• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Erfarenheter av betalkoll?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Affeh.

V.I.P
Poäng: 147
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Trodde inte betalkoll tog uc eller ???
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Jag hittar inte några villkor som måste uppfyllas på deras sida, undrar oxå om kreditbetyg och ucscore.. Sköts allt online eller kommer det något i brevlådan?
 
N

Nyfikentill1000

Gäst
Poäng: 0
Får jag fråga om kreditbetyg och antal ff?


2,89% 5 synliga förfrågningar.

De tar microUC och vad jag kan se av omfrågningskopian så kan de endast se att jag inte har några anmärkningar, deklarerad inkomst och underskott.

Kanske kreditbetyg också?

Därmed borde inte antal ff och belåningsgrad vara av betydelse, annat är för kreditbetyget i så fall om det nu ör synligt i upplysningen.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Jag undrar vad dom kan tänkas ha för gräns på taxerad inkomst
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Trodde inte betalkoll tog uc eller ???

Jag hittar inte några villkor som måste uppfyllas på deras sida, undrar oxå om kreditbetyg och ucscore.. Sköts allt online eller kommer det något i brevlådan?
Allt är online tror jag.

2,89% 5 synliga förfrågningar.

De tar microUC och vad jag kan se av omfrågningskopian så kan de endast se att jag inte har några anmärkningar, deklarerad inkomst och underskott.

Kanske kreditbetyg också?

Därmed borde inte antal ff och belåningsgrad vara av betydelse, annat är för kreditbetyget i så fall om det nu ör synligt i upplysningen.

Micro UC har olika nivåer så det är olika vad som syns. På en Full UC syns allt dock.

Iaf för mig har det varit såhär:
Det som syns på betalkolls ff är ju inkomst, personliga uppgifter som adress. Kreditbetyget (vanligtvis bättre än med full UC) och tidigare ff syns som har tagits förut. Så många tidigare ff kan ha betydelse för beviljande eller inte.


Det som inte syns: lista på lån och krediter och betalkolls ff är osynlig för andra företag/lånegivare.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Skriver man in några uppgifter om sin nuvarande inkomst när man söker eller tar de bara en MicroUC?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp