• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Krea - Jämför 30 företagslån
2. Froda - Upp till 15 miljoner
3. Creddo - Jämför 20 företagslån
4. OPR-Företagslån - Upp till 1 miljon

Erfarenheter av Svea Företagskredit

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
168
Poäng
337
Mitt AB har fått ett ”erbjudande” från Svea Företagskredit och för tillfället hade jag nog kunnat vara i behov av en kredit. Är det nån här som har, eller har haft, denna kredit och kan dela med sig av sina erfarenheter? Dom fasta avgifterna och räntespannet står ju klart och tydligt men i övrigt är det lite bristfällig information på deras hemsida om t.ex eventuell uttagsavgift?
 
  • Bästa Företagslån Krea Jämför 30 företagslån
  • Froda (Bisnode)

Lexoz

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
14 Oktober 2021
Meddelanden
130
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Mitt AB har fått ett ”erbjudande” från Svea Företagskredit och för tillfället hade jag nog kunnat vara i behov av en kredit. Är det nån här som har, eller har haft, denna kredit och kan dela med sig av sina erfarenheter? Dom fasta avgifterna och räntespannet står ju klart och tydligt men i övrigt är det lite bristfällig information på deras hemsida om t.ex eventuell uttagsavgift?
Dyrt. Du degar enbart ränta dessutom.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 367
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Jag har haft den men släppte den till inkasso i höstas. Hade 80 000 kr. Handläggarna är väldigt bra att göra med, så kundtjänsten får högsta betyg av mig. Räntan på 80 000 kr va ca 1700 kr/mån.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
168
Poäng
337
Dyrt. Du degar enbart ränta dessutom.
Jo, det kan nog bli dyrt beroende på vilken månadsränta man får. Skulle som sagt eventuellt behöva tillgång till en tillfällig kredit i några månader så den kanske får kosta lite i värsta fall.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
168
Poäng
337
Jag har haft den men släppte den till inkasso i höstas. Hade 80 000 kr. Handläggarna är väldigt bra att göra med, så kundtjänsten får högsta betyg av mig. Räntan på 80 000 kr va ca 1700 kr/mån.
Tack för svar. Tog du ut hela beloppet på en gång eller i omgångar? Snabb överföring till företagskontot? Inga dolda kostnader utöver uppläggningsavgiften, månadsavgiften och räntan?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 367
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Tack för svar. Tog du ut hela beloppet på en gång eller i omgångar? Snabb överföring till företagskontot? Inga dolda kostnader utöver uppläggningsavgiften, månadsavgiften och räntan?
Hej, jag tog inte ut hela på en gång utan i omgångar men när jag väl använd hela så har jag bara betalat månadsräntan plus avgiften.
Inga dolda avgifter vad jag minns.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp