Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Kan verkligen bekräfta att detta inte är Scam. Lånat 25tkr. Snabbt och smidigt.

Gällande kontokontrollen så är det enbart för verifiering. Jag hade aldrig annars fått lån. Mitt kontot som jag använde har jag enbart stora spelinsättningar ifrån samt låneinbetalningar.. ingen lön eller annat. Detta kontot är de som jag har blivit verifierad på.

Väldigt smidigt också med swishinbetalning måste jag säga.

Återstår att se om de höjer beloppen senare.. som jag skrivti innan så förstår jag verkligen inte hur de ska få ihop detta med denna låga ränta.. tror jag fick 6% som kan jämföras mot 30% som liknande tjänster tar. Det som är märkligt att det är starka investerare som står bakom som inte skulle låna ut sina pengar till något som de verkligen inte trodde på.. Ska bli spännande att följa.. hoppas verkligen det snurrar på för dom..

Kan verkligen bekräfta att detta inte är Scam. Lånat 25tkr. Snabbt och smidigt.

Gällande kontokontrollen så är det enbart för verifiering. Jag hade aldrig annars fått lån. Mitt kontot som jag använde har jag enbart stora spelinsättningar ifrån samt låneinbetalningar.. ingen lön eller annat. Detta kontot är de som jag har blivit verifierad på.

Väldigt smidigt också med swishinbetalning måste jag säga.

Återstår att se om de höjer beloppen senare.. som jag skrivti innan så förstår jag verkligen inte hur de ska få ihop detta med denna låga ränta.. tror jag fick 6% som kan jämföras mot 30% som liknande tjänster tar. Det som är märkligt att det är starka investerare som står bakom som inte skulle låna ut sina pengar till något som de verkligen inte trodde på.. Ska bli spännande att följa.. hoppas verkligen det snurrar på för dom..
Och hur lång tid tog de från att du ansökt till att du vart kontaktad och hade pengarna?

Undrar om det här är scam fake eller ja vet vad för bluffmakeri. Har ju varit intressekoll ett bra och ovanligt lång tid måste jag säga. Tror de försörjer sig genom att sälja vidare kreditkontrolls uppgifter vidare faktiskt, avråder från att intresseanmäla fram till attt de faktiskt erbjuder kunder lån.
Jag har fått lån

Vore underbart om man fick ett mail att ansöka om en kredit nu haha. Undra hur länge alla som fått prel bevlijat ett belopp ska få vänta på förlanseringen. Vågar inte maila mer och fråga heller. Vill ju inte verka depserat, men vore skönt att kunna fixa lite små "skit" krediter som är dyra med hjälp av dom här..

Jag har fått 25 000 kr utbetalda efter en dag.
Kan inte hända så mycket mer än att om dom är fake så åker dom dit för avtalsbrott!

Jag hade gjort en intresseanmälan. Sen såg jag folk började få 25k här på forumet då skrev jag ett fint mail till dom och frågade om jag också kunde få det. Tog MAX 5 minuter så hade jag fått tillgång och gjort ett uttag. Så från att jag maila och fråga tills jag hade pengarna på kontot tog väl 12 timmar.

Hoppas nu att ni sköter era betalningar så att dom höjer upp till 250.000 :D

Jag hade gjort en intresseanmälan. Sen såg jag folk började få 25k här på forumet då skrev jag ett fint mail till dom och frågade om jag också kunde få det. Tog MAX 5 minuter så hade jag fått tillgång och gjort ett uttag. Så från att jag maila och fråga tills jag hade pengarna på kontot tog väl 12 timmar.

Vad skrev du? :)
Hur mycket fick du prel beviljat vid intresseanmälan?

Blir lite smått irriterad på frågorna som ställs när 99% kan besvaras genom att gå in på getdivides hemsida, hur svårt kan vara?
Ett tips till många är att titta på affärsplanen. 5000 kunder 2018, hint "förlansering".
Den riktiga lanseringen lär ske i Jan/Feb nästa år.

Blir lite smått irriterad på frågorna som ställs när 99% kan besvaras genom att gå in på getdivides hemsida, hur svårt kan vara?
Ett tips till många är att titta på affärsplanen. 5000 kunder 2018, hint "förlansering".

Haha.
Jag håller verkligen med dig.
Eller alla som är så lata att dom inte ens orkar med 2 musklick till föregående två sidor där allting framgår klart och tydligt. Det var exakt samma i Klarnatråden.

Jag tycker att hetsen kring det här lånet är ju i klass med black friday i usa, precis inför öppningen. "Någon som hört något?", "varför får inte jag?", "inget om höjning?", "när lanserar de?", "det är fake!", "inget om höjning än??".

Uppenbarligen så rullade ju vardagen på för er innan ni fick nys om GetDivide och bör ju även att göra det bara för att en liten förlansering inte har nått er mejl än. Ett lån är en möjlighet, men ingen rättighet. Ta det lite lugnt va, det luktar ju något desperat ifrån vissa.

Med det sagt så har jag full förståelse för folks situation, jag har varit där själv och är fortfarande delvis men inget blir bättre av snurra runt erbjudanden som detta som hökar, då blir dagarna långa. Kämpa på och försök njuta så mycket går av dagarna och piper det till i inkorgen, bonus!

Min personliga teori är att de vill "sno" Klarnas kunder. Som jag som har 50k till 19% på 2 år. Såklart man nappar om ett erbjudande på 2% på 2 år kommer. Låter som många sagt för bra för att vara sant .. Men om de vill ta över kreditkonto marknaden, vilket jag tror att de kommer göra..då är det Bye Bye Klarna :-)

Jag tycker att hetsen kring det här lånet är ju i klass med black friday i usa, precis inför öppningen. "Någon som hört något?", "varför får inte jag?", "inget om höjning?", "när lanserar de?", "det är fake!", "inget om höjning än??".

Uppenbarligen så rullade ju vardagen på för er innan ni fick nys om GetDivide och bör ju även att göra det bara för att en liten förlansering inte har nått er mejl än. Ett lån är en möjlighet, men ingen rättighet. Ta det lite lugnt va, det luktar ju något desperat ifrån vissa.

Med det sagt så har jag full förståelse för folks situation, jag har varit där själv och är fortfarande delvis men inget blir bättre av snurra runt erbjudanden som detta som hökar, då blir dagarna långa. Kämpa på och försök njuta så mycket går av dagarna och piper det till i inkorgen, bonus!

Touché!

...känns ändå som att de borde vilja komma igång innan julhandeln? Läser man affärsplanen är de redan lite försenade, typ maj, sen september och nu slutet på oktober..

Vad hittade du affärsplanen på deras sida?

Står inte på deras sida, du får googla på Divide AB så hittar du deras dokument där de erbjuder möjlighet att köpa aktier

Vad ska dom ha för kravprofil? De har endast tagit upplysning från creditsafe och där har jag hög kreditvärdighet och inkomst över 300k. Detta är så märkligt..

Jag loggade in och kollade, man får fylla i en del uppgifter om hyra, anställningsform, barn, lånekostnader. Nåt av det är väl det du fallit på

Ja, och det var väl den @Henry14 inte klarade

Fick 250k som preliminärt trots jag bara har medel på creditsafe .

Vad tror ni om mina chanser att få 25 000 utbetalat den närmsta tiden ?

Dom borde ju vara höga, alla andra här verkar ha fått 25.000 så du bör nog inte vara orolig...

undrar om dom kommer lansera i år och med höjning?

Gissar att frågan om dom kommer lansera höjning snart kommer ställas här 100ggr innan årsskiftet och 500 ggr här innan det verkligen händer om det ens händer.

Nån som hört nåt om när man får höja sitt lån? Undrar om det händer nästa vecka, kanske innan jul? Nån som vet? Vore tråkit om man behövde vänta till nästa år. Dåligt av dom att inte låna ut 250k

Gissar att frågan om dom kommer lansera höjning snart kommer ställas här 100ggr innan årsskiftet och 500 ggr här innan det verkligen händer om det ens händer.

Nån som hört nåt om när man får höja sitt lån? Undrar om det händer nästa vecka, kanske innan jul? Nån som vet? Vore tråkit om man behövde vänta till nästa år. Dåligt av dom att inte låna ut 250k
Ja men många ser dem som en chans att samla dåliga lån och få ordning på ekonomin, samt att de sagt de snart skulle köra igång. Så det borde ju tyckas vara snart.

Ja men många ser dem som en chans att samla dåliga lån och få ordning på ekonomin, samt att de sagt de snart skulle köra igång. Så det borde ju tyckas vara snart.
Seriöst? Skulle dom plötsligt börja låna ut 250k lär dom någ först vilja se att folk betalar tillbaka några månader i streck, och skulle dom börja göra det tidigare läär vi alla här få höra det direkt, antingen via mejl fr Divide el fr nån som upptäckt att man kan ansöka om höjning, att fråga här varje dag är bara korkat. Sen tror jag dom höjer stegvis om dom ens tillåter höjning.. Kanske 50k nästa sommar och upp till 100k år 2020.. Less på den här tråden nu.

Seriöst? Skulle dom plötsligt börja låna ut 250k lär dom någ först vilja se att folk betalar tillbaka några månader i streck, och skulle dom börja göra det tidigare läär vi alla här få höra det direkt, antingen via mejl fr Divide el fr nån som upptäckt att man kan ansöka om höjning, att fråga här varje dag är bara korkat. Sen tror jag dom höjer stegvis om dom ens tillåter höjning.. Kanske 50k nästa sommar och upp till 100k år 2020.. Less på den här tråden nu.

Håller med Tourettes.

De öppnade upp förlanseringen för cirka 1 veckan sen.
Hallå!? Kom tillbaka till verkligheten.

Jag rekommenderar att ni tillbringar er tid med annat än att ni spekulerar här varenda dag om och när höjningen kommer att ske.
Det ligger inte i er makt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp