Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erfarenheter av betalkoll?

Viktig medlem
Poäng: 102
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Skaffade precis ett konto hos Collector betalkoll. Fick 10k direkt. Ska testa en höjning till 30k tänkte jag!

Har ett skitlån hos ferratum på 30k som jag bara vill bli av med så att månadskostnaden går ner och avbetalningen går snabbare efter som det är så skyhög ränta hos Ferratum.

Om jag blir beviljad 30k kan jag då lägga in hela beloppet från ferratum och sedan börja delbetala på betalkoll?

Någon med liknande erfarenheter som vill dela med sig och vad tycker ni om betalkoll i övrigt? :)

Ursäkta om det blev något rörigt. Säg till om jag skulle behöva vara tydligare :)

Tack på förhand!

Snälla återkom om du lyckas höja till 30 k direkt?! Skulle vilja veta hur d funkar.

Jag har kunnat höja direkt. Det är bara prova. Dem tar micro uc på alla summor (betalkoll alltså)
Vissa betalningar går inte och vissa går så egentligen bara att prova :)
Har högsta på betalkoll men använde bara ett litet sms-lån så vet inte om det skulle funka med en större summa

Jag har kunnat höja direkt. Det är bara prova. Dem tar micro uc på alla summor (betalkoll alltså)
Vissa betalningar går inte och vissa går så egentligen bara att prova :)
Har högsta på betalkoll men använde bara ett litet sms-lån så vet inte om det skulle funka med en större summa

Okej :) ska testa! Men om vi leker oss tanken att jag kan betala in hel beloppet så kommer jag kunna delbetala hos dem sen?

La in fakturan nu och det verkade funka, har lagt in en betalning på 3000 för att testa först. Hade de inte accepterat fakturan borde jag blivit nekad direkt? :)

La in fakturan nu och det verkade funka, har lagt in en betalning på 3000 för att testa först. Hade de inte accepterat fakturan borde jag blivit nekad direkt? :)
Nej, de kan nog neka senare när det börjar närma sig betalning, vilket datum satte du för betalning.

Jag har dock märkt att de saknar vissa bankgiro-nr till olika kreditinstitut exvis SEB-kort.

Nej, de kan nog neka senare när det börjar närma sig betalning, vilket datum satte du för betalning.

Jag har dock märkt att de saknar vissa bankgiro-nr till olika kreditinstitut exvis SEB-kort.
Det har jag märkt också, iaf när det gäller SEB kort

Okej, satte datumet på 28:e Aug. Får väll se men änsålänge inget som antyder på att de inte kommer ta den. Men det kan väll vara så som du säger när det börjar närma sig mot betalning.

Hmm den verkande inte, som de saknade plusgiro-nr som jag anväde, då namnet dök upp för mottagare. Eller tänker jag fel där?
Bara vissa, inte alla. Om den inte hittar bankgiro/plusgiro numret så går det inte att lägga till som faktura. Men har bara märkt med ett SEB kort som jag har. Om du kunde lägga till fakturan är det bara vänta tills du får en avisering om att den är betald/avvisad.
Än så länge dem fakturor som jag har lagt till har godkänts och betalats

Bara vissa, inte alla. Om den inte hittar bankgiro/plusgiro numret så går det inte att lägga till som faktura. Men har bara märkt med ett SEB kort som jag har. Om du kunde lägga till fakturan är det bara vänta tills du får en avisering om att den är betald/avvisad.
Än så länge dem fakturor som jag har lagt till har godkänts och betalats
Okej men det låter ju lovande. Får tacka så mycket för att du ville dela med dig :)

För mig iaf tog dem micro uc på 10.000, 15.000 och 20.000 och dem tog inge uc över det även fast jag har högsta
Alla var osynliga ff

De tog en micro på första och mitt kreditbetyg sjönk hur nu det kommer sig. Har inte tagits någon ny uc efter höjningen än sålänge

Tror jag hade 3,6 från början sedan 2,9 och nu 2,7. Inga ff eller nått sånt som har försvunnit

Tror jag hade 3,6 från början sedan 2,9 och nu 2,7. Inga ff eller nått sånt som har försvunnit
De tog en micro på första och mitt kreditbetyg sjönk hur nu det kommer sig. Har inte tagits någon ny uc efter höjningen än sålänge

Det är inte så. Vid micro uc är betyget bättre. Så var det för mig och läst andra på forumet också.

Det är inte så. Vid micro uc är betyget bättre. Så var det för mig och läst andra på forumet också.
Okej, men vrf visar kreddy appen och sen när jag går in på minuc 2,7? Är det alltså micro uc'n som syns för att det togs senast alltså?

Okej, men vrf visar kreddy appen och sen när jag går in på minuc 2,7? Är det alltså micro uc'n som syns för att det togs senast alltså?
Hmm det kan jag inte svara på. Det kanske har ändrats då. Månadsuppdateringen kanske?

Nej nej, på minuc är riktiga betyget alltid. Mkt som påverkar betyget, i många fall är det kalenderklockor kopplat till händelser bakåt i tiden som passerar ett visst antal dagar och då förbättras betyget. Sen var det UCs månatliga kreditsaldouppdatering igår, då kan även justeringar uppåt och nedåt på betyget ske.

Nej nej, på minuc är riktiga betyget alltid. Mkt som påverkar betyget, i många fall är det kalenderklockor kopplat till händelser bakåt i tiden som passerar ett visst antal dagar och då förbättras betyget. Sen var det UCs månatliga kreditsaldouppdatering igår, då kan även justeringar uppåt och nedåt på betyget ske.
Okej det låter logiskt tack för infon :)

Betalkoll betalade en Eurocard faktura nyss på 17.000 med förfallodatum som jag satt till 28/8.

Om man betalar t.ex. sms-lån via betalkoll, kan det inte ligga en i fatet om man vill söka samlingslån och banken som har betalkoll och även erbjuder samlingslån då vet att du även har/har haft sms-lån dvs lån som inte syns på UC. Har man inte då försämrat sina möjligheter till samlingslån hos den banken?

Om man betalar t.ex. sms-lån via betalkoll, kan det inte ligga en i fatet om man vill söka samlingslån och banken som har betalkoll och även erbjuder samlingslån då vet att du även har/har haft sms-lån dvs lån som inte syns på UC. Har man inte då försämrat sina möjligheter till samlingslån hos den banken?
Liten risk jämfört med de tusenlappar man sparar.

Jag har fått två erbjudanden från Collector bank sen jag skaffade betalkoll men har inte tagit nått av det än (sökte på låneförmedlare två gånger) men senaste erbjudandet kan jag fortfarande ta. Vet inte dock om jag blir godkänd i en manuell/slutkontroll dock...

De som har en skuld på betalkoll på ca 20k , hur mycket är då minsta belopp att betala i månaden?

Hur var det nu med betalkoll, har frågat innan.
Tillåter dom EN anmärkning eller är det big no no rakt av?

På min samlingsfaktura står det använt 22768,50 och mitt minsta belopp 632,46 kr att betala

Vilken skillnad på lån på ca 22000:- med amortering o ränta 2600..då "sparar" man nästan 2000 i månaden...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp