• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Extra jobb hemifrån

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
På deras hemsida kan man läsa "Step 3: Buy a Starter Kit", och där borde alla varningsklockor, -sirener och blinkljus aktiveras. Om detta inte sker kan jag sälja en hundradel av Hisingsbron i Göteborg för ynka 9 995 kr + moms.

Om man tittar på hemsidan, så medger de helt skamlöst att de är ett MLM-företag, och MLM-företag kommer alltid att kollapsa när det inte finns några fler förhoppningsfulla investerare kvar.

Ofta sätter då grundarna igång en ny scam, med någon sorts kryptovaluta som idé, där de som blivit lurade lovas att få tillbaka sina ivesteringar, med följden att de blir lurade en gång till!

Kirby dammsugare är ett bra exempel. På blocket finns just nu 42 annonser där Kirby säljs för några tusenlappar. De kostar c:a 35 000 och uppåt nya, så det är en dålig affär.
Jag har inte köpt något start kit iaf.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Jag har inte köpt något start kit iaf.
Nej utan du använder dig av rekryterings metoden istället vilket är exakt uppbyggt som ett pyramid schema, du säljer en "dröm" om enkla pengar, verkligheten är annorlunda. Du körde precis metoden här genom att posta din "reklam" video från youtube.

Gör din grej liksom, men det finns folk som förstår sig på MLM här. Jag har hållit på med affiliate marketing innan och driver eget inom dropshipping osv så jag fattade direkt att du håller på med MLM.

Du nämnde att du har hållit på i en månad och har tjänat flera tusen redan? Förklara gärna mer, hur mycket ersättning får du per rekrytering och den du rekryterar måste den köpa något innan du får komission? Har du fått dina pengar utbetalt? Vilka utbetalning sätt?

Du kan mer än gärna guida oss här om det inte är några konstigheter.
 

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Nej utan du använder dig av rekryterings metoden istället vilket är exakt uppbyggt som ett pyramid schema, du säljer en "dröm" om enkla pengar, verkligheten är annorlunda. Du körde precis metoden här genom att posta din "reklam" video från youtube.

Gör din grej liksom, men det finns folk som förstår sig på MLM här. Jag har hållit på med affiliate marketing innan och driver eget inom dropshipping osv så jag fattade direkt att du håller på med MLM.

Du nämnde att du har hållit på i en månad och har tjänat flera tusen redan? Förklara gärna mer, hur mycket ersättning får du per rekrytering och den du rekryterar måste den köpa något innan du får komission? Har du fått dina pengar utbetalt? Vilka utbetalning sätt?

Du kan mer än gärna guida oss här om det inte är några konstigheter.
Jag har ingen rekryterat någon än, utan jag säljer företagets produkter till deras pris till mina kunder, jag som distributör får ett billigare pris, därav jag får behålla mellanskillnaden från kunden direkt.
sedan får man även provision från företaget och det betalas ut till ens konto.
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Jag har ingen rekryterat någon än, utan jag säljer företagets produkter till deras pris till mina kunder, jag som distributör får ett billigare pris, därav jag får behålla mellanskillnaden från kunden direkt.
sedan får man även provision från företaget och det betalas ut till ens konto.
Har du fysiska produkter? I så fall hur kan du ha fått dom utan att ens skriva på något eller köpa dom till deras pris? Skickar du trafiken till deras sidor?

Detta är precis vad MLM är
Dom behöver bara fånga dig och ge dig en dröm sen oavsett om du säljer eller inte så har dom redan sålt till dig så win win.

Det kanske kommer gå bra för dig och det hoppas jag verkligen, men se det inte som något långvarigt. Om det hjälper dig för stunden så kör absolut kör så det knakar men ha en moralisk tankesätt också, det kanske skadar stackare som är mer utsatta och som drömmer om fina saker.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Har du fysiska produkter? I så fall hur kan du ha fått dom utan att ens skriva på något eller köpa dom till deras pris? Skickar du trafiken till deras sidor?

Detta är precis vad MLM är
Dom behöver bara fånga dig och ge dig en dröm sen oavsett om du säljer eller inte så har dom redan sålt till dig så win win.

Det kanske kommer gå bra för dig och det hoppas jag verkligen, men se det inte som något långvarigt. Om det hjälper dig för stunden så kör absolut kör så det knakar men ha en moralisk tankesätt också, det kanske skadar stackare som är mer utsatta och som drömmer om fina saker.
Man behöver inte ha lager och fysiska produkter för att göra ett sånt jobb. De fanns och inga konstigheter som tex Harblelife. Jag säger inte att jag rekommenderar folk att ta det men ser inga konstigheter. Som Dropshipping också: inga fysiska produkter hemma.
 
Senast ändrad:

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Man behöver inte ha lager och fysiska produkter för att göra ett sånt jobb. De fanns och inga konstigheter som tex Harblelife. Jag säger inte att jag rekommenderar folk att ta det men ser inga konstigheter. Som Dropshopping också: inga fysiska produkter hemma.
Det förstår jag och Herbalife är pyramid spel, vilket dom blev dömda till också. Det är en kedja av rekryterings processer osv osv MLM. Dropshipping är annorlunda då du köper direkt från tillverkare till slutkund. MLM är en form av det också förutom att du måste hela tiden rekrytera och klättra för att få bättre belöningar osv.

Skillnaden mellan riktig pyramid spel och MLM är att det finns en fysisk vara och sälja, sen är upplägget exakt likadant som ett pyramidspel.
 

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Jag har inga
Har du fysiska produkter? I så fall hur kan du ha fått dom utan att ens skriva på något eller köpa dom till deras pris? Skickar du trafiken till deras sidor?

Detta är precis vad MLM är
Dom behöver bara fånga dig och ge dig en dröm sen oavsett om du säljer eller inte så har dom redan sålt till dig så win win.

Det kanske kommer gå bra för dig och det hoppas jag verkligen, men se det inte som något långvarigt. Om det hjälper dig för stunden så kör absolut kör så det knakar men ha en moralisk tankesätt också, det kanske skadar stackare som är mer utsatta och som drömmer om fina s
Har du fysiska produkter? I så fall hur kan du ha fått dom utan att ens skriva på något eller köpa dom till deras pris? Skickar du trafiken till deras sidor?

Detta är precis vad MLM är
Dom behöver bara fånga dig och ge dig en dröm sen oavsett om du säljer eller inte så har dom redan sålt till dig så win win.

Det kanske kommer gå bra för dig och det hoppas jag verkligen, men se det inte som något långvarigt. Om det hjälper dig för stunden så kör absolut kör så det knakar men ha en moralisk tankesätt också, det kanske skadar stackare som är mer utsatta och som drömmer om fina saker.
Jag har inga fysiska produkter hemma vilket skulle innebära en kostnad för mig att köpa in. Jag marknadsför produkter till kunder och när dom är intresserade av en produkt beställer jag det. Dom betalar fullt pris medans jag får distributörspris, därav tjänar jag pengar.
detta företag är precis som oriflame och mary kay etc etc.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Det förstår jag och Herbalife är pyramid spel, vilket dom blev dömda till också. Det är en kedja av rekryterings processer osv osv MLM. Dropshipping är annorlunda då du köper direkt från tillverkare till slutkund. MLM är en form av det också förutom att du måste hela tiden rekrytera och klättra för att få bättre belöningar osv.

Skillnaden mellan riktig pyramid spel och MLM är att det finns en fysisk vara och sälja, sen är upplägget exakt likadant som ett pyramidspel.
Jag menar att hen behöver inte rekrytera för tjena pengar. Visst att hen får mer om hen rekryterar.
Harbelife arbetar fortfarande.
Dropshipping ett exempel på att man inte behöver ha produkter hemma, men han beställer när kunderna beställer. Samma princip.

Som sagt, inga konstigheter och jag säger inte ja eller nej till rekommendationen. Är inte intresserad iaf.
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Jag har inga


Jag har inga fysiska produkter hemma vilket skulle innebära en kostnad för mig att köpa in. Jag marknadsför produkter till kunder och när dom är intresserade av en produkt beställer jag det. Dom betalar fullt pris medans jag får distributörspris, därav tjänar jag pengar.
detta företag är precis som oriflame och mary kay etc etc.
Då kör du i princip affiliate marketing/ network marketing delen i deras upplägg vilket jag tycker är okej och man kan göra bra pengar om man är duktig. Men håll dig till det och gör dina pengar, bli inte såld på rekrytering osv.
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Jag vill även påpeka att om du är väldigt duktig på det så börja läsa om dropshipping och och börja gå i tankarna om att kanske starta eget. Om du vet hur du ska få trafik och förstår dig på säljandet så kan du bli väldigt framgångsrik. Det kan leda till att du kanske skapar en egen brand inom samma niche osv. Det kan vara ett steg till att starta egen ehandel inom samma niche så kör så det knakar! Grymt jobbat att redan tjänst ett par tusen på så kort tid.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp