• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

En Historia...Omprövning av skuldsaneringen när vi flyttade isär

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Just det jaaaa... :( och självklart är det så i just detta fallet. Korrekt.
De jag fått kännedom om nyligen - där har nog KF fattat beslut utan att involvera borgenärerna.
Ja mitt beslut var utan borgenärena och det tog några veckor.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907

Jo, men som sagt, den handläggningstiden gör gällande att borgenärerna måste få komma till tals.

Du vet ju själv hur fort det gick att få Din egen ansökan prövad?! Det tog väll bara ett par veckor om inte jag minns fel, men som sagt, där involverades väll inte Dina borgenärer utan KF fattade beslutet på eget bevåg, right?! :)
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Ja... det blir till att leva i ovisshet i tre månader då
Då har du ett beslut och detta kan inte hävas pga sämre ekonomi utan endast om du inte sköter din betalning.
Aha, är det så... De kan inte upphäva skuldsaneringen pga. att jag blir ensamstående då? Så man behöver inte leva i oro i 3månader... :p
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Ja... det blir till att leva i ovisshet i tre månader då

Aha, är det så... De kan inte upphäva skuldsaneringen pga. att jag blir ensamstående då? Så man behöver inte leva i oro i 3månader... :p
Jag har inte läst någonstans att det hävts pga den orsaken. Sen kan borgenärena säkert invända mot summan men det är kfm som beslutar.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Ja... det blir till att leva i ovisshet i tre månader då

Aha, är det så... De kan inte upphäva skuldsaneringen pga. att jag blir ensamstående då? Så man behöver inte leva i oro i 3månader... :p

...men självklart inte ! :( Livet är inte statiskt dessvärre - det är ständigt föränderligt...
Försök nu att sitta lugnt i båten och oroa Dig inte ”för mycket”... Det ordnar sig ska Du se... Ta hand om Dig och lillgrabben. :)
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Okej, en lite update igen då, mest för att jag behöver skriva av mig lite...

Nu råkar jag vara en av världens bästa killar (obs, skämt!) så att vi går skilda vägar är inte längre aktuellt, nu ser vi fram emot att umgås med lite förmåner och dejta, sova ihop när vi inte har barnen för utan varandra klarar vi tydligen inte av att vara :p

Har efter samtal med min budget och skuldrådgivare skickat in ompövningen av skuldsaneringen med de nya förutsättningarna... Det är bara hålla tummarna, dock är det så att i det papper som kom hem står att man skall betala enligt beslutet fram tills att annat beslut meddelas (ca 3månader). Min skuldrådgivare säger att jag tills beslut fattas skall betala (hans beräkningar) 4000.- istället för enligt beslutet. Så jag måste dubbelkolla detta med någon på skuldsaneringen om man kan göra så. Jag förstår ju själv att jag inte får ihop min ekonomi nu om jag skall betala enligt beslutet, men jag vet inte heller om jag vågar att frångå det så...

Annars har jag varit i en svacka, rent arbetsmässigt och privat, men reser mig ur den starkare än jag var innan, och nu var den kortare än sist...! Det är inte den sista dalen i den här resan, men ju kortare man kan "göra" dem desto bättre är det ju :)

//Levla ditt liv!
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Okej, en lite update igen då, mest för att jag behöver skriva av mig lite...

Nu råkar jag vara en av världens bästa killar (obs, skämt!) så att vi går skilda vägar är inte längre aktuellt, nu ser vi fram emot att umgås med lite förmåner och dejta, sova ihop när vi inte har barnen för utan varandra klarar vi tydligen inte av att vara :p

Har efter samtal med min budget och skuldrådgivare skickat in ompövningen av skuldsaneringen med de nya förutsättningarna... Det är bara hålla tummarna, dock är det så att i det papper som kom hem står att man skall betala enligt beslutet fram tills att annat beslut meddelas (ca 3månader). Min skuldrådgivare säger att jag tills beslut fattas skall betala (hans beräkningar) 4000.- istället för enligt beslutet. Så jag måste dubbelkolla detta med någon på skuldsaneringen om man kan göra så. Jag förstår ju själv att jag inte får ihop min ekonomi nu om jag skall betala enligt beslutet, men jag vet inte heller om jag vågar att frångå det så...

Annars har jag varit i en svacka, rent arbetsmässigt och privat, men reser mig ur den starkare än jag var innan, och nu var den kortare än sist...! Det är inte den sista dalen i den här resan, men ju kortare man kan "göra" dem desto bättre är det ju :)

//Levla ditt liv!
Jag tror du måste betala enligt beslutet... tills nästa beslut tagits.
Lycka till med ert ”nya” liv :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp