Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Entercard/Remember/Medlemslån

Hej!

Har en liten fundering kring Entercard här. Dom är ju ansvarig kreditgivare till både mitt remember-lån och mitt kreditkort via LO-mervärde (fackligt anslutet med vissa förmåner, gratis årsavgift etc).

Senaste 3 gångerna jag har sökt samlingslån har jag enbart blivit erbjuden hela summan av remember (Entercard) samt vissa ”skitlån” med låga summor och räntor på över 20%. Det som stör mig i detta är ju att lånet jag har hos remember idag ligger på 15% ränta medans ett medlemslån via Entercard/LO-mervärde hade legat på runt 5%. Dock har jag ju inte vågat söka enbart ett medlemslån pga en ”bränd” FF.

Så min fundering är ju att om Entercard godkänner mitt lån via Remember, kommer dom även göra det om jag söker ett medlemslån? Det är ju i grunden samma kreditgivare liksom. Kanske är svårt att svara på detta men jag jagar ju verkligen ett lån med bättre ränta och det känns ju extremt frustrerande att betala 15% om/när man egentligen hade kunnat ha det på 5%. Å samtidigt vill man inte dra på sig massa FF i onödan såklart..

Hoppas ni förstår resonemanget och kom gärna med input/erfarenheter. Tack!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp