• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Dundle mobilbetalning

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 389
Mottagna reaktioner
380
Poäng
517
Onebip fungerar inte för mig när jag ska beställa paysafecard. Får sms med pinkod men sedan kommer det upp något felmeddelande. Försökt två gånger men vill inte prova igen med rädslan för att det debiterats något.
Väljer du rätt operatör? I början för mig kunde jag bara köpa 100 kr där på en hel månad men ni efter typ ett halvår finns ingen limit men då sätter Telias limit in istället. Kan man unvika Dundle så gör det, 5000+ kr i mobilräkning ör inte kul och man kanske fått ut 2500 kr bara. Ska spärra mig på Dundle, borde gå.
Får man en kod ens från Onebip så är felet troligen hos din operatör, annars får man ingen kod.
 
Senast ändrad:
R

Ringen

Gäst
Poäng: 0
Står pending så antar att ingen transaktion gjorts. Får det dock ej att fungera.
 
R

Ringen

Gäst
Poäng: 0
Beställde ett paysafecard á 1000 kr och valde Fortumo som betalning. När betalningen är klar via sms får jag ett meddelande om verifikation av min identitet och en specifikation där det står att totalsumman är 14.000 kr!! Det här låter ju helt sjukt, kan det verkligen stämma? Jag får också en faktura från Dundle där det står att att totala summan för mitt köp är ca 1400 kr. Någon som har erfarenhet och kan reda ut detta? Är jag alltså blåst på 14000 kr??
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 389
Mottagna reaktioner
380
Poäng
517
Beställde ett paysafecard á 1000 kr och valde Fortumo som betalning. När betalningen är klar via sms får jag ett meddelande om verifikation av min identitet och en specifikation där det står att totalsumman är 14.000 kr!! Det här låter ju helt sjukt, kan det verkligen stämma? Jag får också en faktura från Dundle där det står att att totala summan för mitt köp är ca 1400 kr. Någon som har erfarenhet och kan reda ut detta? Är jag alltså blåst på 14000 kr??
Nej du kan va lugn, du har en maxgräns hos mobiloperatören på 5000. Sen Fortumo har max 1400/ mån men ditt 1000 köp kostar säkert ca 1800 så kommer ta 2 mpn att slutföra köpet. Lägg ett bokmärke pp sifsn du ska skriva un smsklden och försök igen vid månadsskiftet, be om lönken via dupport annars men tar säkert 24h innan dom svarar. 14000 kr va säkert nåt bug. Köp många mindre belopp då är det större chans köpet går genom direkt.
 
R

Ringen

Gäst
Poäng: 0
VARNING!! Använd INTE Fortumo, de blåser dig på pengar!!

100 kr låter lite, du måste betala dom 100 sen låta mjukvaran tugga (tar lite tid ibland) sen kommer ett nytt lika dant sms...sen är det bara göra lika dant tills köpet går genom och Dundle skickar Paysafe koden. 250 kr Paysafe card kostar 400 med Fortumo, alltså 4 sms x 100 kr... Onebip tar för samma strax under 400 kr i ett enda sms, Daopay tar 500 kr för ett 250 kr Paysafe, oxå ett sms bara.
Koden kommer på mail direkt och visas på Dundle sidan som bekräftar köpet
 
R

Ringen

Gäst
Poäng: 0
Har alla mobiloperatörer en maxgräns på 5000 eller vadå? Kostar säkert 1800? Jag fick en faktura från Dundle där det står att köpet kostade ca 1400 kr. Kommer det ta 2 månader att slutföra köpet eller vadå? Förstod inte vad du menade?

Lägg ett bokmärke, var? Förstår inte vad du menar?

Alltså, jag har fått mitt paysafekort men fick alltså en specifikation på att det kostade 14000 kr!! Tyvärr tror jag inte att det är en bugg. Läs omdömen på Trustpilot så förstår du att dessa är bedragare.

Nej du kan va lugn, du har en maxgräns hos mobiloperatören på 5000. Sen Fortumo har max 1400/ mån men ditt 1000 köp kostar säkert ca 1800 så kommer ta 2 mpn att slutföra köpet. Lägg ett bokmärke pp sifsn du ska skriva un smsklden och försök igen vid månadsskiftet, be om lönken via dupport annars men tar säkert 24h innan dom svarar. 14000 kr va säkert nåt bug. Köp många mindre belopp då är det större chans köpet går genom direkt.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 389
Mottagna reaktioner
380
Poäng
517
Har alla mobiloperatörer en maxgräns på 5000 eller vadå? Kostar säkert 1800? Jag fick en faktura från Dundle där det står att köpet kostade ca 1400 kr. Kommer det ta 2 månader att slutföra köpet eller vadå? Förstod inte vad du menade?

Lägg ett bokmärke, var? Förstår inte vad du menar?

Alltså, jag har fått mitt paysafekort men fick alltså en specifikation på att det kostade 14000 kr!! Tyvärr tror jag inte att det är en bugg. Läs omdömen på Trustpilot så förstår du att dessa är bedragare.
Har du fått en pappersfakuta hem el en faktura på mejl, inte betalat via telefonräkningen? 1400 lät billigt för ett Paysafe kort på 1000. Å har du fätt paysafekortet och betalt 1400 är väö allt klart?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 389
Mottagna reaktioner
380
Poäng
517
Tror ingen operatör har mer än 5000 kr,(Telia) snare lägre. Men kan ha fel.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 389
Mottagna reaktioner
380
Poäng
517
Fortumo har funkat jämf för mig, imga konstigheter, dom höjde på min begäran till 2000 kr/ mån för stt slippa vänta på att slutföra ett köp men att mer får dom inte höja, dom verkar ha regler att följa dom oxå och agerade seriöst. Haru fätt kortet är allt betalt, knappast dom kräver mer i efterhand. :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp