kreditgivningen från början, och fick ganska snabbt ganska mycket ärenden hos kfm och efter ett tag stramades kreditgivningen upp vad jag förstått.

Just av den anledningen förstå man varför man väljer att göra en förlansering. Tror INTE att den officiela lanseringen kommer ske innan dom ser hur återbetalningsförmågan ser ut.

Första månadsfakturan lär komma i November och sen ska all den informationen granskas.. Förmodligen kmr det att bli svårare att få högre belopp med tanke på hur många idioter det finns som missköter sig..

Det får vi verkligen inte hoppas! Och det är ju bra lånevilkor!
Inte som sms lånen precis med utsugar räntor! Även om räntorna på sms lån är bättre nu så är det pålagt avgifter som gör att dom lånen fortfarande är svindyra.
Hoppas verkligen på detta och att folk som ej har betalningsförmåga inte söker!
Toppen lån för att samla skitlån om det nu går att få ett högre belopp.
Tycker dom verkar toppen och ger människor en bra chans att få ett lån utan att ta ny UC och ändå kunna samla lån till bra ränta.
Så hoppas dom får leva vidare och att folk betalar sina lån! Och följer dom åtaganden och ansvar som gäller när man tar ett lån!

Jag testade nyss att göra en intresseanmälan och fick preliminärt beviljat 250.000. Detta hade ju varit en dröm. Håller alla tummar på att det kommer lanseras snart och att det kommer funka. Så många som skulle kunna lösa sina skitlån och sänka månadskostnaderna enormt, håller alla tummarna

Jag testade nyss att göra en intresseanmälan och fick preliminärt beviljat 250.000. Detta hade ju varit en dröm. Håller alla tummar på att det kommer lanseras snart och att det kommer funka. Så många som skulle kunna lösa sina skitlån och sänka månadskostnaderna enormt, håller alla tummarna
Precis håller med vore toppen! Och att bara betala till ett ställe.

Gjorde ett uttag vid cirka 01 inatt, lite förvånad att pengarna inte kom in på kontot samma dag. Har Swedbank.

Jag håller med. Det här lånet kommer rädda många människor från att vilja begå självmord. Hoppas verkligen dom lanserar snart.

Tog ett 25k lån på divide på 6 år, nån som vet månadskostnaden? Står inget när man loggar in

Jag ansökte i onsdags om lånet, blev prel beviljad, som så många andra, 250k.
Efter ca 50 min blev jag godkänd 25k.
Jag har dock inte ansökt och beviljat lånet då jag inte behöver det just nu. Men gick iaf snabbt från intresseanmälan till beviljad.

Jag ansökte i onsdags om lånet, blev prel beviljad, som så många andra, 250k.
Efter ca 50 min blev jag godkänd 25k.
Jag har dock inte ansökt och beviljat lånet då jag inte behöver det just nu. Men gick iaf snabbt från intresseanmälan till beviljad.

Har väntat i över 1 vecka nu sedan intresseanmälan :D

Något som vet exakt vad som syns i ens creditsafe?
Är de bara en i hela tråden som fått avslag?

Fattar inte varför jag fick avslag för.
Jag fick hem min kopia från creditsafe där det står att jag har kreditvärdighet Hög.
Verkar inte som att lån syns i upplysningen ?

Jag fick hem min kopia från creditsafe där det står att jag har kreditvärdighet Hög.
Vad har du för inkomst? Har man under 250k får man avslag direkt

Är så många inlägg nu...
Men har ni fått ut 25000 kr redan på kontot?
Ser ni någon avbetalningsplan på sidan eller "betala lägst"?

Jag har sex betalningsanmärkningar, och kreditvärdighet "Hög" hos Creditsafe, så de har lite andra bedömningsgrunder än vad UC har. Lån syns inte på Creditsafe.

Vad syns på Tink btw?
När du verifierade med Tink fick du koppla ditt bankkonto då (eller gjort det tidigare)? Eller var det vara ett Bank-id login?

Eftersom samma frågor dyker upp konstant, precis som i Klarnatråden och eftersom många inte bemödar sig eller orkar läsa hela tråden så gör jag er en björntjänst och sammanfattar vad vi vet med säkerhet hittills.

* Creditsafe är den enda upplysningen som tas.
* Inga anmärkningar tillåts.
* Du måste ha en relativt hög inkomst för att beviljas lånet.
* INGEN i tråden har fått mer än 25.000 kronor utbetalat/beviljat till sitt konto. Det är alltså MAX.
* Man måste verifiera sig innan utbetalning för att dom ska veta att kontot är ert.

Eftersom samma frågor dyker upp konstant, precis som i Klarnatråden och eftersom många inte bemödar sig eller orkar läsa hela tråden så gör jag er en björntjänst och sammanfattar vad vi vet med säkerhet hittills.

* Creditsafe är den enda upplysningen som tas.
* Inga anmärkningar tillåts.
* Du måste ha en relativt hög inkomst för att beviljas lånet.
* INGEN i tråden har fått mer än 25.000 kronor utbetalat/beviljat till sitt konto. Det är alltså MAX.
* Man måste verifiera sig innan utbetalning för att dom ska veta att kontot är ert.
Men att verifiera sitt konto via Tink innebär väl att Tink får tillgång till all information på ditt konto, dvs samtliga gjorda transaktioner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp