• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Enkelfinans.se, erfarenheter

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Yo mates!
Hade faktura med förfallodatum den 5/3, betalade in 3/3 men fick idag en påminnelsefaktura med hot om inkasso om fem dagar. Mejlade igår söndag å även försökt å nå dem idag utan framgång. Vad ska jag göra för å styrka min betalning? Tomtar de där...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Texan

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
9 Mars 2015
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Jag skrev senaste inlägget//
Efter att ha ringt 2 ggr i halvtimmen mellan kl 10-14 utan svar fick jag tillslut svar på mejl:
Hej,

Faktura 2987 är nu registrerad som betald.

Med vänlig hälsning

Kundtjänst, Enkelfinans
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
swish, bekräftelse

Fick avtal på mejlen och använde mig av swish för att bekräfta. Innebär det att lånet är beviljat eller måste man få någon ytterligare bekräftelse? Hur har det funkat för er?
 

sirpoller

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
12 Augusti 2012
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
76
Poäng
217
Fick avtal på mejlen och använde mig av swish för att bekräfta. Innebär det att lånet är beviljat eller måste man få någon ytterligare bekräftelse? Hur har det funkat för er?

Har alltid fått pengar då jag har bekräftat. Så det skall nog inte vara några problem.
 

Flaxiflax

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2014
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Sämsta långivaren någonsin. Har mailat 7 gånger, ringt 3 ggr. Inget svar. Skickade i. Min ansökan för ett dygn sedan, swishat in pengar till dem som legitimering, sen inte ett ljud. Riktiga skojare
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Sämsta långivaren någonsin. Har mailat 7 gånger, ringt 3 ggr. Inget svar. Skickade i. Min ansökan för ett dygn sedan, swishat in pengar till dem som legitimering, sen inte ett ljud. Riktiga skojare

Minst sagt. Har mailat flertalet gånger till flertalet addresser - aldrig svar!
 

Flaxiflax

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2014
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Börjar tro att dem är riktigt oseriösa.. Kanske tar dem själva lån för att låna ut, slut på pengar har dem iaf annars hade dem inte gått under jorden på det här sättet. Eller så väntar dem på att tillräckligt många swishar in 1 kr så att dem kan betala ut iaf en ansökan XD skämt å sido, det är ett bluff företag iaf :)
 

Flaxiflax

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2014
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Har nu mailat och ringt säkert 20 ggr sen igår och finns inte minsta tecken på att dem är aktiva. Har förstått att man inte kommer se röken av pengarna, så funderar på om man då ändå lika gärna kan göra det lite surt för dem, anmäla eller något? Jag menar det måste ju vara olagligt att begära in människors identitetsuppgifter i fel syfte, dvs att begära uppgifterna för att sedan försvinna från jordens yta? Att man får avslag är ju inte olagligt, men man får ju inte ens det. Dem har bara tagit mina uppgifter, foto, leg, bankuppgifter etc och sedan försvunnit, så nåt måste man ju kunna göra?
 

Flaxiflax

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2014
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Har nu mailat mitt sista mail till dem:

Hej

Jag behöver veta om det är så att ni har tekniska problem och att det är därför ni inte har kunnat besvara mig eller om ni helt enkelt bara har tagit alla mina identitetsuppgifter för att sedan försvinna från jordens yta?

Om ni har tekniskt fel så måste jag veta detta så att jag kan avvakta, men utan svar kan jag inget annat tolka det som att ni har tagit mina uppgifter för felaktigt ändamål, och måste såklart då gå vidare med detta. Jag skriver detta efter att ha ringt er 9 gånger och mailat er 11 gånger utan svar under ett helt dygn. Det var efter att jag gjorde min ansökan, skickat in mina uppgifter samt swishat in pengar till er som ni slutade ha kontakt med mig.

Med vänlig hälsning
 

Flaxiflax

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2014
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Haha efter mitt senaste mail fick jag svar omedelbart: "ansökan nekad" (konstigt). Har då lånat av dem och betalat tillbaka massvis med gånger, så avslaget var verkligen för att dem blev sura
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp