Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Försökte logga in och fick "Ditt konto är för tillfället låst" WTF?
Har ingen kredit hos dom varför blir det så?

Tre reflektioner efter att ha läst PDF:en.

1. De ger Klarna en mindre känga utifrån deras ränteläge ;)
2. De ligger ett halvår efter sin egen tidsplan.
3. B-rundan (vad det nu innebär) lär dröja. Som jag tolkar det är A-rundan genomförd eller så gott som iaf (förlanseringen)

https://www.google.se/url?sa=t&sour...Vaw3d2F0vrDJi9obOfLU7kdsk&cshid=1543309582192

En del av er har säkert läst denna pdf-fil som är utgiven av företaget, andra inte. Lite lektyr vid lugna stunder om inte annat :) Bland annat finns det info om att de har säkrat 500 000 000 kr i november för att tillgodose ca 50 000 kunder. Tv-reklam väntas i januari osv.

Hej igen X,

Du är som sagt inte spärrad utan det är en felaktig formulering vi ser över just nu. Anledningen till varför du får det felmeddelandet är för att du gjort intresseanmälan flera gånger.

Vi har sett över det du nämner gällande borttappade ID kort gente det utdraget vi gör och det har inte påverkat utfallet.

Vårt system fungerar som det gör och vi kommer att kontakta dig vid officiell lansering. Då kommer du ha möjligheten att ansöka igen.

Vänligen Divide Supporten

Dom är ju duktigt bakom flötet. Eftersom min Credit Safe är hög och jag alltid fått varenda lån jag sökt via creditsafe så snackar dom skit.
Jag har inga anmärkningar och hög deklarerad inkomst, det finns absolut inte en chans i hela helvetet att jag ryker på Creditsafes upplysning...

Borttappade ID-kort...? Vad handlar det om egentligen?

Dom är ju duktigt bakom flötet. Eftersom min Credit Safe är hög och jag alltid fått varenda lån jag sökt via creditsafe så snackar dom skit.
Jag har inga anmärkningar och hög deklarerad inkomst, det finns absolut inte en chans i hela helvetet att jag ryker på Creditsafes upplysning...

Vd Marcus Halldin köpte sig en ny Audi r8 i mars men verkar bo hemma hos föräldrarna.
( disclaimer: säger varken bu eller bä , bara en notering)

Gjorde du någon ansökan innan din anmärkning försvann i söndags, så är det nog det som gjort att du är spärrad i systemet då de inte acceptera betalningsanmärkning.

Gjorde du någon ansökan innan din anmärkning försvann i söndags, så är det nog det som gjort att du är spärrad i systemet då de inte acceptera betalningsanmärkning.

Ja fast enligt dom så är ju inte så fallet utan han menar på att det beror på att jag gjort 3 intresseanmälningar ? Om jag förstått mailet rätt.

Vd Marcus Halldin köpte sig en ny Audi r8 i mars men verkar bo hemma hos föräldrarna.
( disclaimer: säger varken bu eller bä , bara en notering)

Kan det inte vara som så att han är skriven hos föräldrarna bara?
Usch nej, i brist på deras lansering har detta blivit en skvallertråd :D

Hej igen X,

Du är som sagt inte spärrad utan det är en felaktig formulering vi ser över just nu. Anledningen till varför du får det felmeddelandet är för att du gjort intresseanmälan flera gånger.

Vi har sett över det du nämner gällande borttappade ID kort gente det utdraget vi gör och det har inte påverkat utfallet.

Vårt system fungerar som det gör och vi kommer att kontakta dig vid officiell lansering. Då kommer du ha möjligheten att ansöka igen.

Vänligen Divide Supporten

Fått samma svar jag med...

Missat den här tråden helt men testade och blev godkänd prel för 250k. Blir en fin kortislån på 3mån om det funkar så slipper jag Norwegians skamränta på kreditkortet i bästa fall.

Ganska saftig transaktionsavgift.. ett lån på 250 000 kostar 2 500:- i uppläggningsavgift..

Ganska saftig transaktionsavgift.. ett lån på 250 000 kostar 2 500:- i uppläggningsavgift..

Det hade jag missat men eftersom det där med 250.000 verkar vara fair away med tanke på hur sena dom är i tidsplanen så är det i skrivande stund inget problem iallafall. Dom borde för övrigt utbilda sin kundservice i att både kunna sin produkt och i basic kundbemötande.
Känns som att snacka med dårarna på Klarna...

Det hade jag missat men eftersom det där med 250.000 verkar vara fair away med tanke på hur sena dom är i tidsplanen så är det i skrivande stund inget problem iallafall. Dom borde för övrigt utbilda sin kundservice i att både kunna sin produkt och i basic kundbemötande.
Känns som att snacka med dårarna på Klarna...

Sant.. sedan spelar det ingen roll ändå. Med en lägre ränta så sparar man in 2500 ganska snabbt ändå.. lite korta återbetalningstider bara.. verkar vara på max 6 år men kanske bra så att man faktiskt blur av med skiten hyfsat fort ändå :)

Alltså.. har panik.. det skulle rädda mig hundra gånger om, om dessa kunde lansera snart!! Blir så tveksam till dem när de ligger efter tidsplanen huuur mycket som helst PLUS att de inte ens kan säga ett datum för lansering, inte ens om det handlar om 6 veckoe eller om 6 månader!

Alltså.. har panik.. det skulle rädda mig hundra gånger om, om dessa kunde lansera snart!! Blir så tveksam till dem när de ligger efter tidsplanen huuur mycket som helst PLUS att de inte ens kan säga ett datum för lansering, inte ens om det handlar om 6 veckoe eller om 6 månader!

Inte alls ovanligt att nystartade företag ligger efter med lansering av produkter tex.

Men tänk då istället att dom inte kommer lansera på 2 år, eller att GetDevid inte hade funnits...
Se deras etablering som en bonus och inte en självklarhet.
Jag personligen har utgått ifrån att dom inte kommer lansera på 1 år och förlikat mig med det faktumet.

Vi är många som hoppas. Kram

Men tänk då istället att dom inte kommer lansera på 2 år, eller att GetDevid inte hade funnits...
Se deras etablering som en bonus och inte en självklarhet.
Jag personligen har utgått ifrån att dom inte kommer lansera på 1 år och förlikat mig med det faktumet.
Tänker precis tvärtom. Snart lanserar de o räddar oss alla. Tror på ”inom kort” tills det står ”inom långt” på hemsidan.

Tänker precis tvärtom. Snart lanserar de o räddar oss alla. Tror på ”inom kort” tills det står ”inom långt” på hemsidan.

Det där med glaset är halvfullt kontra halvtom :D

Jag är väldigt skeptisk till att de nånsin kommer låna ut 250 tusen, men det är inte för att jag missunnar någon att få det lånet utan mer av att man blivit luttrad genom åren, när det "låter för bra för att vara sant",,ja då vet vi att det ofta blir något helt annat. Jag tror som jag sagt innan att det tyvärr är en effektiv marknadsföring för att få många att nappa på ett förvisso helt okej 25 tusen kr lån, men att det stannar där. De kan enkelt hänvisa till en rad olika förklaringar varför de inte kan låna ut mer.

Hmmm... om vi inte ser en lansering i början av nästa vecka lär det inte ske denna sidan året iaf!?? :-(

Om allt hade varit på plats hade man nog velat vara med i julrushen för att få så många nya kunder som möjligt.

Ni pratar väldigt mycket om kunder, men de har redan kunder, så pass många att de har gått tillbaka till intresseanmälan, så antalet kunder är inte problemet.
Däremot att ge varje kund en kredit på 250K är.

Sen.. lånar väl inte alla i Sverige till julklappar direkt heller? Vi får ju trots all lön i dagens samhälle.

Hej!!
Är det någon som varit i kontakt med dessa senaste veckan?? Jag får inget svar tänkte om de vet om lansering kommer bli 2018 eller dröja till 2019.

Ni pratar väldigt mycket om kunder, men de har redan kunder, så pass många att de har gått tillbaka till intresseanmälan, så antalet kunder är inte problemet.
Däremot att ge varje kund en kredit på 250K är.

Sen.. lånar väl inte alla i Sverige till julklappar direkt heller? Vi får ju trots all lön i dagens samhälle.
Stämmer bra, deras affärsmodell är ju lite att locka med låg ränta, så för att tjäna bra pengar räknar de väl med att kunderna använder krediten relativt ofta till 1% uttagsavgift varje gång.

Vilket i sin tur innebär att kunderna nog ska upp en del i kreditlimit för att det ska bli pengar av det hela. 1% av ett engångsuttag om 25.000 under förlanseringen kanske inte är så mycket, men när kunder med 150.000-250.000 kr i kreditlimit plötsligt börjar ta ut högre summor (till schysst ränta) någon eller några ggr/månad så inser man snabbt att det här är ett intressant upplägg.

Har också för mig att jag läste i deras info-PDF på Google (se tidigare i tråden) att de även räknar med att kunderna ”pausar” betalningen ofta, en funktion som inte verkar finnas med under förlanseringen. Så till skillnad från gammel-bankernas ”standard”: två betalningsfria månader per år, så kan man (om jag förstått det hela rätt) pausa betalningen mot en ny %-avgift när man vill.

Och till skillnad från SMS-låneföretagen (som löser det här med att ”pausa” betalningen genom skyhöga ockerräntor istället och att lägga på oproportionell skuldsättning), tror jag Divide löser detta smart med en avgift som är rimlig (räntan är ju fortfarande låg), så tjänar man på det faktum att kunderna kommer att pausa betydligt oftare...

Jag tycker hela deras grej verkar vara smidighet, så jag tror detta kan bli hur stort som helst för dem när det drar igång! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp