Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

erfarenhet av MInifinans

Betalade mitt lån till minifinans häromdan, skulle låna om igen av dom, hade bra mailkontakt innan när jag betalade, inte ett ljud från dom nu när jag skall låna, någon mer som har erfarenhet av dom?

Betalade mitt lån till minifinans häromdan, skulle låna om igen av dom, hade bra mailkontakt innan när jag betalade, inte ett ljud från dom nu när jag skall låna, någon mer som har erfarenhet av dom?

Hej!

Jag mailade dom för att kolla om mitt lån var betalt och frågade samtidigt om det gick bra att ta ett nytt lån.

Fick till svar att på grund av Fi:s riktlinjer och krav om bekämpning av pengatvätt så kunde jag inte låna pengar på 3 veckor.

Har aldrig hört talas om detta förut och ingen annan aktör som använder det heller.

Hej!

Jag mailade dom för att kolla om mitt lån var betalt och frågade samtidigt om det gick bra att ta ett nytt lån.

Fick till svar att på grund av Fi:s riktlinjer och krav om bekämpning av pengatvätt så kunde jag inte låna pengar på 3 veckor.

Har aldrig hört talas om detta förut och ingen annan aktör som använder det heller.

Oj, men det kan dom väl svara mig då, inte ett ljud alls nu när jag vill låna, dåligt!

Hej!

Viaconto har en regel att man måste vänta 7 dagar efter att man betalt senaste lånet.
Ferratum har en regel som säger att det måste gå 20 dagar från det att man blev beviljad sitt lån tills att man tar ett nytt lån.

Fi har riktlinjer hur man skall förhålla sig.

Hej!

3 veckor efter att betalningen har registrerats eller 3 veckor efter lånet beviljades?

3 veckor efter reg

det skall gå minst 3 veckor efter att betalning är reggad. De aktörer som är lite barmhärtiga använder sig av denna regel.

Jag menar vad e vitsen med att betala o sedan låna igen?? Ekorrehjul.

Har även sett att större banker nu vill hjälpa folk med små lån tex SEB

skumt???

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp