Ja, det kommer förhoppningsvis mer försäljning. Kan tänka mig att man får vara rätt aktiv och ihärdig, köpgruppen för skivor, filmer, serietidningar är kanske inte lika stor som försäljning av något som är i trend. Inte den mest likvida marknaden. Det går ju också att lägga ut på flera plattformar samtidigt om man vill.
Blocket, Tradera, Vinted är väll dom stora. Så plockar man ner dom andra 2 bara när en vara är såld. Att man har får såld samma vara samtidigt på 2 olika plattformar och inte kan leverera på ena ordern skulle nog otur i allra högsta grad. I så fall får man korsa den bron om det händer. Men om annonserna inte kostar så är det ju bara lägga ut allt trippelt. Går rätt snabbt att kopiera annonserna. Går ju att lägga bundles med. Säg att man lägger ut en annons för 1000 kr på Tradera, Blocket, Vinted. Om det passar med 2 andra annonser för 1000 kr så lägger man ut alla 3 för 2700 kr som exempel.
Jag antar det går att göra så. Om jag lägger ut 9 annonser.
- Kalle Anka 1: 1000 kr på Blocket, Tradera, Vinted
- Kalle Anka 2: 1000 kr på Blocket, Tradera Vinted
- Kalle Anka 1+2: 2800 kr på Blocket, Tradera, Vinted
Säljer jag Kalle Anka 1 på Blocket så får jag ta ner Kalle Anka 1 på Tradera och Vinted. Samt ta bort alla 3 annonser med Kalle Anka 1+2 på Blocket, Tradera, Vinted. Säljer jag Kalle Anka 1+2 på Vinted tar jag bara ner alla andra annonser.
Det måste ju vara ett ganska effektivt sätt att sälja på även om det blir att trixa en del med annonser. Men som jag förstår är det gratis att lägga ut annonser på alla 3 siter och det går ganska snabbt att bara kopiera dom till andra sidor. Kan göra en kort notering i ett excel dokument vart man har alla annonser. 3 Kolumer som heter Blocket, Tradera, Vinted. Sen annonsens namn i radfältet. 1 kolum som heter såld: Ja, nej
Kul att du hittade något som du ville ha i varje fall + extra backarna

. Ska väll vara lite balans också mellan intresse och extra amortering. Man får se till att schemalägga det lite. Nu har du köpt något du vill då kanske du kan amortera extra i 3 månader och jobba med målet att korta tiden till du är skuldfri, sen ta paus en månad i december. Eller något i den stilen.
Ja, det går helt klart åt rätt håll med skulderna och borde generera bättre score. Både skuldsättningsgrad, antal skulder, skuldernas ålder, antal förfrågningar, amorteringstakt etc, allt sånt där spelar roll för sitt kreditscore, bra att ha inför ev framtida ränteförhandlingar. Komma ner 88.000 på ett år motsvarar ungefär amortering på 7333 kr i månaden om man räknar på 12. Hade säkert legat på över 10.000 kr i månaden i snitt om det inte vore för bilen tidigare i år. men sånt som händer. Tycker ändå du jobbar på bra och det kanske går att ytterligare optimera det om inga större utgifter händer igen på ett tag.
På tal om Tradera så har jag själv gjort någon affärer nyligen. Brukar inte vara den som jagar slutsålda produker i syfte att sälja vidare, men är inte heller blind till att det ibland finns pengar att hämta. Av en slump när jag handlade på ICA så såg jag reklamskylt i butiken Pokemon 30 års jubileums boxar i hyllan för 999 kr gick förbi halva butiken innan jag stannade upp och reagerade. Kollade snabbt Tradera och såg att dom såldes oöppnade för 1600-1800 kr + frakt. Tog 2 stycken som jag sålde oöppnade samma kväll och tjänade ca 1000 kr efter alla kostnader - blev att unna sig en god köttbit den helgen
https://www.tradera.com/search?q=Pokémon 30th&itemStatus=Sold&fromPrice=1600&toPrice=1800