Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ej uppdaterad inkomst

Hej!

ny här.

jag var student 2018 och började arbeta november 2018 och har därför haft heltidsjobb med en årslön för 2019 på 320 000kr. för 2018 låg den på 120 000kr.

Nu skulle jag behöva ett samlingslån, helst innan min inkomst på deklarationen uppdateras.

Jag har pratat med flera långivare om min situation och de har sagt att om man gör en ansökan och får avslag men anger sin nuvarande inkomst som man kan styrka med intyg och lönespecifikationer kan man göra en manuell bedömning. Jag vill dock inte chansa och tänkte om någon annan i min sits gjort samma sak.

förutsättningar:
Deklarerad inkomst 2018: 120 000kr
Inkomst 2019: 320 000kr
Synliga lån: 180 000kr
Utanför uc: 80 000kr
Uc betyg: 17%
Förfrågningar: 3st
Bisnode betyg: 5
Inga anmärkningar eller skuldsaldo hos inkasso eller kf varken nu eller historiskt

skulle behöva samlingslån helst nu, på 300 000kr. Långivare säger prova, men jag vill inte dra på mig en onödig förfrågan när jag lyckats gå från 11 till 3.

vad säger ni experter? Tack!

Tillägg:
Har två kreditkort också på 20 000kr vardera. Nyttjat 15 000kr respektive 18 000kr.

Jag tror tyvärr inkomsten är för låg och betyget för högt.

Är det en god idé att ta ”snabblån” på 20-30k med bisnode för att betala ner kreditkorten? Tänkte på betyget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp