• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Everyday+ ändrat i regler utan att meddela

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
585
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Detta måste vara det värsta bolaget någonsin, jag har aldrig lånat av dem, men det borde finnas en varningstråd här för Everyday.
Ferratum är inte i närheten av att vara så gräsliga. Tog ett desperadolån av dem i början av Juni när jag behövde åka "hem" till Kalifornien, men då hade de räntefritt för befintliga kunder i 30 dgr och så klart var det det första jag betalade av idag när jag sålde ett gammalt fordon i ladan. @Lilaros, tack för dina trådar om försäljning!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Detta måste vara det värsta bolaget någonsin, jag har aldrig lånat av dem, men det borde finnas en varningstråd här för Everyday.
Ferratum är inte i närheten av att vara så gräsliga. Tog ett desperadolån av dem i början av Juni när jag behövde åka "hem" till Kalifornien, men då hade de räntefritt för befintliga kunder i 30 dgr och så klart var det det första jag betalade av idag när jag sålde ett gammalt fordon i ladan. @Lilaros, tack för dina trådar om försäljning!

Yay! Vad bra att ha bidragit lite fast du gjorde jobbet. :) Känns som att min värdelösa existens sköt i höjden på skalan. Du påminner mig om att sälja saker, haha. :D
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
STOR FET VARNING!!!!!
Alltså herre gud, ska man behöva lusläsa varenda faktura!!!
Ja jag skrev ju tidigare att de hade strul i o m deras nya regler om att den totala skulden inte skulle överstiga 30 000 kr. Den 7/7 sökte uttag på 3000 kr och först såg allt som vanligt sen kom sms med felmeddelande etc etc allt har jag skrivit om i början av den här tråden!! Så jag fick aldrig några 3000 kr. Men eftersom jag pratade med dem i telefon den 7/7 minst 3 ggr så minns jag tydligt att de sa att min totala skuld var 37 000 kr!! Sista juli skulle jag ha betalat ca 4200 kr men kunde tyvärr inte betala ngt alls. Nu har jag fått fakturan för augusti och av en ren slump upptäcker jag att det uttaget på 3000 kr som aldrig gick igenom stod med som uttag på senaste fakturan och den totala skuld jag har var 44 000 kr, alltså en ökning med 7 000 kr sen förra fakturan och utan några som helst uttag! Det var just den här siffran på den totala skulden som fick mig att granska fakturan lite noggrannare. Ringde direkt nu och frågade när exakt jag har tagit ut 3000 kr (det står 31/7 på fakturan). Hon sa först 28/6 men då har jag verkligen inte tagit ut några pengar, sen sa hon att jag tagit ut pengarna den 7/7. och att jag fått de utbetalade!!!!!! Hallå där så jag, ni godkände ju inte uttaget, hur kan det då stå på fakturan. Jo men visst hade de godkänt dem. Konstigt sa jag för jag har pratat med er per telefon den 7/7 och ni sa att uttaget inte har godkänts då ni ändrat era regel och även om det står att jag har 6600 kr till godo så kan jag inte ta ut dem då min totala skuld var på 37 000 kr.
Hon bad mig vänta lite och efter 10 sek så säger hon att det stämmer att uttaget inte godkändes. Hon skulle ta bort det fr fakturan.

Men herre gud hade jag inte tyckt att den totala skulden blivit så pass hög jämfört med förra månaden så hade jag aldrig upptäckt detta.

Så ni som försökt ta ut men inte beviljats runt månadsskiftet juni-juli kolla att era fakturor stämmer. Jag kan knappast vara den enda som drabbats.

Det är kriminellt ju att deras system har så pass allvarliga brister!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Alltså herre gud, ska man behöva lusläsa varenda faktura!!!
Ja jag skrev ju tidigare att de hade strul i o m deras nya regler om att den totala skulden inte skulle överstiga 30 000 kr. Den 7/7 sökte uttag på 3000 kr och först såg allt som vanligt sen kom sms med felmeddelande etc etc allt har jag skrivit om i början av den här tråden!! Så jag fick aldrig några 3000 kr. Men eftersom jag pratade med dem i telefon den 7/7 minst 3 ggr så minns jag tydligt att de sa att min totala skuld var 37 000 kr!! Sista juli skulle jag ha betalat ca 4200 kr men kunde tyvärr inte betala ngt alls. Nu har jag fått fakturan för augusti och av en ren slump upptäcker jag att det uttaget på 3000 kr som aldrig gick igenom stod med som uttag på senaste fakturan och den totala skuld jag har var 44 000 kr, alltså en ökning med 7 000 kr sen förra fakturan och utan några som helst uttag! Det var just den här siffran på den totala skulden som fick mig att granska fakturan lite noggrannare. Ringde direkt nu och frågade när jag exakt har tagit ut 3000 kr (det står 31/7 på fakturan). Hon sa att jag tagit ut pengarna den 7/7. och att jag fått de utbetalade!!!!!! Hallå där så jag, ni godkände ju inte uttaget, hur kan det då stå på fakturan. Jo men visst hade de godkänt dem. Konstigt sa jag för jag har pratat med er per telefon den 7/7 och ni sa att uttaget inte har godkänts då ni ändrat era regel och även om det står att jag har 6600 kr till godo så kan jag inte ta ut dem då min totala skuld var på 37 000 kr.
Hon bad mig vänta lite och efter 10 sek så säger hon att det stämmer att uttaget inte godkändes. Hon skulle ta bort det fr fakturan.

Men herre gud hade jag inte tyckt att den totala skulden blivit så pass hög jämfört med förra månaden så hade jag aldrig upptäckt detta.

Så ni som försökt ta ut men inte beviljats runt månadsskiftet juni-juli kolla att era fakturor stämmer. Jag kan knappast vara den enda som drabbats.

De tär kriminellt ju att deras system har så pass allvarliga brister!
Gräsligt:( Vilket ockerbolag, Hemskt hur dom gör tror väl att skuldsatta desperata människor inte har koll:(
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Gräsligt:( Vilket ockerbolag du får skicka kontoutdrag till dom att pengarna inte gått in på kontot. Hemskt hur dom gör tror väl att skuldsatta desperata människor inte har koll:(
Tack och lov så tog hon bort det felaktiga uttaget men tyvärr kunde de inte justera det på denna faktura så jag måste fortf betala 8383 kr!!! Men nästa månad kommer jag "bara" behöva betala ca 4000 kr!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Faktiskt känner jag mig väldigt förbannad just nu att de inte kunde justera fakturan, de har gjort fel, inte jag! Så nu tänker jag ringa tillbaka till dem en gång till kräva justering.
Kommer inte gå men jag försöker ändå! återkommer
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Tack och lov så tog hon bort det felaktiga uttaget men tyvärr kunde de inte justera det på denna faktura så jag måste fortf betala 8383 kr!!! Men nästa månad kommer jag "bara" behöva betala ca 4000 kr!
Ändrade lite såg att dom tagit bort felet läste inte helt.
Ja det får dom ändra på en gång det är ju deras fel från början
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
de spelar musik i luren under tiden de (antagligen) äter lunch. De har inte råd med telefonsvarare. Men jag väntar :mad::mad::mad:
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Nej de kan inte ändra en redan skapad faktura men de har krediterat 3000 kr.
Jag frågade hur det kommer sig att ett så pass allvarligt fel begåtts och svaret var: "De har bara missat kreditera"...
"BARA" hahah
Jag frågade om det är bara jag som ringt eller är det fler. Svar: "Det är fler som har ringt".
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
STOR FET VARNING!!!!!
Alltså herre gud, ska man behöva lusläsa varenda faktura!!!
Ja jag skrev ju tidigare att de hade strul i o m deras nya regler om att den totala skulden inte skulle överstiga 30 000 kr. Den 7/7 sökte uttag på 3000 kr och först såg allt som vanligt sen kom sms med felmeddelande etc etc allt har jag skrivit om i början av den här tråden!! Så jag fick aldrig några 3000 kr. Men eftersom jag pratade med dem i telefon den 7/7 minst 3 ggr så minns jag tydligt att de sa att min totala skuld var 37 000 kr!! Sista juli skulle jag ha betalat ca 4200 kr men kunde tyvärr inte betala ngt alls. Nu har jag fått fakturan för augusti och av en ren slump upptäcker jag att det uttaget på 3000 kr som aldrig gick igenom stod med som uttag på senaste fakturan och den totala skuld jag har var 44 000 kr, alltså en ökning med 7 000 kr sen förra fakturan och utan några som helst uttag! Det var just den här siffran på den totala skulden som fick mig att granska fakturan lite noggrannare. Ringde direkt nu och frågade när exakt jag har tagit ut 3000 kr (det står 31/7 på fakturan). Hon sa först 28/6 men då har jag verkligen inte tagit ut några pengar, sen sa hon att jag tagit ut pengarna den 7/7. och att jag fått de utbetalade!!!!!! Hallå där så jag, ni godkände ju inte uttaget, hur kan det då stå på fakturan. Jo men visst hade de godkänt dem. Konstigt sa jag för jag har pratat med er per telefon den 7/7 och ni sa att uttaget inte har godkänts då ni ändrat era regel och även om det står att jag har 6600 kr till godo så kan jag inte ta ut dem då min totala skuld var på 37 000 kr.
Hon bad mig vänta lite och efter 10 sek så säger hon att det stämmer att uttaget inte godkändes. Hon skulle ta bort det fr fakturan.

Men herre gud hade jag inte tyckt att den totala skulden blivit så pass hög jämfört med förra månaden så hade jag aldrig upptäckt detta.

Så ni som försökt ta ut men inte beviljats runt månadsskiftet juni-juli kolla att era fakturor stämmer. Jag kan knappast vara den enda som drabbats.

Det är kriminellt ju att deras system har så pass allvarliga brister!

:( Vilken tur att du såg det. Jag har varit med om att jag har bett om uttag i maj som aldrig kom så jag fick be om det igen men vet inte hur jag ska veta om det räknades med ändå...
Nu senast tog jag ut 25000 rakt av, det står 28786 total skuld och i fakturan står det 5600 kr ränta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp