Extralånet, Loanstep fick jag inget hos
- Meddelanden
- 76
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 52
Räckte de inte med din andra tråd?
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Blev beviljad 25k med 9 anmärkningar. Inget skuldsaldo. För cirka 6 månader senDen var mer riktad åt andra långivare också och tips, nån admin som ändrade den riktad mot just goodcash
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Extremt petiga med transaktioner. Säg gärna till hur det gickOkej jag kanske kan prova ändå
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Hur mycket sökte du? Förutsättningar?Manuell prövning så de lär väl inte bli något innan måndag
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Man kan ha upp till 22 förfrågningar, maximalt 9 anmärkningar. Underskott av kapital ska inte överstiga 17 % av inkomsten. Du får maximalt ha 9 förfrågningar i närtid (senaste 2 månaderna).
Inkomst på minst 150000 brutto osv.
Maximalt 10 blancolån/krediter.
Dessa är bara grundkraven sen har de ju en del andra riktlinjer.
Dom godtar speltransaktioner, men då ska summorna inte vara för höga och antalet transaktioner inte vara för många. Spelar man ”inte så mycket” har du fortfarande en chans att bli beviljad.
Du skulle nog kunna bli beviljad en 5000-10000 till en början gissar jag på.
Inkomst på minst 150000 brutto osv.
Maximalt 10 blancolån/krediter.
Dessa är bara grundkraven sen har de ju en del andra riktlinjer.
Dom godtar speltransaktioner, men då ska summorna inte vara för höga och antalet transaktioner inte vara för många. Spelar man ”inte så mycket” har du fortfarande en chans att bli beviljad.
Du skulle nog kunna bli beviljad en 5000-10000 till en början gissar jag på.
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Nej, säkert.Underskott på 17% av inkomsten är inte särskilt högt om man har en del lån?
- Meddelanden
- 63
- Mottagna reaktioner
- 18
- Poäng
- 62
Det här var skumt. Förutsättningarna som jag har är bättre än det som krävs, ändå så blev låneansökan nekad direkt. Jag blev förvånad över hur lite uppgifter om mig som krävdes vid ansökan till skillnad mot andra långivare. Endast kontaktinformation, lön och befintliga lån hmm.
- Meddelanden
- 63
- Mottagna reaktioner
- 18
- Poäng
- 62
Trist... Jag behöver verkligen få tag på 50.000kr helst den här veckan p.g.a. en händelse som har uppstått, men det verkar kört överallt...Avslag jag också efter manuell prövning
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Underskott på 17% av inkomsten ger avslag, kanske det ni rök på?
Det krävs ju väldigt lite att komma upp i det om man har lån...
Det krävs ju väldigt lite att komma upp i det om man har lån...
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Vet inte hur jag räknar ut det
Hur mycket det står på din upplysning under "underskott"
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Ja
- Meddelanden
- 217
- Mottagna reaktioner
- 72
- Poäng
- 217
Kanske något i transaktionshistoriken som har gett avslag? Det har väl gjort en kreditz eller liknande?
Otroligt egentligen vad det har hänt saker på kreditmarknaden enbart under senaste åren. En klar majoritet av alla små skitlån är helt borta.. nu när man läser att även Good Cash som normalt beviljat allt och alla även nekar lån med hyfsade förutsättningar så måste ju slutsatsen vara att även dessa typ av "mellanstora lån" är tvingade till förändring. Om de slutar bevilja lån till de som har något sämre förutsättningar så kan de inte motivera sina höga räntor.. då de kommer tvingas konkurrera med husbanker samt långivare med lite bättre villkor. Även jäkligt intressant att UC:n verkar spela mindre och mindre roll i kreditbedömningen då kreditbolagen via kreditz och tink etc hämtar in egen data och gör sin primära bedömning utifrån denna.. förmodligen mkt mer träffsäker än UC där det dock förstås är viktigt att fånga upp den totala skuldbördan.
Otroligt egentligen vad det har hänt saker på kreditmarknaden enbart under senaste åren. En klar majoritet av alla små skitlån är helt borta.. nu när man läser att även Good Cash som normalt beviljat allt och alla även nekar lån med hyfsade förutsättningar så måste ju slutsatsen vara att även dessa typ av "mellanstora lån" är tvingade till förändring. Om de slutar bevilja lån till de som har något sämre förutsättningar så kan de inte motivera sina höga räntor.. då de kommer tvingas konkurrera med husbanker samt långivare med lite bättre villkor. Även jäkligt intressant att UC:n verkar spela mindre och mindre roll i kreditbedömningen då kreditbolagen via kreditz och tink etc hämtar in egen data och gör sin primära bedömning utifrån denna.. förmodligen mkt mer träffsäker än UC där det dock förstås är viktigt att fånga upp den totala skuldbördan.
- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 52
Hur informerar de om krediten godkändes eller inte? tar det några dagar? Jag ansökte idag morse och fick inget email eller sms.
- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 52
Hur länge har du väntat på godkännande efter ansökan?Jag fick godkänt med 8 Anmärkningar, lågt underskott, många förfrågningar. Fick 25k. Detta i april 2025
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
24 h. Sökte en kväll. Fick godkänt dagen efter och utbetalt 24 h senare när de godkänt autogiroHur länge har du väntat på godkännande efter ansökan?
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Det tar i regel högst en arbetsdag skulle jag våga påstå. (Iallafall varit så dom 6-7-8 gångerna jag försökt att ansöka hos dom) och även enligt egen utsago.Hur informerar de om krediten godkändes eller inte? tar det några dagar? Jag ansökte idag morse och fick inget email eller sms.
Möjligtvis lite längre tid om du behöver komplettera något i ansökan.
Du får svar på din mejl som du angivit i ansökan.
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Haha jag fick inte ens låna 8000 utan anmärkning(ar) 424000 årsinkomst, 20ff, inga speltransaktioner eller något. Aldrig fått lån hos dom. Ansökt uppemot 8 gånger kanske genom åren.Jag fick godkänt med 8 Anmärkningar, lågt underskott, många förfrågningar. Fick 25k. Detta i april 2025
Tror jag hade 7 ff förut någon gång när jag ansökte och cirka 313000 årsinkomst (inte speciellt belånad) fick inte då heller.
Min sambo fick 10000 när hon hade cirka 20000 i lån, massa ff och en ganska låg årsinkomst. Tror den var 20000 typ….
- Meddelanden
- 622
- Mottagna reaktioner
- 185
- Poäng
- 377
Det stämmer inte riktigt eftersom ingen av stora banker använder sig av Kreditz eller Tink. Det är inte många månniskor som går med på att någon går in och kammar ens konto.Kanske något i transaktionshistoriken som har gett avslag? Det har väl gjort en kreditz eller liknande?
- Meddelanden
- 217
- Mottagna reaktioner
- 72
- Poäng
- 217
Det stämmer inte riktigt eftersom ingen av stora banker använder sig av Kreditz eller Tink. Det är inte många månniskor som går med på att någon går in och kammar ens konto.
Dom flesta gör väl det? I princip alla utom de fyra storbankerna som jag förstår det.. och där måste man vara bankkund för att få lån så de ser ju transaktionerna ändå.
- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 52
Så jag provade Goodcash, de vågade inte ens skicka e-post med avslag. 12 ff, 620 000 inkomst, under 8 %, 2 bet an. Jag provade 22 000 och fick inget svar. När jag skickar ett separat email får de ett avslag. Jag vet inte vad som alltid är fel för dem.
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 346
- Poäng
- 517
Hur nära i tid är de 12 ff?Så jag provade Goodcash, de vågade inte ens skicka e-post med avslag. 12 ff, 620 000 inkomst, under 8 %, 2 bet an. Jag provade 22 000 och fick inget svar. När jag skickar ett separat email får de ett avslag. Jag vet inte vad som alltid är fel för dem.
- Meddelanden
- 60
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 52
Nej. Senaste i September.Hur nära i tid är de 12 ff?
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Ja, det jag alltid sagt om dom ju. Dom är helt ologiska. Likt Creditstar är det ett lotteri vem som kan låna.Så jag provade Goodcash, de vågade inte ens skicka e-post med avslag. 12 ff, 620 000 inkomst, under 8 %, 2 bet an. Jag provade 22 000 och fick inget svar. När jag skickar ett separat email får de ett avslag. Jag vet inte vad som alltid är fel för dem.
Har du någon form av speltransaktion(er)? Sådant kan ställa till det och jag förstår företagen där. Jag vet att Goodcash har ganska så strikta regler där.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.