Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Enkelfinans.se, erfarenheter

jag fick en avbetalningsplan på 3 gånger, hann betala in en inbetalning, har därefter inte hört nåt.. skickat flera mail... frågan är vad som händer med återstående skuld nu.

Jag har fått ett mail om inkassokrav och hot om kfm. samt att det har ring personer från dem.

Finns dessa verkligen fortfarande...

kan någon låna hos dem?

Med vänlig hälsning
Johan

Jag kunde låna i slutet på juli i alla fall.....så då fanns dom kvar.

Ja fick 2000 igår lördag till Swedbank iaf...vid 19 på kvällen.

Jag försöker komma i kontakt med dessa för att göra en förlängning av lån.
Vi har det extremt jobbigt, förlorat massor i branden i Västmanland men de svarar inte.
Har frågat om man kan betala hälften nu och hälften nästa månad eller betala en summa för att skjuta på det till nästa månad.

Det går väl snart till fogden, innebär extra pengar att betala sen vilket är trist.

Vad händer med detta bolag......jag når inte dem.

Någon som vet något nytt om enkel finans. Ska de lägga ner eller.

Mvh
Johan

Någon som fått kreditupplysingen hemskickad? Vilka använder dom?

Dom här fungerar ansökte och pengarna inne nu men vad var det där om att fota sig själv tillsammans med sitt id. Är jag helt körd nu? Kan de använda detta till att sälja och använda mitt id i andra sammanhang fy faan vad klantig man är i desperationen:(

Hur har det gått för er som fått inkassokrav från dem? Har ni lyckats få kontakt? Har de skickat vidare?

Man kan förlänga ochså, 495kr och man kan göra det totalt 3ggr

Vad bra!!! Jag har letat efter den infon på deras sida men hittar den inte så superbra att du berättar!!! Tack!

Dela upp fakturan

Gick jättebra att dela upp fakturan på 3 gånger, frågade om flera men fick svar att de helst inte delade upp längre än 3 gånger.

Enkelfinans, erfarenheter?

Har ett lån hos enkelfinans som jag fick avbetalningsplan på. Jag betalar tills den sista varje månad. Ändå får ja sms om att mitt lån förfallit den 30 minst 3 gånger i månaden.
En månad fick ja lov att betala 3 dagar efter och fick ändå inkassokrav och hot om kf..
Nu har ja betalt enligt avbetalningsplan men får ändå sms att mitt lån förfallit..
Ja mejlar dom och får inget svar, ingen svarar i telefon trots jag bett de höra av sig.,
Inte ett enda mejl med fakturor el kvarvarande skuld .. Bara påminnelse via sms ett par gånger varje månad.
Är det någon mer som har erfarenhet av dom och kan ge mig några råd?

Samma här hade en deal med dem men de sa att jag måste ha en ny avbetalningsplan.

Vad händer hos detta företag.

Nu skickar de vidare till kronofogden även om jag gjort som de sagt.

Mvh

Hej, efter hur många dagar skickar dom till inkasso är också sen med betalning och får inget svar från dom angående betalningsplan.

Enkelfinans

Tror de tog tre dagar.. Sen fick man ett inkassokrav från deras egna med en stor röd stämpel på.. Ja ringde numret och lämnade mitt nummer som meddelande ett antal gånger o mejla o frågade va de höll på med och varför de inte svarar. Då ringde de upp!

Fick också inkasso men först efter typ 8-10 dagar, men mailade dem och gjorde upp en avbetalningsplan på 3 månader...

Lånade med Bankid idag, funkade perfekt, pengarna på under en timma,
Någon mer som lånad med Bankid?

Enkelfinans

Har noll koll. Har avbetalningsplan som ja skött ändå skicka de till inkasso och 2 dagar efter kf.. Otrevliga till tusen

Gick jättebra att dela upp fakturan på 3 gånger, frågade om flera men fick svar att de helst inte delade upp längre än 3 gånger.

Och jag fick till svar att det gick bra att dela upp den på 10 ggr. Till den eminenta summan av 1095:-/ betalning. För ett lån på 5000:- ska de isf ha 10950:-. Värsta jag hört hittills faktiskt.

Va???? Lån på 5000 blir över 10000 för att man vill dela up det?? Vaaaa faaaan!!

Va???? Lån på 5000 blir över 10000 för att man vill dela up det?? Vaaaa faaaan!!

Om man ingår ett avtal om en amorteringsplan kan det ses som att man ingår ett nytt avtal. Det är självfallet inget man måste göra utan man kan självfallet välja att betala fordran på en gång istället, vilket är betydligt billigare, förutsatt att man inte finansierar återbetalningen genom nya lån med lika hög ränta.

Jag fick erbjudande om att dela upp på 3 gånger, 2154:-/gång sen kunde jag låna igen om jag ville

samma fråga

Jag undrar samma sak som tidigare frågeställare.

Betalningsplaner som endast sträcker sig på 3-6 ggr är förkastliga dels pga att bolaget vänder sig till redan skuldsatta och utsatta människor som kanske bara tar lån för att betala en annan skuld. Sen blir det KF och TR och slutligen indrivning som för min del gjorde att bolaget jag var skyldig endast får 250 kr i månaden. Något mer fanns inte att skaka ur en tom säck. För mig blev det ändå bra för 250 kr extra per månad klarar jag mig utan.

Kan hålla med om att det blir dyrt, men för mig så funkade det att de lät mig dela upp, sedan få låna igen, när jag betalt tillbaka.
Men bättre om jag kunde få låna i Banken, men de vill typ att jag tjänar 30000 i månaden och har sparat några tusen varje månad de senaste åren....vem fa... kan det i dagens samhälle..

identifiera dig via bankid med swish

Jag sökte precis om lån hos enkelfinans. Det fanns ett alternativ där man kunde identifiera sig med swish/bankid genom att föra över 1 kr till nummer 1236188890. Är inte detta skumt? jag provade bara för att ...och det gick ju inte ens att överföra till det numret. man får till och med ett avtal om detta på mail! Har flera varit med om det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp