Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Erfarenheter av spendwise?

Tjena, har en polare som fått ett bra erbjudande av spendwise på ett mindre lån (60k)

6-7% ränta, bra vilkor.

Han har kört Kreditz och signerat skuldebrev, han har dock spel/kryptotransaktioner på kontot. Kan det bli nekat i efterhand? Därav frågan med erfarenheter av just spendwise!

Hej,

Hela vägen fram tills att lånet är utbetalat, så kan man absolut bli nekad. Men tror nog det är lugnt.. Automatiserat system som jag tror mer kollar över så andra betalninger/krediter mot SEB inte har misskötts av en och att man inte ljugit hejvilt på uppgifterna man lämnat.

Tog själv ett lån på 60k hos Spendwise 2023 och hade extrema transaktioner... Men kan inte minnas om Kreditz användes då eller inte, klara mig utan problem då.

Hej,

Hela vägen fram tills att lånet är utbetalat, så kan man absolut bli nekad. Men tror nog det är lugnt.. Automatiserat system som jag tror mer kollar över så andra betalninger/krediter mot SEB inte har misskötts av en och att man inte ljugit hejvilt på uppgifterna man lämnat.

Tog själv ett lån på 60k hos Spendwise 2023 och hade extrema transaktioner... Men kan inte minnas om Kreditz användes då eller inte, klara mig utan problem då.
Tack för svar! Nu har han fått mail av Zmarta(där han sökte) att lånet blivit utbetalt samt att betygsätta via trustpilot men inget hört från Spendwise själva än.. Kanske är lugnt ändå? Lånet syns nu i appen med all info, autogiro upplagt osv.

Det låter lovande, hade de behövt se över ansökan/få in mer information av låntagaren tror jag säkerligen man hade hört det på ett eller annat sätt!
Får nog alltid räkna med en bankdag eller max två, innan man ser pengarna på kontot. Helt beroende på vad banken har för bryttider. (Har för mig SEB har flertal under dagen och med lite tur har han pengarna i eftermiddag).

Om spelandet är en orsak till varför skulder/lån behöver göras, så kan jag bara säga från personlig idioti och erfarenhet... Ge fan i att spela, hjälp varandra mot suget för det kommer bara bli värre, jag lärde mig inte första eller ens fjärde gången av mitt "misstag". Hoppas polaren din gör det! Allt gott :)

Det låter lovande, hade de behövt se över ansökan/få in mer information av låntagaren tror jag säkerligen man hade hört det på ett eller annat sätt!
Får nog alltid räkna med en bankdag eller max två, innan man ser pengarna på kontot. Helt beroende på vad banken har för bryttider. (Har för mig SEB har flertal under dagen och med lite tur har han pengarna i eftermiddag).

Om spelandet är en orsak till varför skulder/lån behöver göras, så kan jag bara säga från personlig idioti och erfarenhet... Ge fan i att spela, hjälp varandra mot suget för det kommer bara bli värre, jag lärde mig inte första eller ens fjärde gången av mitt "misstag". Hoppas polaren din gör det! Allt gott :)
Jodå där har jag själv satt mig i skiten sedan flera år tillbaka så jag har försökt hjälpa till och visa hur man inte ska göra haha.. nej men de borde ju vara lugnt isånnafall!

Vad är skilnaden på Spendwise och seb?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp