Skulle tippa på 1500-2000.
Jag har fått en avbetalningsplan med dom på 1000/månaden. Skulden var dock på 6000-6500, så den var mindre än din.
Men dom är absolut samarbetsvilliga och schyssta enligt mig!
Jag vet inte om du kan göra en avbetalningsplan på hemsidan, det kanske kan gå numera? Jag hade dom för ganska så många år sedan.
Gällande avbetalningsplanens start så brukar det bero på när i månaden som man lägger upp avbetalningsplanen. Slutet av en månad, säg till 20:e och framåt brukar innebära start i slutet av nästa månad.
Vissa av inkassobolagen brukar vilja att man ska betala omgående antingen ett lägre belopp eller en första betalning motsvarande avbetalningsplanens kommande belopp (för att dom ens ska kunna lägga upp en avbetalningsplan).
Men…jag tippar på att dom är lite snälla mot dig och att du kan börja betala nästa månad lite beroende på när du hör av dig till dom.
Okej, jag har helt annan erfarenhet av Riverty.Jag måste säga att RIVERTY inkasso är jättetrevliga fick en faktura i slutet av Maj dom gick med på en betalningsplan i slutet av Juli utan att lägga på ränta, hon jag pratade med ville verkligen hjälpa mig och se till att jag kan betala min skuld och summan matchar inkomsten, väldigt samarbetsvillig. Hört dåligt om PS INKASSO, så dom kräver en en summa för att starta avbetalningsplan? Jag har 14:000kr vet inte vad de kommer begära..