- Meddelanden
- 53
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
Jag har 300k hos Avida, inga kompletteringar, dock lite sega att betala ut pengarna.. Räkna med iaf upp mot en vecka från ansökningstillfället. Fördelen är att allt sker digitalt och pengarna dras från autogiro.
P
Pellenator
Gäst
Poäng: 0
Vad hade du för förutsättningar när du ansökte? Har sedan tidigare 30k hos Avida men funderar på att ansöka om höjning.Undrar vad har ni för erfarenheter av Avida ? har fått ett bud på de belopp jag sökt och det står Bank id, brukar dom ha kompletteringar? Tack!!
- Meddelanden
- 53
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
Jag fick 12,4% ingen wow ränta men det räddade min situation, jobbar nu för att få ner Uc betyget för att lappa avidas lån till något bättreOk tack för info, får man fråga vad du fick för ränta på dom 300k?
- Meddelanden
- 53
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 62
Lite för saftig ränta för att ha haft Uc 1,1.. Tror jag hade 2,7 när jag sökte 300k men redan då hade jag 110k hos dom, så ökning med 190k.. Vet ej om det är någon faktor som spelar roll.. Du skulle lätt egentligen kunnat hamna strax under 10%.. Hur många Ff hade du? Andra förutsättningar?Jag fick 300k till 16,3% hade Uc 1.1 inkomst 229.000 2ff, men tänker samla de i juni till bättre ränta då inkomst 2019 syns!
Jag funderar på ett erbjudande från Avida nu, undrar om det dök upp några överraskningar för er mer än att utbetalningen tog lite tid. På Advisa kan jag varken se att lösenkrav eller komplettering behövs. Tror ni man kan lita på det då?
- Meddelanden
- 728
- Mottagna reaktioner
- 102
- Poäng
- 317
Jag singnerade avtalet en måndag och på onsdagen hade jag pengarna
vad hade du för förutsättningar och vad fick du för ränta på erbjudandet? jag fick katastrof ränta på 300 k på 12 år 1.1% betyg 2 förfrågningar , dock låg inkomst 2018 225.000
vad hade du för förutsättningar och vad fick du för ränta på erbjudandet? jag fick katastrof ränta på 300 k på 12 år 1.1% betyg 2 förfrågningar , dock låg inkomst 2018 225.000Hej! Minns du om det gick lång tid från att du signerade avtalet tills att du fick mail om att pengarna är påväg? Jag har sett på min bank att autogiro har lagts upp.. men inget mail fåra avida ännu om att utbetalningen har skett. Inte heller på mina sidor på avida finns ett lån upplagt. Man blir såklart orolig att något inte är godkänt och att lånet dras tillbaka. Men jag vill inte heller ringa dom så kanske det ställs 100 frågor.Jag har 300k hos Avida, inga kompletteringar, dock lite sega att betala ut pengarna.. Räkna med iaf upp mot en vecka från ansökningstillfället. Fördelen är att allt sker digitalt och pengarna dras från autogiro.
Jag har signerat ett avtal men inga pengar ännu... väntar på att det ska komma ett mail med info om att pengarna är påväg. jag kan ju se att autogiro är upplagt på min bank. Kan det bli ej godkänt av någon anledning nu?Jag singnerade avtalet en måndag och på onsdagen hade jag pengarnavad hade du för förutsättningar och vad fick du för ränta på erbjudandet? jag fick katastrof ränta på 300 k på 12 år 1.1% betyg 2 förfrågningar , dock låg inkomst 2018 225.000
- Meddelanden
- 625
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 417
Jag vill minnas att jag ej fick något mail öht. om att pengarna är påväg, kollade min mail nyss och sökte på avida men inget. Fick pengarna rätt snabbt. Dom hade nog inte lagt upp autogiro ifall ditt lån inte var 100% beviljatJag har signerat ett avtal men inga pengar ännu... väntar på att det ska komma ett mail med info om att pengarna är påväg. jag kan ju se att autogiro är upplagt på min bank. Kan det bli ej godkänt av någon anledning nu?
Oket tack snälla för svar! Hoppas att du har rätt!Jag vill minnas att jag ej fick något mail öht. om att pengarna är påväg, kollade min mail nyss och sökte på avida men inget. Fick pengarna rätt snabbt. Dom hade nog inte lagt upp autogiro ifall ditt lån inte var 100% beviljat
- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Någon som har gjort ett uttag på sitt beviljade kredituttrymme under 2020? Tas det en ny kreditupplysning? 2019 vet jag att det var lugnt men vill inte riskera att plocka ut i onödan. Suttit i telefonkö i 10 minuter, har inte tid just nu med det.
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Tog ut förra veckan. Ingen ucNågon som har gjort ett uttag på sitt beviljade kredituttrymme under 2020? Tas det en ny kreditupplysning? 2019 vet jag att det var lugnt men vill inte riskera att plocka ut i onödan. Suttit i telefonkö i 10 minuter, har inte tid just nu med det.
- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Tog ut förra veckan. Ingen uc
perfekt. På en befintlig kredit alltså för att bekräfta ?
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Japp har haft den sedan februari 2018.perfekt. På en befintlig kredit alltså för att bekräfta ?
- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Japp har haft den sedan februari 2018.
Topp. Kan också bekräfta att jag gjort ett uttag nu och ingen UC-tagen
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Tror aldrig dom nekar ett uttag eller tar uc. Möjligtvis får man inte ta ut om man ligger efter.Topp. Kan också bekräfta att jag gjort ett uttag nu och ingen UC-tagen
D
DanskSarah
Gäst
Poäng: 0
Fick ”avtal godkänts” mejlet på onsdag men har inte fått pengarna eller fått ett nytt mejl... Det var mycket strul med signering för dom hade haft tekniska problem på onsdag. Hoppas att kommer få pengarna snart för jag hade räknat att den här processen skulle ta max 3-4 arbetsdagar...
- Meddelanden
- 1 940
- Mottagna reaktioner
- 924
- Poäng
- 787
Brode vara så. Vad hadde du för förutsättningar och hur mycket sökte du?Signerade precis låneavtal och det står att pengarna betalas ut inom 1-2 bankdagar. Inga kompletteringar. Vågar man tro att man är safe?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.