- Meddelanden
- 225
- Mottagna reaktioner
- 78
- Poäng
- 217
Ja exakt , dom erbjöd en lösning att jag fick fortsätta betala på den men de stängdes för uttag . Betalar bara 150kr per månad så de sjunker väldigt lite haha men den har inte varit min prio just av den anledningenJag fattar inte. Det var ju ett bra tag sen de stängde utlåningen för alla befintliga kunder. Misskötte du betalningar så att de låste krediten? Betalar du till Divide varje månad nu?

- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Nu fick jag mail från Pjum. Jag har månaden ut på mig att lösa lånet med 15% rabatt på kvarvarande skuld, utifrån angivna uppgifter i bifogad pdf. Alternativet är att inte göra något och då omvandlas lånet till en vanlig Pjum-kredit enligt ordinarie prislista hos Pjum.
Jag fick samma igår, den är nu betald! Tack och hej Divide.Nu fick jag mail från Pjum. Jag har månaden ut på mig att lösa lånet med 15% rabatt på kvarvarande skuld, utifrån angivna uppgifter i bifogad pdf. Alternativet är att inte göra något och då omvandlas lånet till en vanlig Pjum-kredit enligt ordinarie prislista hos Pjum.
Idag smäller det!!På fredag, är det då dom kommer igång?
Haha, vilket skämtföretag, står inget på deras hemsida att dom lagt ner. Skojare... Jaja, det var en billig och smidig liten kredit.
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
De verkar vara så få anställda så de orkar inte hålla koll på att pengarna kommer in eller för den delen höja räntan när så behövs. Så de lämpade nog över hela portföljen av lån till Pjum för högst 50% av värdet. Därför kan Pjum gott bjussa på 15% om de får in ett lån på ett bräde. Förstår oxå att Pjum haft svårt att själva bevilja lån senaste tiden då de ligger ute med en del pengar.
- Meddelanden
- 4 567
- Mottagna reaktioner
- 4 563
- Poäng
- 2 947
Ni som vill slutbetala detta lån. Prova förhandla om det. Säg att dom får 60% på ett bräde, dom har säkert köpt alla lån från Divide med en stor rabatt.
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Hur har du lyckats få till en sån deal?Ja exakt , dom erbjöd en lösning att jag fick fortsätta betala på den men de stängdes för uttag . Betalar bara 150kr per månad så de sjunker väldigt lite haha men den har inte varit min prio just av den anledningen![]()
- Meddelanden
- 136
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
jag har samma deal men nu går det inte att swisha?! Kan du göra det? Får bara felmeddelandeJa exakt , dom erbjöd en lösning att jag fick fortsätta betala på den men de stängdes för uttag . Betalar bara 150kr per månad så de sjunker väldigt lite haha men den har inte varit min prio just av den anledningen![]()
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Jag har inte testat ännujag har samma deal men nu går det inte att swisha?! Kan du göra det? Får bara felmeddelande
- Meddelanden
- 225
- Mottagna reaktioner
- 78
- Poäng
- 217
nja de var dom som skickade ett meddelande att krediten var spärrad för uttag när ja slarvade men jag kunde fortsätta betala som vanligt . Divide ger ju möjlighet till väldigt låg månadsbetalning så det var sköntHur har du lyckats få till en sån deal?

- Meddelanden
- 225
- Mottagna reaktioner
- 78
- Poäng
- 217
Det funkade inte för mig heller , fick betala med banköverföring senaste gången .jag har samma deal men nu går det inte att swisha?! Kan du göra det? Får bara felmeddelande
- Meddelanden
- 136
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Var hittar man uppgifter för banköverföring?Det funkade inte för mig heller , fick betala med banköverföring senaste gången .
- Meddelanden
- 136
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Hittar på Swish?Det funkade inte för mig heller , fick betala med banköverföring senaste gången .
- Meddelanden
- 136
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
BaraHittar på Swish?
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Inte här heller. Fick du också en automatgenererad avi en tid efter erbjudandemailet?Någon som fått bekräftelse att man löst dividelånet enl. Erbjudande. Har betalat in, men inte hört något från Pjum att det är avslutat.
- Meddelanden
- 516
- Mottagna reaktioner
- 126
- Poäng
- 337
JaInte här heller. Fick du också en automatgenererad avi en tid efter erbjudandemailet?
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Kommer ni in på Divide? Får okänt fel när försöker logga in med BankID?nja de var dom som skickade ett meddelande att krediten var spärrad för uttag när ja slarvade men jag kunde fortsätta betala som vanligt . Divide ger ju möjlighet till väldigt låg månadsbetalning så det var skönt![]()
- Meddelanden
- 4 567
- Mottagna reaktioner
- 4 563
- Poäng
- 2 947
Divide finns inte kvar. Pjum köpte alla skulder i oktober och divide likviderades eller konkadeKommer ni in på Divide? Får okänt fel när försöker logga in med BankID?
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Jag har haft min kvar hela tiden hos Divide. De sålde inte alla till Pjum i oktoberDivide finns inte kvar. Pjum köpte alla skulder i oktober och divide likviderades eller konkade
- Meddelanden
- 191
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Jag kommer heller inte in samma felmeddelandeKommer ni in på Divide? Får okänt fel när försöker logga in med BankID?
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Har du betalt varje månad? Hur ska jag kunna betala och se min skuld nu?Jag kommer heller inte in samma felmeddelande
- Meddelanden
- 191
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Ja jag har betalat varje månad men nu blir det svårt när man inte kan se summan .Har du betalt varje månad? Hur ska jag kunna betala och se min skuld nu?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.