• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

En Historia...Omprövning av skuldsaneringen när vi flyttade isär

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Halloj...

Nu är det nära för att min skuldsanering skall "laga kraft" om mitt skuldsaldo på Kfm kommer ner till 0.- igen, det kommer således vara därnere resterande tid av min livstid (om inget oförutsett händer vill säga, typ olycka eller liknande men då har man väl andra räddningsplankor om man skulle bli så invalid...)

Resan har varit lång, om man ser till helheten, hur jag hamnade i den här situationen, det är egentligen helt sjukt att jag är på den platsen i livet som jag är idag... Det är snart ett år sedan jag sa till min ex fru att jag inte vill leva med henne mer och begärde skilsmässa, BÄSTA BESLUTET NÅGONSIN... Och nu sitter man här, (visserligen) i en lägenhet, med en underbar sambo (nej vi hade inte vänstrat innan), jag är så oerhört tacksam att du har tagit emot mig med öppna armar, för den jag är, med mitt bagage...!! 2st bonusbarn plus mitt eget, så boendet är trångt men oerhört kärleksfullt, jag har hittat glädjen i livet igen, gått ner mina 17-18 "alkoholkilon" om man nu kan kalla det så, sluta ta en öl för ångestens skull, nu tar jag en öl för att jag vill och kan, inte för att jag måste...

Nu är det alltså nära, att min skuldsanering (som till mångt och mycket beror på att jag inte kommunicerat med min ex fru och löst allting själv.) går igenom och lagar kraft... Jag har redan "startat om" mitt liv på nytt, men det här ger ju en form av "guldkant" på det, när man har fått ett "slut" på det också. Livet med utmätning (enbart 4månader) var bättre än livet med att "jaga pengar för att betala".. Jag är så oerhört tacksam gentemot mina borgenärer, kronofogden, min skuldsaneringshandläggare och till min Budget och Skuldrådgivare... Speciellt de tre sista har bemött mig med mycket respekt och förståelse, det förtroende som ni nu har gett mig och den chans jag har fått kommer jag att förvalta väl. Min chans till ett "nytt" liv...

Men lite info.

Skulder. 1,2milj
Återbet. ca. 30% (dvs ca 365')

Jag ska således betala runt 8500.- varje månad i 4år, det innebär att det är 37st betalningar kvar innan det är över för min del (betalningsmässigt), det är 3år och 9månader, sedan är man tillbaka på 0.- i skulder, det är helt fantastiskt... Vilken jävla chans att få rätsida på sitt liv igen, jag är så tacksam...!

Några datum nedan, för gången på det här...
Ansökning om Skuldsanering 29 oktober 2018
Första utmätningen på lön December 2018
Besök hos Kommunens Budget och Skuldrådgivare i Januari 2019 och en kompl. samt uppdatering av ansökan skickades in.
Inledande skuldsanering 22 Mars
Förslag ang. betalplan 16 Maj
Beviljad Skuldsanering 2 Juli

Nu ska jag ha två veckors semester till, sen tillbaka till arbetet...! ;)
Over and out
/Bobbis

Alltså, jag blir helt tårögd av Dina rader.
Det är VERKLIGEN människor som DU, som är sååå otroligt värda en omstart här i livet...

Jag är sååå innerligt stolt över Dig och Ditt sätt att hantera denna resa.
Tappa aldrig bort Din fantastiska ödmjuksamhet - den är GULD värd ❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Halloj...

Nu är det nära för att min skuldsanering skall "laga kraft" om mitt skuldsaldo på Kfm kommer ner till 0.- igen, det kommer således vara därnere resterande tid av min livstid (om inget oförutsett händer vill säga, typ olycka eller liknande men då har man väl andra räddningsplankor om man skulle bli så invalid...)

Resan har varit lång, om man ser till helheten, hur jag hamnade i den här situationen, det är egentligen helt sjukt att jag är på den platsen i livet som jag är idag... Det är snart ett år sedan jag sa till min ex fru att jag inte vill leva med henne mer och begärde skilsmässa, BÄSTA BESLUTET NÅGONSIN... Och nu sitter man här, (visserligen) i en lägenhet, med en underbar sambo (nej vi hade inte vänstrat innan), jag är så oerhört tacksam att du har tagit emot mig med öppna armar, för den jag är, med mitt bagage...!! 2st bonusbarn plus mitt eget, så boendet är trångt men oerhört kärleksfullt, jag har hittat glädjen i livet igen, gått ner mina 17-18 "alkoholkilon" om man nu kan kalla det så, sluta ta en öl för ångestens skull, nu tar jag en öl för att jag vill och kan, inte för att jag måste...

Nu är det alltså nära, att min skuldsanering (som till mångt och mycket beror på att jag inte kommunicerat med min ex fru och löst allting själv.) går igenom och lagar kraft... Jag har redan "startat om" mitt liv på nytt, men det här ger ju en form av "guldkant" på det, när man har fått ett "slut" på det också. Livet med utmätning (enbart 4månader) var bättre än livet med att "jaga pengar för att betala".. Jag är så oerhört tacksam gentemot mina borgenärer, kronofogden, min skuldsaneringshandläggare och till min Budget och Skuldrådgivare... Speciellt de tre sista har bemött mig med mycket respekt och förståelse, det förtroende som ni nu har gett mig och den chans jag har fått kommer jag att förvalta väl. Min chans till ett "nytt" liv...

Men lite info.

Skulder. 1,2milj
Återbet. ca. 30% (dvs ca 365')

Jag ska således betala runt 8500.- varje månad i 4år, det innebär att det är 37st betalningar kvar innan det är över för min del (betalningsmässigt), det är 3år och 9månader, sedan är man tillbaka på 0.- i skulder, det är helt fantastiskt... Vilken jävla chans att få rätsida på sitt liv igen, jag är så tacksam...!

Några datum nedan, för gången på det här...
Ansökning om Skuldsanering 29 oktober 2018
Första utmätningen på lön December 2018
Besök hos Kommunens Budget och Skuldrådgivare i Januari 2019 och en kompl. samt uppdatering av ansökan skickades in.
Inledande skuldsanering 22 Mars
Förslag ang. betalplan 16 Maj
Beviljad Skuldsanering 2 Juli

Nu ska jag ha två veckors semester till, sen tillbaka till arbetet...! ;)
Over and out
/Bobbis
Underbart ❤️❤️
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Tillbaka på jobbet med lätta steg.... Den här dagen, efter 4veckors semester med total avskiljdhet från jobbet brukar innebära ångest och svårt att sova dagen innan, men inte i år...

Ni som följt mig vet ju hur gången varit, det är snart 1år sedan jag la korten på bordet och begärde skilsmässa, det är således snart 1år sedan jag träffade min sambo... För ett år sedan var jag långt ifrån det här och allting var ju bara ett totalt mörker egentligen. Förstår inte hur jag ens lyckades träffa någon, och var öppen för det... Jag måste ju ändå ha något :p

Min Skuldsanering har gått igenom, lagat kraft och mitt saldo på KFM är numera 0.-, det är en sådan befrielse på något vis... Visst är det 3år och 9månader kvar att betala på det här, men så enkelt... jag är så tacksam, ville bara säga det ;)
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Halloj...

Nu är det nära för att min skuldsanering skall "laga kraft" om mitt skuldsaldo på Kfm kommer ner till 0.- igen, det kommer således vara därnere resterande tid av min livstid (om inget oförutsett händer vill säga, typ olycka eller liknande men då har man väl andra räddningsplankor om man skulle bli så invalid...)

Resan har varit lång, om man ser till helheten, hur jag hamnade i den här situationen, det är egentligen helt sjukt att jag är på den platsen i livet som jag är idag... Det är snart ett år sedan jag sa till min ex fru att jag inte vill leva med henne mer och begärde skilsmässa, BÄSTA BESLUTET NÅGONSIN... Och nu sitter man här, (visserligen) i en lägenhet, med en underbar sambo (nej vi hade inte vänstrat innan), jag är så oerhört tacksam att du har tagit emot mig med öppna armar, för den jag är, med mitt bagage...!! 2st bonusbarn plus mitt eget, så boendet är trångt men oerhört kärleksfullt, jag har hittat glädjen i livet igen, gått ner mina 17-18 "alkoholkilon" om man nu kan kalla det så, sluta ta en öl för ångestens skull, nu tar jag en öl för att jag vill och kan, inte för att jag måste...

Nu är det alltså nära, att min skuldsanering (som till mångt och mycket beror på att jag inte kommunicerat med min ex fru och löst allting själv.) går igenom och lagar kraft... Jag har redan "startat om" mitt liv på nytt, men det här ger ju en form av "guldkant" på det, när man har fått ett "slut" på det också. Livet med utmätning (enbart 4månader) var bättre än livet med att "jaga pengar för att betala".. Jag är så oerhört tacksam gentemot mina borgenärer, kronofogden, min skuldsaneringshandläggare och till min Budget och Skuldrådgivare... Speciellt de tre sista har bemött mig med mycket respekt och förståelse, det förtroende som ni nu har gett mig och den chans jag har fått kommer jag att förvalta väl. Min chans till ett "nytt" liv...

Men lite info.

Skulder. 1,2milj
Återbet. ca. 30% (dvs ca 365')

Jag ska således betala runt 8500.- varje månad i 4år, det innebär att det är 37st betalningar kvar innan det är över för min del (betalningsmässigt), det är 3år och 9månader, sedan är man tillbaka på 0.- i skulder, det är helt fantastiskt... Vilken jävla chans att få rätsida på sitt liv igen, jag är så tacksam...!

Några datum nedan, för gången på det här...
Ansökning om Skuldsanering 29 oktober 2018
Första utmätningen på lön December 2018
Besök hos Kommunens Budget och Skuldrådgivare i Januari 2019 och en kompl. samt uppdatering av ansökan skickades in.
Inledande skuldsanering 22 Mars
Förslag ang. betalplan 16 Maj
Beviljad Skuldsanering 2 Juli

Nu ska jag ha två veckors semester till, sen tillbaka till arbetet...! ;)
Over and out
/Bobbis
Har följt dina inlägg här och blir väldigt varm i hjärtat❤️! Du verkar vara en kärleksfull och väldigt ödmjuk person som gjort en imponerande resa!
Ett stort lycka till Bobbis och tack för att du delade med dig❤️!
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Har följt dina inlägg här och blir väldigt varm i hjärtat❤️! Du verkar vara en kärleksfull och väldigt ödmjuk person som gjort en imponerande resa!
Ett stort lycka till Bobbis och tack för att du delade med dig❤️!

Tack va gullig du är! :)
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Okej... Dags för bakslag...
Jag och sambon har valt att gå skilda vägar, barnen behöver ha sin space och sina föräldrar för sig själv, det finns ju ingen möjlighet att köpa sig ett hus i dagsläget direkt. Vi får se vart det tar vägen men som vi har kommit fram till så är det inte Särbos vi skall vara utan vi skall vara ensamma... Tråkigt som fasen då hon fått mig att vakna upp, bli mig själv och må bra under det året som vi nu har hängt ihop och bott ihop... Så det tar emot jävligt mycket, och jag är ganska så ledsen och nere för att vara ärlig...

Men till dagens fråga då.
Idag flyttar jag officiellt in i vårt nya boende, ett litet hus som jag och min son har hittat på landet, med utsikt över en sjö som vi skall hyra. Så det blir till att ansöka om en omprövning av min skuldsanering. Jag har då en fråga gällande detta, jag gör det på nätet, men hur fyller jag i det här? Jag har en hyra på 5300.- men det är en kall hyra, jag måste väl få ange en hyra som håller oss varma? Hur vet jag vad den kostnaden blir då? Det är bara El i det här huset för uppvärmning och jag har som sagt inte en aning vad det kan komma att kosta, snälla, hur gör jag?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Okej... Dags för bakslag...
Jag och sambon har valt att gå skilda vägar, barnen behöver ha sin space och sina föräldrar för sig själv, det finns ju ingen möjlighet att köpa sig ett hus i dagsläget direkt. Vi får se vart det tar vägen men som vi har kommit fram till så är det inte Särbos vi skall vara utan vi skall vara ensamma... Tråkigt som fasen då hon fått mig att vakna upp, bli mig själv och må bra under det året som vi nu har hängt ihop och bott ihop... Så det tar emot jävligt mycket, och jag är ganska så ledsen och nere för att vara ärlig...

Men till dagens fråga då.
Idag flyttar jag officiellt in i vårt nya boende, ett litet hus som jag och min son har hittat på landet, med utsikt över en sjö som vi skall hyra. Så det blir till att ansöka om en omprövning av min skuldsanering. Jag har då en fråga gällande detta, jag gör det på nätet, men hur fyller jag i det här? Jag har en hyra på 5300.- men det är en kall hyra, jag måste väl få ange en hyra som håller oss varma? Hur vet jag vad den kostnaden blir då? Det är bara El i det här huset för uppvärmning och jag har som sagt inte en aning vad det kan komma att kosta, snälla, hur gör jag?

Beklagar innerligt att Ni valt att gå skilda vägar. Verkligen ! :(

När det gäller kostnaden för huset och eluppvärmningen, så tänker jag att kan Du inte höra med ägaren till huset eller de personer som hyrde huset innan Dig vad deras ungefärliga elkostnad har varit och använda Dig utav den siffran?!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 870
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Okej... Dags för bakslag...
Jag och sambon har valt att gå skilda vägar, barnen behöver ha sin space och sina föräldrar för sig själv, det finns ju ingen möjlighet att köpa sig ett hus i dagsläget direkt. Vi får se vart det tar vägen men som vi har kommit fram till så är det inte Särbos vi skall vara utan vi skall vara ensamma... Tråkigt som fasen då hon fått mig att vakna upp, bli mig själv och må bra under det året som vi nu har hängt ihop och bott ihop... Så det tar emot jävligt mycket, och jag är ganska så ledsen och nere för att vara ärlig...

Men till dagens fråga då.
Idag flyttar jag officiellt in i vårt nya boende, ett litet hus som jag och min son har hittat på landet, med utsikt över en sjö som vi skall hyra. Så det blir till att ansöka om en omprövning av min skuldsanering. Jag har då en fråga gällande detta, jag gör det på nätet, men hur fyller jag i det här? Jag har en hyra på 5300.- men det är en kall hyra, jag måste väl få ange en hyra som håller oss varma? Hur vet jag vad den kostnaden blir då? Det är bara El i det här huset för uppvärmning och jag har som sagt inte en aning vad det kan komma att kosta, snälla, hur gör jag?
Vet inte hyresvärden på ett ungefär? Annars får du höfta, det borde gå att hitta dokument på nätet som ger statistik på vad uppvärmning kostar. Jag stred ett tag mot kronofogden vid löneutmätning angående hur stor andel av vår elförbrukning som var hushållsel och hur stor del som var uppvärmning och hittade då ett par användbara dokument. Men kommer inte ihåg var.
Annars har nog kronofogden schabloner.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp