- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Hej
Jag blev erbjuden hjälp av en vän att ansöka lån där hon jobbar, och hon sänker räntan enormt.
Går detta?
There is no such thing as a free lunch.
Hur menar du?There is no such thing as a free lunch.

Jag har max. 50tkr på betalkoll. Lägsta att betala per månad är 1200 för mig.
Och det står inget på UC för dig för betalkoll?
Å
Ångestfylld
Gäst
Poäng: 0
Ni som betalt räkningar mellan 5-10k vad ligger er månadskostnad på vid delbetalning?
A
Anki55
Gäst
Stämmer det att krediten inte syns för någon av er på er UC bland andra lån och krediter?
Någon som vet om man kan betala SAS EuroBonus MasterCard. Bankgiro 595-4300.
50k som ej syns på UC. Jippie!
Prova bara att lägga in räkningen så ser du om den godtas eller inte.
A
Anki55
Gäst
Ni som betalt räkningar mellan 5-10k vad ligger er månadskostnad på vid delbetalning?
Räkna med att betala din skuld (plus räntan) delat med 36, dvs ca 2,78%.
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Syns ej för mig men jag skaffade det juli.Stämmer det att krediten inte syns för någon av er på er UC bland andra lån och krediter?
Någon som vet om man kan betala SAS EuroBonus MasterCard. Bankgiro 595-4300.
Jag kunde inte lägga till det bankgironumret, vet inte om det var tillfälligt fel...
A
Anki55
Gäst
Någon som vet vad betalkolls ränta ligger på? Sökt förgäves men hittar inga svar alls...
13,95%
- Meddelanden
- 58
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 51
Tusen tack!
N
Nyfikentill1000
Gäst
någon som vet hur länge man är spärrade för att ansöka igen ifall man blev nekad första gången?
Var dum nog att ansöka 3 dagar innan min betalningsanmärkning försvann...
Första gången tog de microUC, men när jag ansökte andra gången så tog de ingen UC alls, utan nekade mig direkt..
Gissar därför att jag är spärrad under en tid framöver...
Första gången tog de microUC, men när jag ansökte andra gången så tog de ingen UC alls, utan nekade mig direkt..
- Meddelanden
- 1 509
- Mottagna reaktioner
- 443
- Poäng
- 637
Prova lägre belopp om du sökte ett högre direkt. Jag hade gräns på 45k först, veckan senare typ gick 50k bra..
- Meddelanden
- 217
- Mottagna reaktioner
- 65
- Poäng
- 197
Fick 2000 med 7 anmärkningar. Har använt 1700 av det ska betala av det denna månad och se om man kan få höjning men lär väl bli nekadAccepterar betalkoll anmärkningar dvs 1 ?
- Meddelanden
- 194
- Mottagna reaktioner
- 102
- Poäng
- 297
Typ 31 dagar eller något. Blev nekad höjning i början av februari. Testade igen i slutet av februari och då togs ingen uc och nekad igen. Nu den här veckan provade jag igen och då togs en ny uc och då blev jag beviljad.någon som vet hur länge man är spärrade för att ansöka igen ifall man blev nekad första gången?
N
Nyfikentill1000
Gäst
Typ 31 dagar eller något. Blev nekad höjning i början av februari. Testade igen i slutet av februari och då togs ingen uc och nekad igen. Nu den här veckan provade jag igen och då togs en ny uc och då blev jag beviljad.
Ringde kundservice och de tog bort spärren på 10min, fick 10k till att börja med, ansökte direkt om 50k och det gick igenom!
Hejdå Cashbuddy! 45k borta från UC!

K
Kakan
Gäst
Ringde kundservice och de tog bort spärren på 10min, fick 10k till att börja med, ansökte direkt om 50k och det gick igenom!
Hejdå Cashbuddy! 45k borta från UC!![]()
Får jag fråga om kreditbetyg och antal ff?
N
Nyfikentill1000
Gäst
Får jag fråga om kreditbetyg och antal ff?
2,89% 5 synliga förfrågningar.
De tar microUC och vad jag kan se av omfrågningskopian så kan de endast se att jag inte har några anmärkningar, deklarerad inkomst och underskott.
Kanske kreditbetyg också?
Därmed borde inte antal ff och belåningsgrad vara av betydelse, annat är för kreditbetyget i så fall om det nu ör synligt i upplysningen.
N
Nyfikentill1000
Gäst
Trodde inte betalkoll tog uc eller ???
MicroUC, inte synligt för andra än dig själv

N
Nyfikentill1000
Gäst
Jag undrar vad dom kan tänkas ha för gräns på taxerad inkomst
Jag har faktiskt ingen aning, jag hade 635k 2017 så det var inget problem för mig.. Däremot höga blanco..
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Trodde inte betalkoll tog uc eller ???
Allt är online tror jag.Jag hittar inte några villkor som måste uppfyllas på deras sida, undrar oxå om kreditbetyg och ucscore.. Sköts allt online eller kommer det något i brevlådan?
2,89% 5 synliga förfrågningar.
De tar microUC och vad jag kan se av omfrågningskopian så kan de endast se att jag inte har några anmärkningar, deklarerad inkomst och underskott.
Kanske kreditbetyg också?
Därmed borde inte antal ff och belåningsgrad vara av betydelse, annat är för kreditbetyget i så fall om det nu ör synligt i upplysningen.
Micro UC har olika nivåer så det är olika vad som syns. På en Full UC syns allt dock.
Iaf för mig har det varit såhär:
Det som syns på betalkolls ff är ju inkomst, personliga uppgifter som adress. Kreditbetyget (vanligtvis bättre än med full UC) och tidigare ff syns som har tagits förut. Så många tidigare ff kan ha betydelse för beviljande eller inte.
Det som inte syns: lista på lån och krediter och betalkolls ff är osynlig för andra företag/lånegivare.
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Ingen aning men jag blev beviljad 50.000 med betalkoll för 172.000 i taxerad inkomst (2017)Jag undrar vad dom kan tänkas ha för gräns på taxerad inkomst
- Meddelanden
- 324
- Mottagna reaktioner
- 37
- Poäng
- 147
Hur funkar betalkoll?
Låt säga jag blir beviljad 10k
Jag väljer att ta dessa 10k för att betala exempel euroloan kredit på 10k
Hur betalar man tbx till betalkoll?
Är det avbetalningsplan eller skickar dom en faktura på 10k nästkommande månad?
- Meddelanden
- 288
- Mottagna reaktioner
- 102
- Poäng
- 307
Nä, du får faktura på ungefär 600kr om du utnyttjar samtliga 10.000. Så 600 är minimum men självklart kan du betala mer om du vill.Hur funkar betalkoll?
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Genom att signera med bank id tar dem en micro uc och om man blir godkänd skapas ett konto på betalkoll.Skriver man in några uppgifter om sin nuvarande inkomst när man söker eller tar de bara en MicroUC?
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Förut då jag ansökte i juli 2018 så kunde man inte fylla i något. Dem gick efter taxerad inkomst. Nu vet jag inte om det har ändrats sen jag sökte.Fyller man i nuvarande inkomst någonstans eller går dom bara på förra årets taxerade inkomst?
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Men om du deklarerar så fort det är möjligt så kommer ju 2018 års inkomst snart att synas på UC.Ok tack! Jag studerade på vt 2017 så min deklarerade inkomst är ganska låg.. Går nog inte för mig då![]()
- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Vissa påstår april, men jag kan inte själva intyga det då jag alltid har kvarskatt och får mitt slutskattebesked i augusti.Mmm i början av juni väl, får vänta tills dess.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.