• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

En Historia...Omprövning av skuldsaneringen när vi flyttade isär

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Kära Ni alla som så GALET härligt skickat mig ljuvliga kommentarer ❤️ - jag insuper dom alla, men ja e oerhört långt borta från att ha ”rott detta iland”. Som flertalet vet, så beror min skuldsättning i mångt & mycket pga överkonsumtion och det påtalade min handläggare tydligt! En majoritet av lånen är även tagna relativt nära inpå (2014-2017) & det ligger inte på plus kontot precis, men vet ni vad?

Skulle de bli avslag längre fram i processen, så är jag OK med det oxå... för jag vet av olika anledningar, att en dag kommer ja kunna få det !!

Denna vetskap vilar jag mig mot & jag är ödmjukt positiv till framtiden...

... och Ni, mina vänner här ute - YOU GUYS ROCK my world!! Cheers ❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jordnöten

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
226
Poäng
397
Kära Ni alla som så GALET härligt skickat mig ljuvliga kommentarer ❤️ - jag insuper dom alla, men ja e oerhört långt borta från att ha ”rott detta iland”. Som flertalet vet, så beror min skuldsättning i mångt & mycket pga överkonsumtion och det påtalade min handläggare tydligt! En majoritet av lånen är även tagna relativt nära inpå (2014-2017) & det ligger inte på plus kontot precis, men vet ni vad?

Skulle de bli avslag längre fram i processen, så är jag OK med det oxå... för jag vet av olika anledningar, att en dag kommer ja kunna få det !!

Denna vetskap vilar jag mig mot & jag är ödmjukt positiv till framtiden...

... och Ni, mina vänner här ute - YOU GUYS ROCK my world!! Cheers ❤️


Whoop whopp grattis :D
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Grattis till er, nu börjar ett nytt kapitel i ert liv.. även om ni bara fått inledande är ni på rätt väg! Skål på er <3
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Tack så mycket för era hejarop...! Det är som @Kimsan72 säger en lång bit kvar tills det är beslut fattat i det här, men det första nålsögat är passerat till chansen att få rätsida på sitt ekonomiska liv...! Känns skönt!

Det första är att få se sitt namn i Poit som varit en morgonrutin ett tag, ska bli kul ändå.. men förra veckan var ändå väldigt händelserik med en Skilsmässa som gick igenom efter all väntetid osv, det var ett skönt besked. Dagen efter det ringer de ang. Skuldsaneringen första gången. Sen igår så ringer hen och berättar att se inlett min skuldsanering samt att jag går papper från Lantmäteriet att jag inte längre står som ägare på min tidigare (halva) fastighet med ex-frun.... nu känns det ändå som det går åt rätt håll...

Jag önskar er alla en underbar helg!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Tack så mycket för era hejarop...! Det är som @Kimsan72 säger en lång bit kvar tills det är beslut fattat i det här, men det första nålsögat är passerat till chansen att få rätsida på sitt ekonomiska liv...! Känns skönt!

Det första är att få se sitt namn i Poit som varit en morgonrutin ett tag, ska bli kul ändå.. men förra veckan var ändå väldigt händelserik med en Skilsmässa som gick igenom efter all väntetid osv, det var ett skönt besked. Dagen efter det ringer de ang. Skuldsaneringen första gången. Sen igår så ringer hen och berättar att se inlett min skuldsanering samt att jag går papper från Lantmäteriet att jag inte längre står som ägare på min tidigare (halva) fastighet med ex-frun.... nu känns det ändå som det går åt rätt håll...

Jag önskar er alla en underbar helg!
Då får du behålla mars månads lön också väl i och med inledande 22 ?
Löneutmätningen betalas tillbaka om jag inte missminner mig.
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Jag måste bara skriva av mig lite efter helgen... Fick ju ett inledande mutnligt i fredags och inväntar både PoIt och brev på posten inom det närmaste. Jag var ändå väldigt glad över det inledande beslutet då man kommit igenom ett "nålsöga" men det är en lång bit kvar och för de fodringsägarna som jag har är jag än mer orolig att de ska sätta sig på tvären mot det här, man hoppas ju att de ska acceptera situationen, men ju mer man tänker på det desto mer förstår man att de kommer ha invändingar och det kommer bli en "guppig" väg de närmaste månaderna för att ens få ett beslut tror jag...

Jag har försökt förklara det här för mina närmaste, "det är INTE klart" det är en lång väg kvar, men alla säger samma sak... "Va ska de säga? Det är klart du kommer få det"... Det känns jobbigt, nu i efterhand ångrar man nästan att man berättade (Inte för sambon då för hon förstår men vill vara positiv tror jag ) :) Men speciellt tänker jag på mina föräldrar och ekonomitjejen på jobbet, de ser det typ som klart och det stressar mig ännu mer och gör att jag kan tro på det i slutändan ännu mindre... (Nu är det väl oundvikligt och inte berättade det för just de här personerna (har en skuld till mina föräldrar som skall med i en ev. sanering och eknomitjejn på jobbet har ju ganska klart för sig vad hon ska göra med min lön...) Känns bara som de tagit ut det i förskott, så lätt är det inte riktigt...
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Från inledande till att få en betalplan på posten... Det var ju också spännande att få en sådan, nu får vi se vad det blir för rabalder hos borgenärerna när de får den här betalplanen...

Om det inledande beslutet var ett nålsöga, så känns den här betalplanen som en ännu större bedrift... Jag är fortfarande lite chockad över det hela, att det ser ut som att det skulle kunna gå vägen. Jag har inte hunnit godkänna den ännu, betalplanen alltså, dessutom har jag två grejer som jag vill ta med min handläggare innan så att det blir riktigt om ev. förändringar skulle ske. Men, Men... peppa peppa, det kanske kan bli ordning på det här ändå, trots allt.... wow
 

Driveby Colonoscopy

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 April 2014
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Hur såg betalplanen ut då? Hur stor del av skulden får borgenärerna betalt?
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Update:

Igår fick jag ett brev från Inkasso, det var från Lowell som hade fått in en skuld från Verisure, på ett hemlarm...
1. Var är fakturorna?
2. Var är påminnelsena?
3. Varför står det i mitt namn?

De två första kan jag inte svara på, eller jag vet var de är och det är någon (ex-fru) som inte vill mig allt väl i livet... :p
Den tredje är för att jag blåögt litat på det hon sa när det var "överskrivet" på henne... Det var ju sjukt osmart gjort av mig, men nu är läget som det är.

Följdfrågan på dessa tre blir ju... Har hon gjort det här medvetet??

Skuldsaneringsansökan ligger i alla fall fortfarande under behandling, och jag sitter lugnt i båten och väntar... Behöver ju inte ha en x-fru som vill förstöra för en heller, men det kunde man väl kanske räknat med iof... Det är ju skönt att man lyckats ta sig därifrån....
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Update:

Igår fick jag ett brev från Inkasso, det var från Lowell som hade fått in en skuld från Verisure, på ett hemlarm...
1. Var är fakturorna?
2. Var är påminnelsena?
3. Varför står det i mitt namn?

De två första kan jag inte svara på, eller jag vet var de är och det är någon (ex-fru) som inte vill mig allt väl i livet... :p
Den tredje är för att jag blåögt litat på det hon sa när det var "överskrivet" på henne... Det var ju sjukt osmart gjort av mig, men nu är läget som det är.

Följdfrågan på dessa tre blir ju... Har hon gjort det här medvetet??

Skuldsaneringsansökan ligger i alla fall fortfarande under behandling, och jag sitter lugnt i båten och väntar... Behöver ju inte ha en x-fru som vill förstöra för en heller, men det kunde man väl kanske räknat med iof... Det är ju skönt att man lyckats ta sig därifrån....
Hoppas allt löser sig för dig!
Måste varit ex frun som gjort detta tråkigt om så är fallet. Har du larmet då? Och fakturorna har hon väl plockat undan isåfall då du inte sett dom.
Kram❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp