• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Elräkning, hur hög blev er räkning?

ANG

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
25 Januari 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Vilka hushåll kommer att få kompensation?

Kompensationen kommer att kunna gå till såväl hushåll som har lägre elförbrukning än 2000 kWh som de som har högre elförbrukning. Elpriskompensationen på 6 miljarder kronor kommer nå 1,8 miljoner hushåll. Den högsta ersättningen blir 2 000 kronor per månad för december-februari, alltså totalt 6 000 kronor för de som har en elförbrukning som överstiger 2 000 kWh per månad. Även hushåll som har en förbrukning under 2 000 kWh kan få ersättning. Ersättningen baseras på hushållets elförbrukning och betalas ut via elnätsbolagen. Den tekniska lösningen för kompensationen kommer regeringen att meddela vid ett senare tillfälle.
Var hittade du den informationen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tesla

Ny medlem
Poäng: 26
Blev medlem
3 November 2021
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Min el brukar ligga på 6-700:-/mån och vi snålar inte direkt med el, alltid TV på, tvättmaskin som går etc. Dec elräkning 800:-, Juni låg på 1000:- tackvare AC som gick dygnet runt. Vi överlever
 

henke88

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
93
Poäng
267
min brukar ligga på mellan 300-320:-, nu blev den 683:-
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
585
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Bumpar tråden för en fråga om elprisavtal. Det är ju tuffa tider nu och det mesta är väldigt dyrt och det dyraste för min del är elen. Nu ska jag binda om mitt elavtal, har Vattenfall och jag får ont i magen.

Fast elpris 1 år kostar 343,38 öre/kWh och på 3 år är det 249,13. Är det någon här som vet vad rörligt avtal innebär? Vet att det är toppar och dalar under dygnet men hur tar man reda på exakt vad det kostar och när? Mycket tacksam för svar. Det blir mörkt härinne, det är då ett som är säkert.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
974
Mottagna reaktioner
626
Poäng
617
Bumpar tråden för en fråga om elprisavtal. Det är ju tuffa tider nu och det mesta är väldigt dyrt och det dyraste för min del är elen. Nu ska jag binda om mitt elavtal, har Vattenfall och jag får ont i magen.

Fast elpris 1 år kostar 343,38 öre/kWh och på 3 år är det 249,13. Är det någon här som vet vad rörligt avtal innebär? Vet att det är toppar och dalar under dygnet men hur tar man reda på exakt vad det kostar och när? Mycket tacksam för svar. Det blir mörkt härinne, det är då ett som är säkert.
Sitter i samma sits som du. Dags att förnya men vill inte binda till dessa priser så kommer nog ligga på rörligt ett tag och se hur priserna rör sig.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
585
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Ja, det lutar åt att jag gör detsamma. Det är ju lättare att påverka lite mer om man har rörligt, men samtidigt känns det läskigt när jag inte haft det innan.
 

Atk

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
4 Augusti 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Kan rekommendera att ladda ner en app som heter Greenely. Där kan man se daglig förbrukning på sin villa samt aktuellt elpris
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp