• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Elpy vs Resursbank

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 872
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lulle7

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 September 2021
Meddelanden
205
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Jag trodde att Elpy bara var en betaltjänst som Ellos och andra lån- och kreditgivare använder.
Har själv fått fakturor fr Elpy när jag handlat hos Ellos. Lägsta att betala per månad kan vara så lite som 50 kr men då jag har jag inte haft skuld större än typ 2000 kr.
Har lån hos Ellos och där är det Resurs som står på fakturan. Lätt att få betalfria månader (vilket bara gör ett redan dyrt lån ännu dyrare) och nu har jag fått flera erbjudanden om att höja lånet.
Men fungerar Elpy som en kontokredit eller hur fungerar det?
Kan man använda Elpy överallt eller är det bara hos ellos?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 859
Mottagna reaktioner
7 227
Poäng
4 807
Men fungerar Elpy som en kontokredit eller hur fungerar det?
Kan man använda Elpy överallt eller är det bara hos ellos?
Jag trodde att det bara var en betaltjänst. Men loggade in i appen nu och där ser jag att man kan söka lån på upp till 400 k hos Ellos/Privatlån Resurs står det.
Ellos äger varumärket Elpy.

Förutom Ellos så vet jag att Homeroom erbjuder betalning via Elpy.
 

nowayback

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
20 Oktober 2022
Meddelanden
77
Mottagna reaktioner
53
Poäng
167
Jag trodde att Elpy bara var en betaltjänst som Ellos och andra lån- och kreditgivare använder.
Har själv fått fakturor fr Elpy när jag handlat hos Ellos. Lägsta att betala per månad kan vara så lite som 50 kr men då jag har jag inte haft skuld större än typ 2000 kr.
Har lån hos Ellos och där är det Resurs som står på fakturan. Lätt att få betalfria månader (vilket bara gör ett redan dyrt lån ännu dyrare) och nu har jag fått flera erbjudanden om att höja lånet.
Elpy betalplatformen för Ellos gruppen ägs av Resurs (bank) och Trustly (betalningslösning). Ca en vecka sedan kom nåt mailutskick från Elpy att de nu helt tar över betalningen och utskick kommer från de isf från resurs. Har inte handlat hos de sedan sommaren '22 så missade hela ändringen.
 

nowayback

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
20 Oktober 2022
Meddelanden
77
Mottagna reaktioner
53
Poäng
167
Men fungerar Elpy som en kontokredit eller hur fungerar det?
Kan man använda Elpy överallt eller är det bara hos ellos?
Elpy är betal platformen, som typ Walley; du betala till dom men lånet ligger hos resurs. du kan ha en kontokredit för köp på avbetalning inom Ellosgruppen.
Elpy hanterar nu också återbetalning av lån som du tar via Resurs (tror de erbjuder 400tkr max lån.)
Resurs använder sig av tjänsten Elpy som typ en outsource av administration (plus det är enklare att få nya kunder när en betaltjänst erbjuder direkt avbetalning under köpet utan att man behöver genomgå en mer specific kreditansökan).
 

sanoj28

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
18 Oktober 2016
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Någon som vet vad dom tar för kreditupplysning på lån? Hittar inget om det på deras sida.
 

Daniel4

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
77
Mottagna reaktioner
8
Poäng
42
Har någon sökt hos elpy/resurs och blivit beviljad senaste tiden med lite sämre villkor?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp