• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Exakt vad kollar banken vid lånelöfte/bolån?

P

Pär

Gäst
Poäng: 0
Vad kollar banken vid ett låne löfte/bolån?
Uc, arbetsgivarintyg , lönespec , kontohistorik , kontantinsats ? Vad kollar banken vid ett lånelöfte
Och kollar dem samma sen vid bolån?
tacksam för svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
För det stora flertalet går dom på uppgifter du lämnar och uc.
 
P

Pär

Gäst
Poäng: 0
Okej , men dem ska se kontantinsatsen man har och kontohistorik ? Eller är det oviktigt för dem ? Så länge jag har min kontantinsats får jag röra mig hur jag vill med min lön ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Okej , men dem ska se kontantinsatsen man har och kontohistorik ? Eller är det oviktigt för dem ? Så länge jag har min kontantinsats får jag röra mig hur jag vill med min lön ?

Dom bör ju fråga, kontantinsats kan ju vara bundet i annat boende tex.
Har du inte kontantinsatsen så kommer det inte bli någon affär i slutändan ändå
 
P

Pär

Gäst
Poäng: 0
Dom bör ju fråga, kontantinsats kan ju vara bundet i annat boende tex.
Har du inte kontantinsatsen så kommer det inte bli någon affär i slutändan ändå
Ok har kontantinsats , tänker kollar dem kontoutdrag eller historik , kontantinsatsen har jag , kollar dem det vid lånelöfte eller kollar dem senare? Menar kan man leva som vanligt eller blir man granskad så?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Det kollas lite grundligare vid bolån än löfte som regel, löfte är mest en kontroll att kalkylen går runt och att man inte har allt för allvarliga kredittrovärdighetsproblem.
 
P

Pär

Gäst
Poäng: 0
Det kollas lite grundligare vid bolån än löfte som regel, löfte är mest en kontroll att kalkylen går runt och att man inte har allt för allvarliga kredittrovärdighetsproblem.
Okej , men vi ska förnya lånelöfte , sen behöver vi byggkredetiv i feb , så det är ett tag till just bolånet , men kollar dem extra vid kreditivet med ? Det är ett halvår bort , tänker hur långt bak dem kollar historik ? Eller kollar dem ens kontohistoriken ?
 
P

Pär

Gäst
Poäng: 0
Det kollas lite grundligare vid bolån än löfte som regel, löfte är mest en kontroll att kalkylen går runt och att man inte har allt för allvarliga kredittrovärdighetsproblem.
Vad gör dem när vi har ett men vi måste göra nytt i nov , går det enklare att göra nytt , om vi har samma jobb o allt ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Okej , men vi ska förnya lånelöfte , sen behöver vi byggkredetiv i feb , så det är ett tag till just bolånet , men kollar dem extra vid kreditivet med ? Det är ett halvår bort , tänker hur långt bak dem kollar historik ? Eller kollar dem ens kontohistoriken ?

Det bör vara liknande vid kreditiv och bolån. Bägge innebär ju att pengar ska ut
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp