D
D...
Gäst
Poäng: 0
föresten vart kan man se sitt Bisnode score?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Om dom tar bisnode så är det därför ja bara fick 10k. Sen inte kan ansöka på varken 38:an eller nätlån, eller gamla extra
Jag fick 4000 på 38:n, Nätlån 4000 och gamla Extralånet 2000. Men i mailet gällande extralånet stod det ”du har sökt 2000 och vi har beviljat 2000”. Det kan vara jag som gjort fel i ansökan, annars borde det stå ”du har sökt 8000 men vi har beviljat 2000”.Hur gick det?
Varför tog dom bisnode? Är det inte creditsafe som gäller!Blev till sist erbjuden 10K att betala över 3 år. Ansökte ursprungligen om 30K. Bisnode togs. Tackade såklart nej till erbjudandet då ambitionen med lånet var att betala bort Cashbuddy och förbättra UC:n.
Varför tog dom bisnode? Är det inte creditsafe som gäller!
Jaha för till mig sa dom endast creditsafe märkligt !!Enligt deras egen hemsida tas Bisnode och/eller Creditsafe av outgrundlig anledning...
Hur ska du ha det egentligen? Först säger du att de tagit bisnode på dig sen försöker du förklara att de tagit creditsafe senareBlev preliminärt beviljad trots aktivt lån.hos dom. De tar bisnode och instantor
Hur ska du ha det egentligen? Först säger du att de tagit bisnode på dig sen försöker du förklara att de tagit creditsafe senare
Konstigt fått till svar creditsafe!De tar antingen Bisnode och/eller Creditsafe - står uttryckligen på deras hemsida!
Först stod det bisnode på deras sida (för nån vecka sen?) på frågor och svar. Nu står det Creditsafe. Men med instantor (osäker på stavning)Konstigt fått till svar creditsafe!
Varför är det olika? Skillnad o få upplysning på creditsafe mot bisnode som börjar likna UC med att det är illa med mycket förfrågningar
Ja men sist jag kollade för 2 dagar sen stod det creditsafeDe tar antingen Bisnode och/eller Creditsafe - står uttryckligen på deras hemsida!
Först stod det bisnode på deras sida (för nån vecka sen?) på frågor och svar. Nu står det Creditsafe. Men med instantor (osäker på stavning)
Konstigt fått till svar creditsafe!
Varför är det olika? Skillnad o få upplysning på creditsafe mot bisnode som börjar likna UC med att det är illa med mycket förfrågningar
Ah ja, såg det nyss.De använder både/och, deras hemsida under vanliga frågor:
”Ja, men vi tar ingen UC utan använder istället Creditsafe och/eller Bisnode. En kreditupplysning via Creditsafe eller Bisnode påverkar inte ditt kreditbetyg hos UC”
Nej inte på UC men ett bisnode betyg kan också ställa till det!Ah ja, såg det nyss.
Tror sidan har ändrat flera gånger men nu är det både bisnode och/eller creditsafeJa men sist jag kollade för 2 dagar sen stod det creditsafe
Har du, utöver mailet där du blev godkänd, fått ett mail får det står att ditt lån är utbetalt?Lång utbetalningstid? Blev godkänd i söndags, inga pengar ännu. Har sparbanken
Först en bekräftelse om att det nya du beviljat (genom att skicka ”ja” tillbaka). Sen bekräftelse på att lånet är utbetalt. Har du inte fått det första har något gått fel. Maila dom!Fick bara att de erbjöd mindre summa på 3 år och att jag skulle svara Ja el Nej på mejlet och jag svarade Ja, men tror aldrig jag fick något mejl om utbetalning. Fick ni andra det?
Ja du får Mail. Betalade du igår kommer du få det idag.Jag betalade av 38, nätlån och extralånet igår. Tänkte sedan söka den större extralånet. Får man någon bekräftelse på när betalningen är mottagen och lånen slutbetalade så jag kan söka?
Ja?Såhär står det ju i mejlet innan utbetalning att de kan ändras.
@
I vissa fall måste vi göra fördjupade kreditbedömningar som kan ändra beslutet, i så fall meddelar vi dig via e-post. Om du ansökt med BankID är din ansökan är redan signerad med BankID och lånet är redo att betalas ut till det konto du valt när vi godkänt din ansökan.
Syftade på johnys inlägg att de kan ändras och det är därför det tar tid att fördjupa kreditbedömningen och det kan ta tid , förstår du nu eller
Tror dom skriver så till alla!Syftade på johnys inlägg att de kan ändras och det är därför det tar tid att fördjupa kreditbedömningen och det kan ta tid , förstår du nu eller

Till mig säger dom att jag måste betala av alla lån hos 38an, Nätlån och Extralånet innan dom kan erbjuda nåt, spydiga som satan, å mitt extralån löste jag lååångt innan förfallodagen just för att få detta lån. Har bara ett på 3000 hos 38an. Aldrig haft nåt på Nätlån. Funderar på spärra mej här nu pga Johans spydighet. Andra kan enligt Konsumetverkets riktlinjer
ha 4 olika lån hos dom men jag får inte ha nåt efter varit trogen kund hos 38an å Extralånet enligt KOs riktlinjer.![]()
Hehe nää, alltid betalat på tid varje gång, aldrig förlängt heller. Extralånet ja hade skulle va fullt betalt i juni, dom fick full ränta å allt å varit återkommade kund hela tiden. Hög CS score å nu blev man pissad på. Spärrar mej nu permanentHar ditt lån förfallit, eller ligger du efter med avbetalningsplanen för 38an lånet?
Hehe nää, alltid betalat på tid varje gång, aldrig förlängt heller. Extralånet ja hade skulle va fullt betalt i juni, dom fick full ränta å allt å varit återkommade kund hela tiden. Hög CS score å nu blev man pissad på. Spärrar mej nu permanent
Fick exakt samma svar, och då har jag också varit en flitig kund hos dem länge och alltid betalat i tid.Får se om dom tagit Bisnode sen på Kivra. Den e ju inte så bra gissar ja men lika bra å va spärrad.
"Hej,
Bäst är om du löser med annan finansiering och löser den skuld som finns i 38an först.
Med vänliga hälsningar.
Johan"
Spärra dej, alla utom dom tjänar på det.Fick exakt samma svar, och då har jag också varit en flitig kund hos dem länge och alltid betalat i tid.
Får se om dom tagit Bisnode sen på Kivra. Den e ju inte så bra gissar ja men lika bra å va spärrad.
"Hej,
Bäst är om du löser med annan finansiering och löser den skuld som finns i 38an först.
Med vänliga hälsningar.
Johan"
Ja, vid den här tiden lör du få vänta tills imorgon. Men å andra sidan bör du både ha besked och pengar imorgon om ansökan beviljas.Hej!!
Jag gjorde en ansökan för ca 1 timma sedan, hue länge har det dröjt för er andra att få besked? Tror ni jag måste vänta till i morgon?