• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Krea - Jämför 30 företagslån
2. Froda - Upp till 15 miljoner
3. Creddo - Jämför 20 företagslån
4. OPR-Företagslån - Upp till 1 miljon

Eurofinans = shit

IcEFoE

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 Maj 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej forum.
Läst här ofta och nu skaffat konto för att kunna starta denna diskussion. Har hamnat i ekonomisk trubbel pågrund av företrädaransvar Skatteverket, hittils. Mitt trubbel fortsätter nog då jag har suttit i flertal styrelser där företaget gått i konkurs med både stora kundfordringar och skatteskulder. Nu till substans för rubriken.

Ett av mina konkursbolag använde EuroFinans som köpte våra fakturor. Vill varna för dom, verkligen! Använd dom inte. Hoppas deras (lagliga) maffia metoder blir olagliga i svensk lag snart. Hur som helst. Vi hade i styrelsen hade en skuld hos dom på ca 50kkr. Det gick till domstol och blev tredskodom genom förenklad delgivning och jag hann inte se brevet från dom/ jag blev lugnad av kollega som hade kontskt med dom. Hur som helst låg skulden hos mig som en anmärkning. Hörde inget mer och gjirde inget åt den skulden på över ett år. Då blev den inlämnad till Kronofogden och jag blev varse. De 50kkr hade då växt till ca 170kkr. Vår kära myndighet Kronofogden gick då helt enkelt in och länsade mina konton och gav till Eurofinans maffian. Att länsa kontona räckte inte så Kronofogden skickade ut brev om löneutmätning. Mina andra styrelsekonpisar kände då ansvar och gick in med resterande.

Till mitt problem som denna tråden behsndlar. Jag har skrivit under ett kontrakt där vi lovat volym 20 000 000kr till Eurofinans annars kommer vi behöva betala deras fiktiva förlust från kontraktet vilket de uppskattar till en eventuell nu utebliven vinst på 2% av 20 000 000kr vilket blir ca 400 00kr. Detta vet jag att de kommer försöka med för sist kontraktet gick ut drog det genast till Lunds tingsrätt. Kom ur det genom att förnya kontrakt genom att skriva in en till stackars borgenär och lovat att använda dom i nya bolag. Nu är dessa bolag också i konkurs sedan ca ett år tillbaka. När kan man vänta sig att de hör av sig. Nu är jag redan på löneutmätning pga, företrädar ansvar i tidigare bolag.
1. Kommer dom/ kan dom suga på skulden tills efter min 4 åriga löneutmätning är klar?
2. Kan jag begära att skulden flrfaller till kronofogden innan dom läter det gå ett år och dubbla den genom räntor som med den förra skulden?
3. Varför har inte Eurofinans redan drivit detta mot oss? För vi är i personlig obestånd?
5. Bör jag ringa ochj påminna dom?
6. Kan jag skynda på att få denna skuld till Kronofogdendå. Då e kan möjliggöra en skuldsanering?

vill säga det igen akta er för Eurofinans, finns så många andra trevligare och billigare faktura köpare därute. Eurofinans är mafia och det är för de använder alla medel möjliga arf förstöra folks liv med sina kontrakt.

Jag har signerat med bankid i en tid när jag inte kunde tro att bolaget kunde gå dåligt.
Jag ät största idioten som
Inte lusläste kontraktet och som skrev under i god tro.

Med vänlig hälsning,
P.
 
  • Bästa Företagslån Krea Jämför 30 företagslån
  • Froda (Bisnode)

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
1 antagligen.
2 nej. Har du skatteskulder får ändå dessa allt från löneutmätningen.
3. Kanske, kanske även pga det som framgår i 2
4 fråga 4 fanns inte
5 ditt val
6 nej du kan inte tvinga dom att gå vidare med ett ärende
En skuld behöver inte vara hos kfm för att söka skuldsanering
 

Yahap

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
20 April 2022
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Fråga… har du satt i system att köra dina bolag i kk?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617
Om dom köper era fakturor, hur får ni då en skuld till dom?
 

Lexoz

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
14 Oktober 2021
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Gillar Euro Finans, bara positivt att säga om dessa
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp