Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Man vet knappt vad man vågar skriva och inte här längre, men mailade deras kundtjänst idag. Enligt dem har ingen fått beviljat mer än 25.000.- nu. Man har också stoppat fler "förhandsbeviljningar".

Misstänkte det! Sen undrar man ju varför man skriver så!
Kanske för att skapa diskussion och ge människor falsk info!!
Dåligt isåfall!!

Å detta får man väl inte heller skriva, men min magkänsla är att något är på G.... De har stoppat fler förhandsbeviljningar.... ska de inte lägga ner så måste de väl lägga in en växel till?? Eller är jag bara positiv för att jag så väldigt gärna vill att de kör igång "på riktigt"?

Å detta får man väl inte heller skriva, men min magkänsla är att något är på G.... De har stoppat fler förhandsbeviljningar.... ska de inte lägga ner så måste de väl lägga in en växel till?? Eller är jag bara positiv för att jag så väldigt gärna vill att de kör igång "på riktigt"?
Skriv på du!
Man får skriva det man vill!
Natuligtvis lägger dom in en växel till frågan är när isåfall!!

Tror att de successivt kommer höja med 25 tusen åt gången. Hoppas de inte gör det i form av ytterligare 25 tusen kronors lån, så att man exempelvis har 3 lån x 25 tusen på olika löplängder 2 4 6 år vad man nu väljer.

Kommer denna produkt någonsin att lanseras? Tycker det stått "vi lanserar inom kort" i flera månader? Väldigt svårt att tro att det finns någon ekonomi och verklighet bakom detta. Dumt att bygga upp hopp hos människor....

Finns ju ett mobilinummer till dem. Har mailar några ggr men får bara svaret att de ej vet när de ska lansera..mailade första gången för nån månad sen och fick denna veckan samma svar som då...

Kommer denna produkt någonsin att lanseras? Tycker det stått "vi lanserar inom kort" i flera månader? Väldigt svårt att tro att det finns någon ekonomi och verklighet bakom detta. Dumt att bygga upp hopp hos människor....
Kommer säkert snart som vi skrivit tidigare så vill dom nog se betalnings förmågan och inskaffa tillräckligt med kapital! Jag menar beviljar dom fyra st 250000kr säger vi det är en miljon och då behövs en del kapital!
Som jag fattat det investeras folk pengar och det behövs mycket kapital innan dom kan starta ordentligt.
Man vet ju inte hur denna investering gått o hur mycket kapital som finns just nu!
Har fattat det som att det typ är privata pengar folk satsar kapital för att sen kunna tjäna en hacka men jag kanske har fel! Rätta mig gärna om detta isåfall

Finns ju ett mobilinummer till dem. Har mailar några ggr men får bara svaret att de ej vet när de ska lansera..mailade första gången för nån månad sen och fick denna veckan samma svar som då...

Du borde ju maila en gång till, är övertygad om att du får ett exakt datum efter tredje mailet!

Bra jobbat! 1200 inlägg till om spekulationer om när Get Divide lanserar och formet har en vinnare i antal inlägg :D

Ja, och 25 inlägg till där folk skriver "Precis mailat dom frågat när dom kommer igång, dom visste inte riktigt" så nu är det nog på G!

Inlägg av den typen berikar ju inte heller tråden precis...

Om det dykt upp 75 inlägg på en månad där folk frågar "När lanserar dom" så ter det sig ganska uppenbart att folk som vill ha en hög standard på forumet tröttnar. Eller hur?

Om det dykt upp 75 inlägg på en månad där folk frågar "När lanserar dom" så ter det sig ganska uppenbart att folk som vill ha en hög standard på forumet tröttnar. Eller hur?
Högstandard på forumet är väl snarare att ingen ger pikar till andra medlemmar för vad de skriver och när de skriver det. För ingen har rätt att bestämma vad och när en annan medlem får skriva. Högt i tak m a o.
Det är det som har gjort det här Forumet så bra och trevligt.
Om nu ngn har mejlat samma fråga 10 ggr så är det antagligen så att den personen är väldigt desperat och försöker hitta en utväg och lever på hoppet att kanske nästa gång får jag ett konkret svar.
Hoppa inte på folk för vad de skriver är du snäll (så länge det inte rör sig om elakheter så klart)

Fast om det på sida 93 står ett tydlig inlägg av flera skribenter att Get Devide hör av sig när dom lanserat, om då en användare är för lat för att läsa ett par sidor bak i tråden så handlar det inte att man försöker hitta en utväg utan om ren lathet.
Det du och skribenten ovan inte förstår är att som precis i fallet med Klarna så kan den här desperationen bara slå tillbaka mot oss.

Fast om det på sida 93 står ett tydlig inlägg av flera skribenter att Get Devide hör av sig när dom lanserat, om då en användare är för lat för att läsa ett par sidor bak i tråden så handlar det inte att man försöker hitta en utväg utan om ren lathet.
Det du och skribenten ovan inte förstår är att som precis i fallet med Klarna så kan den här desperationen bara slå tillbaka mot oss.

Lata är väl också välkomna till det här forumet! Precis som tröga, smarta, envisa, sådana som inte kan stava och alla andra sorter.
Du hoppade ju på @Oyster i en annan tråd nyligen. Du ger kängor till höger och vänster om vad folk skriver och varför de skriver det. Inte så trevligt.

Dom verkar vara ok med att betala ut även efter att man har betalt in räkningen. Har fått beviljat dom 25000 kr. Betalade in 1400 då räkningen kom. Och tog igår en begäran om 1000 kr. Och dom kom in på kontot nu.

Undra nu om man får en räkning nästa månad eller om det blir som två räkningar. Tänkte på att det bli två när man kan välja antal år. Nå lär märka den 15/12.

Get Devide:s insteg på marknaden har redan gett eko.
En befintlig aktör på marknaden kommer i dagarna sänka sin ränta så att man ligger på samma/liknande nivå.
Det var precis detta jag hoppades på!

Du hoppade ju på @Oyster i en annan tråd nyligen. .

Det var inte att hoppa på. Men folk här kämpar arslet av sig för att få ordning på sin ekonomi, då kanske inte har dessa problemen som merparten av forumet har den en extra UC-förfrågan kan vara skillnaden mellan att få och inte få ett samlingslån, om du blir kränkt utav att jag påpekar det olämpliga att i 3 olika trådar skriva att en aktör enligt deras kundservice tar Bisnode. När flera användare vittnar om UC får det stå för dig.
Det är oerhört allvarliga uppgifter som man måste ha på fötterna om innan man uttalar sig.

Exempelvis. Klarnas kundtjänst skrev till mig att dom tar Creditsafe - Dom tog ändå en UC på mig. Då skulle jag aldrig skriva med bestämdhet att Klarna tar Creditsafe. Jag ber om den här sista meningen är för tuff för dig. Jag lägger till två hjärtan <3 <3

Det var inte att hoppa på. Men folk här kämpar arslet av sig för att få ordning på sin ekonomi, då kanske inte har dessa problemen som merparten av forumet har den en extra UC-förfrågan kan vara skillnaden mellan att få och inte få ett samlingslån, om du blir kränkt utav att jag påpekar det olämpliga att i 3 olika trådar skriva att en aktör enligt deras kundservice tar Bisnode. När flera användare vittnar om UC får det stå för dig.
Det är oerhört allvarliga uppgifter som man måste ha på fötterna om innan man uttalar sig.

Exempelvis. Klarnas kundtjänst skrev till mig att dom tar Creditsafe - Dom tog ändå en UC på mig. Då skulle jag aldrig skriva med bestämdhet att Klarna tar Creditsafe. Jag ber om den här sista meningen är för tuff för dig. Jag lägger till två hjärtan <3 <3
hehehe... ditt behov av att hävda att du har rätt är större än mitt behov att ändra på folk. Alla läskunniga har redan förstått att Oyster bara återgav vad som stod i mejlet.
Jag inser att du inte förstår vad det handlar om och det är fine med mig men nästa gång du har en känga att tilldela så kan du fråga dig hur den hjälper personen på andra sidan och hur det bidrar till en bra stämning här på forumet :)
Jag lägger till hela tre hjärtan<3 <3 <3 och ett extra bara för att. kram på dig :)

Get Devide:s insteg på marknaden har redan gett eko.
En befintlig aktör på marknaden kommer i dagarna sänka sin ränta så att man ligger på samma/liknande nivå.
Det var precis detta jag hoppades på!

Vilken?

Det förstod jag med, jag tvivlade dessutom inte en sekund på det mailet. Jag har som jag skrev själv varit med om det.
Men tänk att en UC-förfrågan (i onödan) kan förstöra folks ambition om att ta ett samlingslån, något som för många här kan förstöra hela deras liv.
Om man då i 3 olika trådar skriver att bolaget tar en Bisnode fast användare redan i tråd 1 påpekade att det är UC som tas är mycket allvarligt och inte alls behjälpligt.

Pre
Det förstod jag med, jag tvivlade dessutom inte en sekund på det mailet. Jag har som jag skrev själv varit med om det.
Men tänk att en UC-förfrågan (i onödan) kan förstöra folks ambition om att ta ett samlingslån, något som för många här kan förstöra hela deras liv.
Om man då i 3 olika trådar skriver att bolaget tar en Bisnode fast användare redan i tråd 1 påpekade att det är UC som tas är mycket allvarligt och inte alls behjälpligt.
precis håller med dig Terry!

Syrran : Jag har bara fått indikationer på det, jag kommer att skriva ut det här så fort det blir bekräftat! Men det är inte deras belopp som ändras utan bara själva räntan.

Det som är oroväckande med denna typ av bolag är att vi förmodligen kan glömma någon utlåning på 250 000 med enbart creditsafe som upplysning. Förlanseringen är ett smart knep att slå sig in på marknaden, men några 250 tusen kommer enligt mig aldrig ske. Tänk efter själva. Hur ska man snabbt få låntagare, jo lansera idéen som ett sjysst lån på ett forum för låntagare som ofta har halvtaskig ekonomi, addera "drömmen" om 250 tusen utan UC. Resultat? Folk kastar sig bokstavligen över nya lånet och tar allt de kan få om det så ens bara blev 25. Smart av lånföretaget.

Det som är oroväckande med denna typ av bolag är att vi förmodligen kan glömma någon utlåning på 250 000 med enbart creditsafe som upplysning. Förlanseringen är ett smart knep att slå sig in på marknaden, men några 250 tusen kommer enligt mig aldrig ske. Tänk efter själva. Hur ska man snabbt få låntagare, jo lansera idéen som ett sjysst lån på ett forum för låntagare som ofta har halvtaskig ekonomi, addera "drömmen" om 250 tusen utan UC. Resultat? Folk kastar sig bokstavligen över nya lånet och tar allt de kan få om det så ens bara blev 25. Smart av lånföretaget.

Nu bygger ju iofs deras affärsidé lite på att faktiskt utmana och förnya lånemarknaden. Ett sätt att göra det är att bortse från UC. En dålig UC behöver faktiskt inte stå för en usel nuvarande ekonomi, men många begränsas pga t.ex för många förfrågningar. Jag tror att man har en lysande framtid på lånemarknaden och man erbjuder kunder en möjlighet att städa ekonomin med endast CS.

UC som metod är förlegat och det tillhör en konservativ, gammal metod som gammelbankerna tagit fram i en tid då det fungerade.
Nu när folk byter jobb så ofta, skiljer sig till höger och vänster, tar UC-förfrågningar konstant när man jämför EL-avtal, tecknar abonnemang eller lägger om bolåneräntorna så faller deras koncept platt.
Just detta ganska Devide har märkt och om så är fallet så har produkten en ljus framtid framför sig.

Lata är väl också välkomna till det här forumet! Precis som tröga, smarta, envisa, sådana som inte kan stava och alla andra sorter.
Du hoppade ju på @Oyster i en annan tråd nyligen. Du ger kängor till höger och vänster om vad folk skriver och varför de skriver det. Inte så trevligt.
Kan väl ifrågasätta om det är ett påhåpp eller ge kängor eller möjligtvis befogat när ett bolag själv inte uppger vad det tar för upplysning och någon skriver flera gånger att de tar bisnode när de tar UC?

Jag tror tyvärr att Dynamite har rätt och att Divide blir ytterligare ett 25 tusen kr lån, som det redan finns en uppsjö av, men de har hyfsat bra villkor jämfort med andra lån. Hoppas att jag har fel och att de lånar ut 100 tusen snart. Det behövs

Jag tror tyvärr att Dynamite har rätt och att Divide blir ytterligare ett 25 tusen kr lån, som det redan finns en uppsjö av, men de har hyfsat bra villkor jämfort med andra lån. Hoppas att jag har fel och att de lånar ut 100 tusen snart. Det behövs

Bolagets affärsidé är just nu att låna ut 250.000:- Tills de säger annat är det rimligtvis vad man kan förvänta sig? En affär som saluför strumpor tror jag säljer just det o inte glass....

Bolagets affärsidé är just nu att låna ut 250.000:- Tills de säger annat är det rimligtvis vad man kan förvänta sig? En affär som saluför strumpor tror jag säljer just det o inte glass....
Lol den här affären dock lovar strumpor men när man kommer in , ser man att de säljer glass;)

Nu är detta ett forum eller? Ett låneform och Getdivide är en lånegivare? På forum diskuterar man, man delar åsikter, man säger vad man tror, tänker, hoppas och vill. Att säga vad folk får säga/skriva/diskutera/tänka på ett forum är ju rent ut sagt korkat. Detta är vad man gör på Forum.
Having said that..... man behöver inte ställa samma fråga (som ingen har svar på) 10000ggr om. Sen ja det finns lata människor som inte orkar läsa 3 sidor innan de ställer en fråga. Det är LITE jobbigt!

Nu är detta ett forum eller? Ett låneform och Getdivide är en lånegivare? På forum diskuterar man, man delar åsikter, man säger vad man tror, tänker, hoppas och vill. Att säga vad folk får säga/skriva/diskutera/tänka på ett forum är ju rent ut sagt korkat. Detta är vad man gör på Forum.
Having said that..... man behöver inte ställa samma fråga (som ingen har svar på) 10000ggr om. Sen ja det finns lata människor som inte orkar läsa 3 sidor innan de ställer en fråga. Det är LITE jobbigt!

Det är ingen som sagt att någon inte får skriva något. Men jag kan garantera att vi kommer ha åsikter om när samma fråga ställs om och om igen, vilket har blivit anledningen till varför tråden blivit så stor och vilket också är anledningen till varför dessa människor inte orka gå bakåt i tråden.

Likadant gäller med folk som "tror" utan 0 belägg och för att de inte har något tålamod. Vem bryr sig liksom..
Vore trevligare om vi kunde hålla högre kvalité än "jag tror att det kommer förbli som det är för jag vet inte, jag bara tror det".
Man ba, eh ahapp.. ok. Låter logiskt 😵

Senast ändrad:
Det är ingen som sagt att någon inte får skriva något. Men jag kan garantera att vi kommer ha åsikter om när samma fråga ställs om och om igen, vilket har blivit anledningen till varför tråden blivit så stor och vilket också är anledningen till varför dessa människor inte orka gå bakåt i tråden.

Likadant gäller med folk som "tror" utan 0 belägg och för att de inte har något tålamod. Vem bryr sig liksom..
Vore trevligare om vi kunde hålla högre kvalité än "jag tror att det kommer förbli som det är för jag vet inte, jag bara tror det".
Man ba, eh ahapp.. ok. Låter logiskt 😵
Jag är helt med på vad du säger och helt ärligt så håller jag också med:)
Men hur man än vänder och vrider på det så "tror, kanske, gissningar, förhoppningar" är vad skapar forum. För annars kan man stänga ner forumet så kan vi alla kontakta respektive långivare när vi undrar nåt och vill ha konkret svar.
Men för Guuuuuds skull folk läs ett par sidor i tråden innan ni ställer samma fråga som folk har ställt 1000ggr:(

Till Tristan: Om det är deras affärsidé att låna ut 250 000, varför gör de inte det då? Så med liknelsen med strumpor, så är det stor risk att dessa strumpor är det hål i ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp