• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Erfarenheter av Daypay.se?

Meduza.2015

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 Mars 2014
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Förut så hade jag med "Daypay" och göra,så dom skickar alltid ut den 25 i samma månad som fakturan dras från kontot.Sedan skickas andra sms/extralånet den 1 och det sista den 7.Dom är kanon bra tycker jag i alla fall.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Min son har akut strul med sin bil så jag tog ett lån åt honom i mitt namn men sonens konto direkt så jag hade slapp föra över.
Det kanske inte går eftersom det är autogiro. Vet någon om de svarar på mail så jag kan korrigera till mitt eget konto istället eller svarar de lättast via telefon?
 

Meduza.2015

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 Mars 2014
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Ring dom till att börja med.Mail vet jag inte hur snabbt dom svara på.
 

MattiasAIK1891

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
2 Mars 2015
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Blev beviljad lån imorse runt 9.00 men fortfarande inga pengar, bör jag vara ''orolig''? Försökte söka på nytt men då blev det nekat pga att jag har ett lån där (det jag fick beviljat imorse), ville bara testa och kolla om lånet som blev beviljat var kvar. Konstigt att inga pengar kommit ännu.
 
L

Låne

Gäst
Poäng: 0
Blev beviljad lån imorse runt 9.00 men fortfarande inga pengar, bör jag vara ''orolig''? Försökte söka på nytt men då blev det nekat pga att jag har ett lån där (det jag fick beviljat imorse), ville bara testa och kolla om lånet som blev beviljat var kvar. Konstigt att inga pengar kommit ännu.

nej,
 

F.d Sms lånaren.

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Juli 2016
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Daypay har ju blivit lite hårdare med att låna ut nu mera.Kan ju vara dom nya reglerna som "FI" tagit fram eller riktlinjerna.
 

F.d Sms lånaren.

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Juli 2016
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Jag fick ett mail av en som undrade om inte "Daypay" skickar ut sms när lånet är återbetalt.Någon som nyligen lånat av dom?.
 
F

fniss

Gäst
Poäng: 0
provade daypay idag, i behov av litet lån till onsdag, har haft dem tidigare för något år sedan men avslag
jag fattar ingenting, har aldrig haft problem där förut

någon som fått beviljat nyligen eller håller de på och stänger ner?
 

F.d Sms lånaren.

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Juli 2016
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Kan tänkas att dom nya riktlinjerna från "FI" och regeringen kanske har gett en viss ändring.Det är ju en del som helt plötsligt fått avslag,och uppenbarligen även du nu då.Mail eller ring och fråga varför du fått avslag.
 
F

Fredgäst

Gäst
Poäng: 0
Jag har fått intrycket av att de har blivit mycket hårdare på avslag vid stort underskott men jag vet inte var gränsen går. hade själv där utan problem tills i år.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp