• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ett mirakel! Lyckades sänka månadskonstnaden med 17 300 kr!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

elki100

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Januari 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Till Ikano ska jag fylla i vilka lån jag vill lösa så gör dom det, men bara dom med bankgiro nummer. Dom andra betalar dom ut resterande pengar till mitt konto så får jag lösa dom lånen själv.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Har knåpat med ekonomin under ca 1 år trodde att det va helt kört för mig. UC 8,9%, inkomst 25350:- innan skatt. Sökte på Lendo, fick flera erbjudande på 250.000:- som jag sökte på. För att samla alla hemska och korkade krediter utanför UC. Valde Remember för jag har läst mycket bra om dom. Chansade på att slänga in en ansökan hos Advisa när jag ändå höll på. Sökte på 200.000:- för att lösa allt som syns på UC och fick flera förslag på hela summan. Ikano ligger bäst till just nu. Så från 13 st krediter som kostade mig ca. 16000:-/månad blev ett lån som kommer kosta mig 3200:-/månad. Och väljer jag Ikano så går jag från ca. 7000:-/ månad ner till 2500:-/månad. Då löser jag 4 st kreditkort och 3 st lån. Så för att summera ihop detta så går jag från 23000:-/månad i lån och krediter ner till 5700:- i endast två lån. Fattar inte att det faktiskt gick!!!! Nu ska bara pengarna in på kontot sen ska skiten bort.
Inkomst 25350 innan skatt och hade lånekostnader på 23.000, fasen vad det måste kännas skönt! Jäkligt bra jobbat kompis och stort grattis!
 

elki100

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Januari 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Inkomst 25350 innan skatt och hade lånekostnader på 23.000, fasen vad det måste kännas skönt! Jäkligt bra jobbat kompis och stort grattis!
Tack :) känns så konstigt! Nu börjar ett liv utan ständig jakt på nya pengar varje månad. Kommer ALDRIG ta ett snabblån igen någonsin!!!!!
 

Allwayskid

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Oktober 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Får man fråga hur dina förutsättningar såg ut?
Såg att du hade 8 ff och 28 000 i underskott (vad de nu är)
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Se upp bara så du inte blir tvärtombesatt som jag, sedan jag kom på fötter har jag blivit manisk med pengarna i form av en Excel-fil där varje jäkla krona bokförs och nu pågår en tävling hur mycket det kan sparas varje månad fast jag inte behöver snåla längre. Får ångest av att köpa en kopp kaffe ute för 40:- fast jag har mer över varje månad än vad medelsvensson får ut efter skatt, inte heller bra :)
 

elki100

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Januari 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Se upp bara så du inte blir tvärtombesatt som jag, sedan jag kom på fötter har jag blivit manisk med pengarna i form av en Excel-fil där varje jäkla krona bokförs och nu pågår en tävling hur mycket det kan sparas varje månad fast jag inte behöver snåla längre. Får ångest av att köpa en kopp kaffe ute för 40:- fast jag har mer över varje månad än vad medelsvensson får ut efter skatt, inte heller bra :)
Lagom är alltid bäst ;) men jag förstår dig. Vill aldrig riskera att hamna i sån skit igen. Och då är det faktiskt bättre att ha stenhård koll.
Pssst...jag gillar oxå excel ;)
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Du är på så jäkla god väg kompis, hoppas innerligt att du ger dig själv en fet axelklapp och att du ser tillbaka på detta som en svacka och skrattar hur man kan vara så dum ibland!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp