• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

En Historia...Omprövning av skuldsaneringen när vi flyttade isär

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Hoppas allt löser sig för dig!
Måste varit ex frun som gjort detta tråkigt om så är fallet. Har du larmet då? Och fakturorna har hon väl plockat undan isåfall då du inte sett dom.
Kram❤️

Ja i och med att jag inte bor på adressen längre (snart ett år tillbaka) så känns det ju som att hon vill sätta dit mig på nått vis iom detta...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Jaha, då kliver vi snart in i Juli och semestermånad...

Alla mina borgenärer är delgivna inför skuldsaneringen, väntar på att yttrandetiden skall gå ut, så det blir till att vänta några veckor till gissar jag (det är dryg 5veckor sedan jag gdk betalplanen). Men det blir nog bra i slutändan, oavsett hur det går så mår jag så bra i mig själv, jag lever nästan det livet jag drömde om när jag var liten (boendet vi har är lite litet) men annars är jag en lycklig och kärleksfull pappa. En bra bonuspappa och förhoppningsvis är min sambo lika nöjd med mig som jag själv är... Livet är ändå bra, även om det finns hinder att ta sig förbi...

Framtiden ser ljus ut... Min framtid ser ljus ut... så långt ifrån det som jag var för ett år sedan när jag funderade på om jag ens ville leva när jag stod där i källaren... Två beslut senare, och sedan träffa jag mitt livs kärlek bara veckor efter det och livet ser helt plötsligt helt upp och nervänt ut... Ibland är det svårt att förklara, min mormor frågade mig om jag tagit droger när jag gått ner så mycket i vikt på ett halvår, väldigt konstig fråga från en 80-åring, men ändå... det säger väl en del...

Älska livet!! Älska dig själv!! Se det positiva, inte det negativa... Ge någon du bryr dig om en kram idag, och säg de orden... Säg förlåt, säg tack... Våga öppna dig för folk som du litar på och känner dig bekväm med, det lönar sig i längden... Lev ett liv med en person som du känner dig trygg med, som du känner ett lugn med när du träffar efter en arbetsdag... NJUT av livet, det är inte lätt men vi tar oss igenom det tillsammans...
Tack <3
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Jaha, då kliver vi snart in i Juli och semestermånad...

Alla mina borgenärer är delgivna inför skuldsaneringen, väntar på att yttrandetiden skall gå ut, så det blir till att vänta några veckor till gissar jag (det är dryg 5veckor sedan jag gdk betalplanen). Men det blir nog bra i slutändan, oavsett hur det går så mår jag så bra i mig själv, jag lever nästan det livet jag drömde om när jag var liten (boendet vi har är lite litet) men annars är jag en lycklig och kärleksfull pappa. En bra bonuspappa och förhoppningsvis är min sambo lika nöjd med mig som jag själv är... Livet är ändå bra, även om det finns hinder att ta sig förbi...

Framtiden ser ljus ut... Min framtid ser ljus ut... så långt ifrån det som jag var för ett år sedan när jag funderade på om jag ens ville leva när jag stod där i källaren... Två beslut senare, och sedan träffa jag mitt livs kärlek bara veckor efter det och livet ser helt plötsligt helt upp och nervänt ut... Ibland är det svårt att förklara, min mormor frågade mig om jag tagit droger när jag gått ner så mycket i vikt på ett halvår, väldigt konstig fråga från en 80-åring, men ändå... det säger väl en del...

Älska livet!! Älska dig själv!! Se det positiva, inte det negativa... Ge någon du bryr dig om en kram idag, och säg de orden... Säg förlåt, säg tack... Våga öppna dig för folk som du litar på och känner dig bekväm med, det lönar sig i längden... Lev ett liv med en person som du känner dig trygg med, som du känner ett lugn med när du träffar efter en arbetsdag... NJUT av livet, det är inte lätt men vi tar oss igenom det tillsammans...
Tack <3

Wow - vilka ord !!! Dom talar sitt tydliga språk & DU vet att just DU är värd det allra bästa...
Just så här pratar en person som vet vad som är viktigt här i livet...

YOU ROCK ❤️
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Samtalet kom till mig idag... va ska man säga...? Beviljad.... Efter många tårar så går vi vidare, delmål avklarat... men gud så skönt...!

Du är GALET värd det !!! ❤️ En ödmjukare och vänligare själ än Dig och @Mats108 , som fick sin skuldsanering för ett par månader sedan, har jag sällan stött på...

Nu kör vi så det ryker. Inga ledsamheter vilar längre på våra axlar... Vi blickar framåt och insuper livets härligheter...
Du har så enormt mycket positivt i Ditt liv med ny kärlek - NJUT ❤️
 
Senast ändrad:

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Ojojoj... Ja, nu ska vi invänta det här med "laga kraft" också, sen är det faktiskt på riktigt det här...

Visst så hoppades man, men ändå så trodde man inte på det riktigt, att det skulle gå... FY fan vad mycket det är som har hänt i mitt liv de senaste året... Herregud, skulle man dra den historien för en människa som man inte känner så vet man inte riktigt om de skulle tro på allting man säger... Men jag skulle nog vilja börja med att säga T A C K...

Tack till alla er härinne, för erat peppande och hejande... Att ni delar med er av era erfarenheter och kunskap, vilket visar att man inte är ensam och vet man att man inte är ensam så är inte "skammen" lika hård mot en... Och när jag fick mitt samtal från min handläggare så var det en person som jag var tvungen att ringa direkt, min sambo... Men efter det så var det faktiskt ett meddelande till en av er härinne som jag skickade iväg, för jag var så ivrig att berätta... Det säger väl en del om vad detta har betytt för mig...

Resan kvar är lång, men målen är desamma... Aldrig mer ett brev från KFM, aldrig mer ett oigenomtänkt lån (tänker nu på att ett huslån ska väl till i framtiden men mer än så behöver jag inte...) Fortsätta att må så in i helv te bra, leva för familjen och inte glömma bort sig själv, inte försvinna i någon "dvala"... Se till att fortsätta kommunicera, inte vara för snäll och ABSOLUT inte göra samma misstag två gånger... Rätt enkla mål va?

"Resan" är för livet, men först ska vi se till att betala enligt planen i de kommande drygt 3,5åren för att sedan försöka få en riktigt bra buffert när vi kan spara i ytterligare 1år innan allting är "över" med KFM...

Imorgon är sista dagen innan semestern, imorgon ska jag "fira"... Det ska bli lite bubbel med barnen (som går sista dagen på dagis, nu är det dags för skola efter sommarlovet), sen blir det många kramar, mycket kärlek och kanske en sen natt...
"Beauty begins the moment you decide to be yourself"
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Halloj...

Nu är det nära för att min skuldsanering skall "laga kraft" om mitt skuldsaldo på Kfm kommer ner till 0.- igen, det kommer således vara därnere resterande tid av min livstid (om inget oförutsett händer vill säga, typ olycka eller liknande men då har man väl andra räddningsplankor om man skulle bli så invalid...)

Resan har varit lång, om man ser till helheten, hur jag hamnade i den här situationen, det är egentligen helt sjukt att jag är på den platsen i livet som jag är idag... Det är snart ett år sedan jag sa till min ex fru att jag inte vill leva med henne mer och begärde skilsmässa, BÄSTA BESLUTET NÅGONSIN... Och nu sitter man här, (visserligen) i en lägenhet, med en underbar sambo (nej vi hade inte vänstrat innan), jag är så oerhört tacksam att du har tagit emot mig med öppna armar, för den jag är, med mitt bagage...!! 2st bonusbarn plus mitt eget, så boendet är trångt men oerhört kärleksfullt, jag har hittat glädjen i livet igen, gått ner mina 17-18 "alkoholkilon" om man nu kan kalla det så, sluta ta en öl för ångestens skull, nu tar jag en öl för att jag vill och kan, inte för att jag måste...

Nu är det alltså nära, att min skuldsanering (som till mångt och mycket beror på att jag inte kommunicerat med min ex fru och löst allting själv.) går igenom och lagar kraft... Jag har redan "startat om" mitt liv på nytt, men det här ger ju en form av "guldkant" på det, när man har fått ett "slut" på det också. Livet med utmätning (enbart 4månader) var bättre än livet med att "jaga pengar för att betala".. Jag är så oerhört tacksam gentemot mina borgenärer, kronofogden, min skuldsaneringshandläggare och till min Budget och Skuldrådgivare... Speciellt de tre sista har bemött mig med mycket respekt och förståelse, det förtroende som ni nu har gett mig och den chans jag har fått kommer jag att förvalta väl. Min chans till ett "nytt" liv...

Men lite info.

Skulder. 1,2milj
Återbet. ca. 30% (dvs ca 365')

Jag ska således betala runt 8500.- varje månad i 4år, det innebär att det är 37st betalningar kvar innan det är över för min del (betalningsmässigt), det är 3år och 9månader, sedan är man tillbaka på 0.- i skulder, det är helt fantastiskt... Vilken jävla chans att få rätsida på sitt liv igen, jag är så tacksam...!

Några datum nedan, för gången på det här...
Ansökning om Skuldsanering 29 oktober 2018
Första utmätningen på lön December 2018
Besök hos Kommunens Budget och Skuldrådgivare i Januari 2019 och en kompl. samt uppdatering av ansökan skickades in.
Inledande skuldsanering 22 Mars
Förslag ang. betalplan 16 Maj
Beviljad Skuldsanering 2 Juli

Nu ska jag ha två veckors semester till, sen tillbaka till arbetet...! ;)
Over and out
/Bobbis
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp