Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Haha, sen att framförallt diskutera det :D Det kommer liksom när det kommer.
Ingen hade varit gladare än mig om dom hade lanserat redan igår men den lär inte komma snabbare för att 15 personer skriver "Varför är den inte på plats"
Precis hjälper ju inte alls haha skulle också vara glad om det hade varit redan igår! Inom kort eller snart kan bli missvisande för mig är det relativt snart!
Får hoppas innan jul!!

Nu har jag mailat med deras kundtjänst. De kan inte ge ett besked om huruvida det handlar om veckor eller månader innan lansering. Kändes inte så positivt tycker jag.

Nu har jag mailat med deras kundtjänst. De kan inte ge ett besked om huruvida det handlar om veckor eller månader innan lansering. Kändes inte så positivt tycker jag.
Dom behöver nog både se till betalnings förmågan hos folk och ha kapital först

Tur att du gjorde det! Ingen annan i tråden har ställt frågan hittills. Skönt att vi nu har mer kött på benen.

Bara naivt att tro att de kommer låna ut 250 000 kr med enbart creditsafe som upplysningstjänst. Detta är enbart smart marknadsföring för att få en rivstart med många medlemmar. Många som svalde betet inklusive jag själv.

Tur att du gjorde det! Ingen annan i tråden har ställt frågan hittills. Skönt att vi nu har mer kött på benen.
Jag är ju en av de som framfört kritik mot gissningar, men du menar alltså
att man inte ens ska dela information man får från företaget? Vad får man skriva om? Vädret?

Bara naivt att tro att de kommer låna ut 250 000 kr med enbart creditsafe som upplysningstjänst. Detta är enbart smart marknadsföring för att få en rivstart med många medlemmar. Många som svalde betet inklusive jag själv.
Gott med ännu ett proffs med insyn i företaget.

Utan någon som helst insyn ;) gissar jag nu att man inte riktigt har fått in det investeringskapital (dvs pengar att låna ut) som man hade hoppats på. Som nämndes tidigare i tråden var den ursprungliga lanseringen tänkt att ske i maj i år. Med andra ord tror jag att man visst har system och appar på plats, men att man helt enkelt har fått in för lite kapital att låna ut än så länge. Förlanseringen kanske var mer tänkt att blidka otåliga investorer??? 😵

Gott med ännu ett proffs med insyn i företaget.

Du tror alltså på allvar att de skulle låna ut uppemot 250 000 kr på enbart creditsafe som underlag? Tror du dessutom att det är en slump att de valt TINK? Jobbar du åt dem eftersom du hela tiden anspelar på att om man inte är "insatt" så får man inte dra några egna slutsatser?

Tycker vi ska skuta spekulera om hur det kommer att vara senare när dem har lanserat fullt ut.

Antingen kommer man bli positivt överraskad eller så tar dem UC.

Ingen vet.

Dem kommer heller inte släppa tjänsten tidigare för att vi diskuterar ”när är inom snart”.

Tycker bara man ska ta det lungt så släpps den när den släpps och se vad för kreditupplysning det blir.

När man kollar företagets hemsida tycker jag de verkar grymt seriösa? Förstår egentligen inte alla tvivel, jag tror på en skarp lansering inom en månad.

När man kollar företagets hemsida tycker jag de verkar grymt seriösa? Förstår egentligen inte alla tvivel, jag tror på en skarp lansering inom en månad.

Med tanke på att en mängd medlemmar här på forumet fått 25K utbetalat så är dom givetvis seriösa ja.

Testade det där nu, var preliminärt erbjuden något på 200k, fick meddelande om att det kunde erbjudas 25k, ansökte och fick helt avslag. Så kan det gå:)

Testade det där nu, var preliminärt erbjuden något på 200k, fick meddelande om att det kunde erbjudas 25k, ansökte och fick helt avslag. Så kan det gå:)

Du verkar vara den första i tråden som får avslag?! WTF?????

Nä, det är han inte :) Jag har läst om andra oxå !

Ja fast om jag förstod det rätt hade dom andra inte lönen dom efterfrågade alternativt anmärkning?
Lasseman uppfyller ju alla deras krav?

Vore intressant att få motiveringen till avslag om du uppfyller alla deras krav....

Jag antar jag inte uppfyller kraven eller fyllde i något fel.. man fyller i om hyra barn etc, något måste det hakat sig på

Jag antar jag inte uppfyller kraven eller fyllde i något fel.. man fyller i om hyra barn etc, något måste det hakat sig på

Annars får du göra som övriga - säga att det är bluff och båg :D

Annars får du göra som övriga - säga att det är bluff och båg :D

Det är inte så dåligt att få avslag, det tyder på att dom har en rätt vettig kreditprövningsprocess och inte beviljar rakt av på de uppgifter dom får från creditsafe.

Det är inte så dåligt att få avslag, det tyder på att dom har en rätt vettig kreditprövningsprocess och inte beviljar rakt av på de uppgifter dom får från creditsafe.

Det beror på varför du fick avslag, om du fick det för att dom inte har mer pengar att låna ut så är det ju märkligt.
Men med tanke på att du har bra lön, fast jobb, inga anmärkningar eller något skuldsaldo så är det mycket märkligt.
Tänk på att creditsafe inte ens registrerar lån/krediter...

Kan ju finnas flera orsaker till avslag utan att pengarna är slut...

Givetvis är det så. Men hos Creditsafe är dessa orsakerna ytterst begränsade eftersom dom får så pass lite information. Dom kan inte ens se ditt historiska skuldsaldo om du har sådant hos Kronofogden. Dom ser inte andra lån. Dom ser inte antalet förfrågningar.

Det enda creditsafe i princip ser är din lön och om du har anmärkning. Thats it.

Absolut, men du får i andra steget ange uppgifter. Förmodligen precis som Lasseman skriver, något i hans svar kan ha orsakat avslag. Dessa uppgifter är ju svåra för dem att verifiera så du kan ljuga ganska bra där... eller vara ärlig o ev riskera avslag om din ”kvar att leva på” inte går ihop. :-)

Fyllde man inte i dessa uppgifter i samband med Intresseanmälan (där han fick 200.000) och sedan en creditsafe?

Jag har också fått avslag på ansökan...
Inga anmärkningar
240k blanco
400k inkomst

Blev preliminärt beviljad 225.000 kr
Men avslag på 25k

Man undrar ju om det är en slump att två med riktigt bra förutsättningar nekas samtidigt medan i princip alla hittills blivit godkända...
Pengarna slut?

Det beror på varför du fick avslag, om du fick det för att dom inte har mer pengar att låna ut så är det ju märkligt.
Men med tanke på att du har bra lön, fast jobb, inga anmärkningar eller något skuldsaldo så är det mycket märkligt.
Tänk på att creditsafe inte ens registrerar lån/krediter...

Det är väl något med familjekonstellation eller hyra/lånekostnad som skulle anges, som den kör fast på då antar jag.

Fyllde man inte i dessa uppgifter i samband med Intresseanmälan (där han fick 200.000) och sedan en creditsafe?

Nej, vid intresseanmälan är det bara personnumret och en creditsafe, och utifrån det kommer det där preliminära belopppet.
Hyra osv lägger man in först när man ansöker.

Jag har också fått avslag på ansökan...
Inga anmärkningar
240k blanco
400k inkomst

Blev preliminärt beviljad 225.000 kr
Men avslag på 25k
Får man ingen förklaring till avslag? Måste vara kalkylen som inte gick ihop! KALP

Ja men konstigt!
För när jag gjorde intresseanmälan blev det 230000kr och då hade en creditsafe tagits!
Nu när jag fick 25000kr så hade ingen ny creditsafe tagits!
Fick endast fylla i lön per månad hyra o övriga skulder beloppen! Fick efter detta godkänt och sedan verifiering av konto!
Allt gick mycket smidigt!
Du skulle aldrig blivit ens prel beviljad på 200000kr om du inte var kredit värdig! Så mycket märkligt! Kan pengar vara slut??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp