Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Ja, Getdivide får tillgång till alla transaktioner på kontot
Men är det så? Dom använder väl det bara för att verifiera kontot!
Tror inte dom går igenom transaktioner!
Möjligtvis att dom kanske kan men som jag fattar det så är det endast en verifikation

Fattar inte varför jag fick avslag för.
Jag fick hem min kopia från creditsafe där det står att jag har kreditvärdighet Hög.
Verkar inte som att lån syns i upplysningen ?
Märkligt om du har hög hos creditsafe!
Har du högt underskott som ställer till det!
Höga lånekostnader per månad ? Man får ju fylla i det! Och dom använder en kvar o leva på kalkyl som kanske var för låg

Svar till korpen:
Fick verifiera med bank-id kopplat till Tink, Men vet fortfarande inte vad de kan se på kontot

Jag blev erbjuden 25 000 kr bara någon timme efter intresseanmälan. Men har ej gjort något uttag ännu.

Någon som vet något gällande höjning av kredit eller officiell lansering?
Önskar dom lanserar nästa vecka!

är det jag som missuppfattat allt, skulle inte alla som gjorde intresseanmälan och blev prel Beviljad en summa bli erbjuden att ansöka om konto innan den riktiga lanseringen?

Jag blev prel beviljad 50.000kr när jag gjorde min intresseanmälan men har inte fått mail om att jag kan få 25.000kr nu innan lanseringen.
Testade att logga in nu men det kom upp att mitt konto är tillfälligt låst? Hmm..

Jag blev prel beviljad 50.000kr när jag gjorde min intresseanmälan men har inte fått mail om att jag kan få 25.000kr nu innan lanseringen.
Testade att logga in nu men det kom upp att mitt konto är tillfälligt låst? Hmm..

Fick också 50 då och inget Mail än. Men försöker logga in då står det ”ingen aktiv kontokredit än”.

Hoppas man får höra något snart..

Står de exakt ordet spärrad
Eller att ditt konto för tillfället är låst?

För mig står andra alternativet och har mailat så får se om ja får nå svar

Du har ingen aktiv kontokredit. Tills vidare hänvisar vi dig till vår intresseanmälan.

Så står d rop min när jag försöker logga in, men har gjort intresseanmälan. Har mailat och fått till svar att de satsar på innan oktober är slut..

Du har ingen aktiv kontokredit. Tills vidare hänvisar vi dig till vår intresseanmälan.

Så står d rop min när jag försöker logga in, men har gjort intresseanmälan. Har mailat och fått till svar att de satsar på innan oktober är slut..

Jag skickade intresseanmälan och då stog de sådär när ja försökte logga in.

Sen fick ja erbjudande om att ansöka om kontokrediten, vilket ja gjorde och då när ja försöker logga in står det att ja är tillfälligt spärrad.

Nja. Jag mailade om vrf kontot är låst.
Har fått till svar att min kalkyl inte gick ihop pga min boendekostnad!!!
Min del i boendet är 2500 då min sambo betalar mycket mer än mig.
HUR i hela ******** kan man falla på em boendekostnad när ens månadslön ligger på 25000?
Fattar noll o känns lite som ett lotteri. Va pengarna slut undrar ja haha

Fick svar på Mail.

Pågrund av den täta dialog de senaste veckorna och din ihärdighet så lyfte jag frågan och vi kollade genom ditt enskilda ärende för att en gång för alla se om du kan bli kund.
Tyvärr gick inte kalkylen ihop, vilket betyder att du inte kan bli kund.

Vi har i vår kalp (kvar allt leva på) kalkyl ett belopp som man måste ha kvar efter levnadskostnader. Detta är inget vi bestämt utan något vi har fått direktiv om.

Hoppas du förstår, vi kommer inte att kunna ändra dina uppgifter eller göra en ny prövning.
Detta är vårt slutgiltiga beslut.

En käft på smällen, ingen logik alls då jag har bra inkomst och delar boende. Helt sjukt....

Fick svar på Mail.

Pågrund av den täta dialog de senaste veckorna och din ihärdighet så lyfte jag frågan och vi kollade genom ditt enskilda ärende för att en gång för alla se om du kan bli kund.
Tyvärr gick inte kalkylen ihop, vilket betyder att du inte kan bli kund.

Vi har i vår kalp (kvar allt leva på) kalkyl ett belopp som man måste ha kvar efter levnadskostnader. Detta är inget vi bestämt utan något vi har fått direktiv om.

Hoppas du förstår, vi kommer inte att kunna ändra dina uppgifter eller göra en ny prövning.
Detta är vårt slutgiltiga beslut.

En käft på smällen, ingen logik alls då jag har bra inkomst och delar boende. Helt sjukt....

Haha då antar jag att ja snart får snarlikt mail till mig då.

Helt sanslöst! Hur kan dom komma med sånt beslut då jag inte fyllt i något mer än mail telefonnummer och personnummer? Blev prel beviljad och dom kommer med detta beslut..

Väldigt märkligt. Du har inte ens fyllt i några andra uppgifter och ändå kunde de fatta beslut att inte bevilja dig enligt deras kalkyl? Förstår inte alls.

Det verkar som dom har någon sorts kravprofil man ska uppfylla och att man inte beviljar alls utan vidare. Det låter ändå ganska sunt och kanske håller ner antal problemkrediter.

Det verkar som dom har någon sorts kravprofil man ska uppfylla och att man inte beviljar alls utan vidare. Det låter ändå ganska sunt och kanske håller ner antal problemkrediter.

Men hur kan de veta att man är problemkrediter utan några uppgifter? Creditsafe ja men då får man ju avslag direkt man gör intresseanmälan men han angav ju inga uppgifter? Och blev prel beviljad ? Förstår inte

Vad ska dom ha för kravprofil? De har endast tagit upplysning från creditsafe och där har jag hög kreditvärdighet och inkomst över 300k. Detta är så märkligt..

Men hur kan de veta att man är problemkrediter utan några uppgifter? Creditsafe ja men då får man ju avslag direkt man gör intresseanmälan men han angav ju inga uppgifter? Och blev prel beviljad ? Förstår inte

Preliminärt är ju just preliminärt och inte defenitivt.
En problemkredit blir det först när betalningar falerar, och det är väl det man vill undvika.

Förstod jag mailsvaret rätt hade hen varit väldigt intensiv i kontakter med den kundtjänst man har. Bara det kan kanske ses som ett tecken på att personen är desperat och kanske utgör en risk i kredithänseende.

Vad ska dom ha för kravprofil? De har endast tagit upplysning från creditsafe och där har jag hög kreditvärdighet och inkomst över 300k. Detta är så märkligt..

Stort underskott? Haft lägre inkomst tidigare år? Bor i en del av landet är utvecklingen är dålig?

Divides bedömningsgrad verkar ändå vara något godtycklig.
Har underskott av kapital på 105k för 2017 och kreditvärdighet medel. Ändå fick jag prel 180k beviljat och 25k utbetalt förra veckan. Ändå hyfsad inkomst på ca 375k för 2017, vilket troligtvis ”räddade mig”.

Hej fick detta svaret angående lanseringen precis.

Tack för ditt meddelande.

Vi håller fortfarande på med förlanseringen som kommer pågå fram tills att vi har utvärderat och testat samtliga utfall i tjänsten. Dessvärre har jag inget specifikt datum på när den officiella lanseringen kommer att ske.

Så någon lansering nu under oktober har jag svårt att se om ens detta året..

Preliminärt är ju just preliminärt och inte defenitivt.
En problemkredit blir det först när betalningar falerar, och det är väl det man vill undvika.

Förstod jag mailsvaret rätt hade hen varit väldigt intensiv i kontakter med den kundtjänst man har. Bara det kan kanske ses som ett tecken på att personen är desperat och kanske utgör en risk i kredithänseende.
Jag instämmer på att enligt mailsvarer verkar det som om personen i fråga har varit i kontakt med deras kundtjänst väldigt ofta och på sätt och viss aggressiv. Det tolkas alltid som "desperat" och då ringer varningsklockorna (behöver såklart inte alltid vara så).

Jag har endast frågat om varför jag inte blir erbjuden kredit under förlanseringen och nör den riktiga lanseringen är. Mer än såhär har jag inte mailat dom. Jag får inte heller något vettigt svar när jag frågar om deras bedömning.

Jag blev beviljad kredit på 25000 kr nu.

Är det någon som har tscktut den summan redan nu?
Hur ser betalningsplanen ut?

Känns riskabelt att ta ut redan nu pga det är i test fortfarande

Förlansering=Att se om kunderna betalar av på sina krediter? :D

Hej fick detta svaret angående lanseringen precis.

Tack för ditt meddelande.

Vi håller fortfarande på med förlanseringen som kommer pågå fram tills att vi har utvärderat och testat samtliga utfall i tjänsten. Dessvärre har jag inget specifikt datum på när den officiella lanseringen kommer att ske.

Så någon lansering nu under oktober har jag svårt att se om ens detta året..

Hade de mejlat dej om att de kommer lansera officiellt för alla innan 31 okt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp