Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

& på hur lång tid?
Alla kan låna 50.000 sen använda sin ångerrätt och betala tillbaka det inom 14 dagar.

Jag har gjort så hos säkert 10 aktörer genom året.

& på hur lång tid?
Alla kan låna 50.000 sen använda sin ångerrätt och betala tillbaka det inom 14 dagar.

upp till 60 dagar, men finns inget som hindrar att man då plockar ut nya pengar. så jag har nu haft pengarna i flera månader utan att betala någon ränta.

jag vill inte skriva ut här då jag inte vill att detta spärras

& på hur lång tid?

ångerrätt kan vara fint ibland. men då har du väl ändå behövt betala ränta för den tiden som du har haft pengarna?

ångerrätt kan vara fint ibland. men då har du väl ändå behövt betala ränta för den tiden som du har haft pengarna?

Nej, 14 dagar ångerrätt gäller att det du fick utbetalt ska betalas tillbaka. Inte mer, ingen ränta.

Har också använt det 2 gånger innan.

jättemånga som väntar på krediten ska höjas är ju inte bara detta företag som är sent. bla Fairlo som lovade 25-30 k har ej blivit något heller.

Exakt som någon ovan skriver. Så i princip kan du i 14 dagar låna 10 miljoner om du vill utan att betala ränta. Så dom 50K i 60 dagar känns mindre intressanta.

Get Divide vore däremot en höjdare, 250K med bara creditsafe hade fått allas kreditbetyg att se susen ut, nu visade sig bara vara fake vilket är tråkigt...

Exakt som någon ovan skriver. Så i princip kan du i 14 dagar låna 10 miljoner om du vill utan att betala ränta. Så dom 50K i 60 dagar känns mindre intressanta.

Get Divide vore däremot en höjdare, 250K med bara creditsafe hade fått allas kreditbetyg att se susen ut, nu visade sig bara vara fake vilket är tråkigt...
fast jag plockar ut på nytt löpande, så jag har ju haft pengarna längre än 60 dagar utan att betala ränta.
ingen ny förfrågan på UC, endast ett förhöjt saldo på utnyttjad kredit.

jag vågar knappt hoppas på Get Divide. känns ju för bra för att vara sant, dom skulle säkert få en del kreditförluster och då fungerar det ju inte att bara köra 3% ränta (uttagsavgiften inräknad)

Men den krediten syns hos UC?

endast som utnyttjat belopp då jag tar detta på ett befintligt kreditkort

Ja jag förstår hur du menar, finns ytterligare två aktörer som åtminstone jag känner till där du kan ha exakt samma strategi.

Läste nånstans att dom skulle börjat med tv reklam i feb.. och det gör man ju inte från allt flyter på riktigt bra så det känns som en lansering för alla ligger långt bort.... så känslan är Divide=Good bye..

Satte lite press på Get Divides kundsupport om framtida lansering. Fick enbart till svar att de arbetar med nya funktioner samt affärsutveckling i syfte att kunna besvara den efterfrågan som finns. Är stålarna slut mao...?

Streetspirit78, fick exakt samma svar som dig idag också.. säga vad man vill men kommer det igång slår dom stort på svenska marknaden men just nu känns allt som ett stort tvivel..

Stålarna är givetvis inte slut. Det är ofta den linen kommer när någon blir nekad "Stålarna är slut".
Bolag som sysslar med utlånande verksamhet gör omfattande kalkyler innan dom påbörjar ett sådanthär projekt.
Det är liksom inte fruktavdelningen på ICA som får slut på tomater.
Sen tror jag tyvärr inte heller att pressen hjälper med tanke på att dom fått två tusen mail om "när lanserar ni" sedan projektet påbörjades.

”Affärsutveckling i syfte att kunna besvara den efterfrågan som finns” - jag tycker svaret indikerar något annat än bara omfattande kalkylering. Visst, pengarna är kanske inte slut, men vad handlar det om egentligen?

Stålarna är givetvis inte slut. Det är ofta den linen kommer när någon blir nekad "Stålarna är slut".
Bolag som sysslar med utlånande verksamhet gör omfattande kalkyler innan dom påbörjar ett sådanthär projekt.
Det är liksom inte fruktavdelningen på ICA som får slut på tomater.
Sen tror jag tyvärr inte heller att pressen hjälper med tanke på att dom fått två tusen mail om "när lanserar ni" sedan projektet påbörjades.

Tror det krävs väldigt mycket kapital för att få tillstånd att bedriva bankverksamhet. Så tror inte heller pengarna är slut. Men oxå väldigt nyfiken vad det handlar om.. fick ju prel beviljat 250k i nov, eller om det var dec. Utan nån form av återkoppling eller uppdatering från deras sida tre månader senare, märkligt!

Det jag tror handlar om risken. Man vill se om man kan räkna hem den här verksamheten med 2-4% ränta.
Det gör man bäst genom att smyglansera - vilket dom gjort.
Skulle uppskatta att dom har 100 till 1000 kunder, närmare 100. Detta räcker för att statistiskt kunna göra en analys utav återbetalningsförmågan.
Om 10 personer skiter i att betala (vilket säkert är fallet om man följt tråden) då är det ganska uppenbart att dom inte kan ha den här strategin.
Skulle alla 100 ha betalat in så hade det varit tuta och köra..

För närvarande håller Get Divide på med att ta fram en intern scoringmodell som kommer vara avgörande för bedömning av kreditlimit/kreditrisk. Det är det som tar tid och som gör att ytterligare lansering dröjer. Allt detta, enligt Jesper på kundtjänsten. Frågar man inte, får man inget veta...;)

Kul att de kommer på det med intern scoringmodell först nu, när de redan "preliminärt" beviljat ett stort antal 250 k. Vilka lallare!

Får allt mer känslan av att "det här aldrig blir nåt".
Synd. Preliminärt beviljad 200 000 till en vettig ränta utan UC hade löst många knutar och hjälpt många. Synd att några få som missköter sig kanske stjälper det.
Samtidigt så får Divide kanske också passa sig lite med vilken produkt de lanserar i nästa steg. Ändrar de allt för mycket på originalkonceptet så kan det ge ganska så mycket badwill. Det finns många etablerade aktörer på marknaden.

De har inte rapporterat in räntan som jag betalt under 2018. Någon mer med Divide lån, som fått skattebesked idag och där Divide inte är med?

De har inte rapporterat in räntan som jag betalt under 2018. Någon mer med Divide lån, som fått skattebesked idag och där Divide inte är med?
fick samma som du och har skrivit till dom ska raportera in det snarast då jag vill ha det i aprill

Det är inte mycket rätt på dessa rackare alltså...

Hur mycket ränta har ni kommit upp i?
under 100kr behöver väl inte redovisas?
och uttagsavgiften är väl inte heller avdragsgill då det är en avgift och inte en ränta?

Det
och uttagsavgiften är väl inte heller avdragsgill då det är en avgift och inte en ränta?
Det är nog under 100 kr för alla. Årsbeskedet finns om man loggar in på Getdivide.

100kr gränsen är på ränta du fått, inte den du betalat.
Jag har 4olika kontrolluppgifter på under 100kr i år, lägsta var 2 kr i utgiftsränta.

Är det nån som hört nåt mer ifrån dom? Börja kännas mer o mer oseriöst ..veckor och månaderna går. Blev preliminärt beviljad i juli... så det har verkligen gått lång tid..

Anmäl dem till FI för missvisande marknadsföring!

Anmäla dom till FI för att de enbart vill låna ut 25 000 till dig och inte mer? Deras info är ju fortfarande att de kommer öka detta belopp längre fram och att de nu trimmar in och mäter sina kreditmoddller! De har ju inte äns gått ett halvår ännu! Tror FI är väldigt nöjda med att Getdivif tar god tid på sig och inte ger ut för höga krediter utan att vara säkra på att kunna göra korrekta bedömningar på folks återbetalningsförmåga. FI brukar istället slå ner på de dom lånar ut stora belopp med undermålig kreditbedömning!

Anmäla dom till FI för att de enbart vill låna ut 25 000 till dig och inte mer? Deras info är ju fortfarande att de kommer öka detta belopp längre fram och att de nu trimmar in och mäter sina kreditmoddller! De har ju inte äns gått ett halvår ännu! Tror FI är väldigt nöjda med att Getdivif tar god tid på sig och inte ger ut för höga krediter utan att vara säkra på att kunna göra korrekta bedömningar på folks återbetalningsförmåga. FI brukar istället slå ner på de dom lånar ut stora belopp med undermålig kreditbedömning!

Detta var sagt med glimten i ögat! Nej för min egen del så är det inte av högsta prio - och du har delvis rätt i att de har lånat ut 25 000 kr till mig, men de sitter tryggt på kontot hos Divide. Det är förstås jättebra att de inte släpper sitt kapital vind för våg innan de har full kontroll sin verksamhet och vilka indikationer de får av de som betalar på sina lån.

Men en sak som inte talar för dem är väl i så fall att som vissa har nämt att de hänvisar till att de ska släppa sin tjänst "inom kort" och denna info har de väl lutat sig mot sen början av 2018. Kreditupplysningar utöver CS har tagits på en del - jag kan förstå att det kan gnaga på en del.

Men åter igen - lån är en fin möjlighet men ingen självklarhet.

Jag har inte fått någon annan upplysning tagen på mig?

Hur är det nu, om man inte gjorde anmälan i tid för att få söka lån är det kört va?
Det är bara dom som redan fått pengarna som har fått det.
Resten måste vänta?
Tänker nya kunder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp