Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Erfarenheter av ICA BANKEN

V.I.P
Poäng: 317
Meddelanden
728
Mottagna reaktioner
102
Poäng
317
Fått en lån beviljat på 210.000 till 7.2 % ränta, hur är dom med utbetalning osv

Som öppnar ett konto hos dom dit pengarna kommer , 2-3 dagar brukar de ta. Fungerar absolut bra, men du bör känna till att de är väldigt jobbiga vid extraamortering eller lösen. De ska ha underlag var pengarna kommer ifrån som de är väldigt långsamma på att behandla

Ok tack , har läst det med extra amortering osv , men jag har konto i seb där jag har lön och kort hur gör man då

Det jag var med om var att jag fick ett annat lån och skulle lösa Icas. Fick utbetalt till mitt konto i Nordea och förde över till Icakontot för att lösa. Ringde till dom o de ville ha skuldebrev för nya lånet samt konto bevis för de kontot jag förde över pengarna igen samt skriva en redogörelse där jag förklarade. Tog 2 veckor som man dessutom fick betala ränta för. Kan bli utdraget om man skickar andra dokument än de ville se eller de vill komplettera med fler dokument som jag hört av andra , att det blir 2 veckors väntan flera gånger. I övrigt håller jag med om bra service o produkt i sig

Förstår men jag har inga andra lån än detta jag fick från Ica , jag vill inte ha pengarna på Ica konto när jag har seb :)

Du får ett konto i ICA-banken dit pengarna betalas ut. Därifrån så kan du föra över dem till ditt konto i SEB. Har du valt att samla så sköter ICA det genom att betala ut via ditt ICA-konto. Har du valt autogiro så dras pengarna från ditt konto i SEB, vidare till ICA-kontot och därefter betalas lånet. Lite omständligt kanske, men i övrigt så tycker jag att ICA är toppen!

Förstår men jag har inga andra lån än detta jag fick från Ica , jag vill inte ha pengarna på Ica konto när jag har seb :)

Om jag inte minns fel så kopplade man ihop sitt privatkonto med Ica kontot när man tog lånet. Pengarna är ju bara att föra över till ditt konto då ?.
Den dagen man ska lösa lånet så tänker jag be den andra banken att lösa lånet för att slippa bekymmer.

Jag har ettlån hos dem där jag extra amorterar varje månad. Stämmer att dem ber om underlag. Är man trevlig mot dem och säger följande till del at det är bättre för båda parter ifall jag kan extra amortera varje månad så jag blir av med lånet innan jag blir av med jobbet är det en bra deal för dem. Hotade med att dem håller på varsla på mitt jobb så vill ni ha era pengar får ni det nu. Dem gick med på det.

Det jag gör är att jag skickar pengar till kontot i ica. Ringer upp och säger att följande belopp ska extra amorteras. Dem ber om underlag som jag skickar till dem. 3 dagar senare ringer jag upp igen och ber handläggaren ta en titt på underlaget. Dem godkänner och jag slipper vänta i 2 veckor :) väldigt osmidigt men precis som du säger att jag tänkte köra på samlingslån senare när min uc är bättre och ber banken lösa in det lånet åt mig :) kontakta mig vid fler frågor om deras bank

Detta kommer nog bli allt vanligare. Får också frågor av andra banker när jag extra amorterar. Behöver bara svara på mejl o inget mer!

Någon som haft sitt lån längre hos ICA och lyckats få ner räntan genom att ringa dom?

Någon som haft sitt lån längre hos ICA och lyckats få ner räntan genom att ringa dom?
Ja! Jag kontaktade dem för ca 3 månader sedan, då sänkte dem min ränta med nästan 5%. Jag skrev att jag vart kund hos dem länge, att jag var nöjd med dem och gärna ville vara kvar som kund. Sen frågade jag om de kunde se över min ränta och eventuellt sänka den. Det gjorde dem omgående samma dag. Gick från 11 till 5,7%

Ja! Jag kontaktade dem för ca 3 månader sedan, då sänkte dem min ränta med nästan 5%. Jag skrev att jag vart kund hos dem länge, att jag var nöjd med dem och gärna ville vara kvar som kund. Sen frågade jag om de kunde se över min ränta och eventuellt sänka den. Det gjorde dem omgående samma dag. Gick från 11 till 5,7%
Jag ringde dock inte utan skrev enbart i meddelande på mina sidor.

Dom tog ingen ny uc?

Helstruliga... Förra månaden försökte de dra för mitt lån 2 ggr. Ringde och undra varför och de sa att allt var i sin ordning.
Nu lyckades de dra 2 ggr och såg det bara för att min hyra har inte dragits på autogirot pga av saknad av medel på kontot,tacka fan för det!

Helstruliga... Förra månaden försökte de dra för mitt lån 2 ggr. Ringde och undra varför och de sa att allt var i sin ordning.
Nu lyckades de dra 2 ggr och såg det bara för att min hyra har inte dragits på autogirot pga av saknad av medel på kontot,tacka fan för det!
Va? Det låter helt märkligt. Har du legat efter med en inbetalning? Dem kan inte dra dubbelt, det har dem ingen rätt till att göra. Har du kontaktat dem?

Va? Det låter helt märkligt. Har du legat efter med en inbetalning? Dem kan inte dra dubbelt, det har dem ingen rätt till att göra. Har du kontaktat d

Va? Det låter helt märkligt. Har du legat efter med en inbetalning? Dem kan inte dra dubbelt, det har dem ingen rätt till att göra. Har du kontaktat dem?
Väntar på samtal från dem,sitter i kö. Det löser sig säkert men inte bra alls tycker jag.

Någon som har vetskap om hur sen man kan vara med betalningar innan de blir missbrukad kredit :)?

Det dras alltid två gånger för mig på autogiro, har aldrig fattat varför men efter typ en dag kommer hälften tillbaka igen på kontot. Så det blir ju rätt tillslut men ändå irriterande

Det dras alltid två gånger för mig på autogiro, har aldrig fattat varför men efter typ en dag kommer hälften tillbaka igen på kontot. Så det blir ju rätt tillslut men ändå irriterande
Ja verkligen,speciellt när man missar andra räkningar. Aldrig varit sen med räkningar och nu blev inte hyran betalt..

Någon som vet hur sen man kan vara med Ica ?

Betalar du inte en månad så läggs det på nästa månads räkning, dvs att den blir dubbel. Och kan du då inte betala dubbelt så betalar du en räkning + så mycket du kan.
Du behöver dock ringa och prata med dem om det är något, jag har alltid blivit bra bemött och fått det löst utan några som helst problem.

Någon som vet om man kan få förlängd återbetalningstid på lån hos ICA? Har rätt hög månadskostnad (2500) upplagt på 7 år men skulle gärna ändra till så lång återbetalningstid som möjligt så jag kan beta av krediter i snabbare takt.

Någon som vet om man kan få förlängd återbetalningstid på lån hos ICA? Har rätt hög månadskostnad (2500) upplagt på 7 år men skulle gärna ändra till så lång återbetalningstid som möjligt så jag kan beta av krediter i snabbare takt.
Det kan du, men dem gör en ny kreditupplysning då.

Någon som vet hur sen man kan vara med Ica ?
Det är 3 månader du kan vara sen med hos ica, efter 3 missade inbetalningar sägs lånet upp och du måste betala de 3 räkningar du ligger efter med eller så skickas det till inkasso och genererar en missbrukad kredit

Tack men va sen med 2 betalningar sen kom ett brev att dom måste ha dom innan den 25de annars sägs lånet upp och hela skulden skickas vidare till inkasso vilket kan medföra misskötsel anmärkning ?

Tack men va sen med 2 betalningar sen kom ett brev att dom måste ha dom innan den 25de annars sägs lånet upp och hela skulden skickas vidare till inkasso vilket kan medföra misskötsel anmärkning ?
Konstigt? Jag har ett lån på 25k hos Ica och var sen med 3 betalningar innan sommaren och fick meddelande om uppsägning EFTER 3 missade betalningar.

Ja konstigt vet inte om de beror på
Summan , har 200 k cirka fick efter 2 missade att jag hade till nästa förfallodatum typ en två dagar innan den 30de att betala förfallet belopp

Ja konstigt vet inte om de beror på
Summan , har 200 k cirka fick efter 2 missade att jag hade till nästa förfallodatum typ en två dagar innan den 30de att betala förfallet belopp
Ring dom om du inte har möjlighet att betala de 3 fakturorna, dom är väldigt tillmötesgående (enligt min erfarenhet) Kan du betala 1 av dessa 3 kanske du kan skjuta upp det ytterligare en månad

Skickade ett meddelande till dem och frågade om dem kunde ge mig deras lägsta ränta på 3,84% och det gick dem med på även om det inte var någon jättestor sänkning som det rörde sig om.

Har aldrig försökt att amortera extra vilket jag förstår är ett problem och det tog några dagar innan dem svarade på meddelandet.
Lär nog inte få nån lägre ränta någon annanstans så är ingen mening med att söka nytt lån :)

Då kanske man skulle maila dom med och fråga om räntesänkning då jag haft lånet hos dom i två år nu.

Hej!

Jag blev beviljad ett samlingslån och ska lösa 5 st krediter. Sköter man lösningen av krediter själv eller är det något som de gör?

Hej!

Jag blev beviljad ett samlingslån och ska lösa 5 st krediter. Sköter man lösningen av krediter själv eller är det något som de gör?
När jag fick ett via Ica Banken (det är dock 4 år sedan) så var det inget lösenkrav utan fick allt utbetalt.

Vad hade du för förutsättningar, UC% och antal ff? Tänker att jag också eventuellt ska ansöka, gjorde du hos Lendo?

60% och fick ett förslag på lån?

Det var inte illa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp