Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Extralånet - nu upp till 50.000 kr

Kan det vara så att dom endast gått på din betalningshistorik hos dom och skippat kreditupplysning?

Det ska nog inte uteslutas. Merparten här har ju fått ett besked - positivt eller negativt men fortfarande har ingen fått en upplysningskopia. Det förvånar.

Och vissa får vänta länge på ett svar överhuvudtaget...;)

Det jag inte riktigt förstår är varför vissa som blir nekade bara får ett långt standard meddelande (som jag igår) medan vissa får svart på vitt att dom måste betala av sina andra lån som dom har hos Canoxa/Catalunia.

Ja, att det väsentligen skiljer sig åt hur de kommunicerar med kunderna är mycket märkligt...annars brukar ju beslut och kommunicering vara rätt standardiserad. Bara vänta och se...den här tråden har väl gjort att antalet ansökningar exploderat :D

Tror dom går rätt mkt.på va de ser genom instantor.. antar de kan se alla ens in o utbetalningar där...

Nån som hört nåt från Divide? Laserar dom snart och ger 250k till alla som är förbeviljade?:D

De kanske tänkte inte den här killen igen :D du skrev ju att du misskött kredit hos deras dotterbolag varumärke och har haft inkasso troligtvis därför

Nja, fast jag har lånat mellan 35 till 40 gånger hos dom. Har aldrig någonsin blivit nekad på grund av bristande betalningar.
DÄREMOT.
Det kan ju faktiskt vara som så att dom baserar sitt beslut på det dom såg via instantor eller vad det heter.
Deras vanliga lån på upp till 8000 krävde ju inte det.

Nej det är inte något helt annat.

”Vi har mottagit din ansökan om lån från dig som vi nu har behandlat och genomfört en samlad kreditbedöming.

Vi ser att du redan har en skuld till Catalunia Capital AB och/eller till vårt systerföretag Canoxa Capital AB. Det är
lån till Nätlån, 38an Kredit eller gamla Extralånet.

Innan vi kan erbjuda dig ett lån på nya Extralånet så måste skulden/skulderna du redan har betalas helt.”
Fick också det svaret men ni kom ju vidare i ansökan trots lån där tidigare jag kunde inte ens ansöka!

Min man sökte igår får se om det går ej hört nått än han sökte igår kväll på 30000kr

Sökte och blev nekad med motiveringen att jag måste betala tillbaka mer på mina avbetalningsplaner. Har tre stycken hos dessa aktörer.

Sökte och blev nekad med motiveringen att jag måste betala tillbaka mer på mina avbetalningsplaner. Har tre stycken hos dessa aktörer.

38:an/Extralånet/Nätlån : Har du hos alla tre?

Sökte 50 igår och fick 10 beviljat idag.Hade bara konto på handelsbanken men skaffade konto på nordea och det funkade ju bra för detta.

Ja, precis. 4000 vardera hos 38:an och Nätlån samt 8000 hos Extralånet.
Eller ja, nu efter tre avbetalningar har det väl sjunkit med någon hundralapp.

Så hade jag med, exakt 3 avbetalningar betalda dessutom.
Det jag gjorde var att betala av hela extralånet på ca 9.000 och nu sökte igen på nytt...

Sökte igår och inte hört någonting. Vafan har de bara en anställd eller vad är det frågan om. Uselt!

Jag ansökte kl 00 igår och fick svar nu. Har en obetald skuld hos gamla extralånet och hos 38an så han skrev att jag skulle betala hela beloppen innan dom kan bevilja mig ett nytt lån på nya extralånet.

Nej det är inte något helt annat.

”Vi har mottagit din ansökan om lån från dig som vi nu har behandlat och genomfört en samlad kreditbedöming.

Vi ser att du redan har en skuld till Catalunia Capital AB och/eller till vårt systerföretag Canoxa Capital AB. Det är
lån till Nätlån, 38an Kredit eller gamla Extralånet.

Innan vi kan erbjuda dig ett lån på nya Extralånet så måste skulden/skulderna du redan har betalas helt.”
Läs igen. Extrakredit skrev jag är något helt annat.

Sökte 30.000 i morse , fick besked för 30 min sen att jag var beviljad 10.000 kr . Jag har 4000 på nätlån 4000 på 38an och en avbetaningsplan på gamla extralånet på 8000 kr . Betalat 2 gånger . Creditsafe låg . Skönt behövde verkligen dessa pengar :)

Det kommer nog svar :) har du haft lån som du skött så är det nog inga problem , tror jag , att bli beviljad ett mindre lån iaf :)

Sökte 30.000 i morse , fick besked för 30 min sen att jag var beviljad 10.000 kr . Jag har 4000 på nätlån 4000 på 38an och en avbetaningsplan på gamla extralånet på 8000 kr . Betalat 2 gånger . Creditsafe låg . Skönt behövde verkligen dessa pengar :)

Jag hade med lite samma förutsättningar. Ett lån.på avbetalning och 4000 på nät lån. Fick låna 8000 nu som.Ja sökte på. Men vet att sköter man sina betalningar till dom så brukar man alltid få låna där igen..enligt mig ett av de bättre bolagen. Nämnas kan att de tog Credit safe på mig och instantor

Fick låna 25.000 av dom efter att ha betalat av skulden på ca 9.000
Har avbetalning med så väl 38:an som den där andra dom har.

Så ändå bra.
Slog två flugor i en smäll dessutom eftersom den här avbetalningsplanen jag hade för lånet på 9.000 hade kostat mig hur mycket som helst.

Välkommen som kund hos Extralånet Kredit.

Du har ansökt om ett lån på 50000 kr på www.extralanet.se och har efter en kreditbedömning blivit preliminärt beviljad ett lån på 25000 kr.

I vissa fall måste vi göra fördjupade kreditbedömningar som kan ändra beslutet, i så fall meddelar vi dig via e-post.

Om du ansökt med BankID är din ansökan är redan signerad med BankID och lånet är redo att betalas ut till det
konto du valt när vi godkänt din ansökan.

Kontrollera din mail, dit kommer vi skicka information om när pengarna betalats ut!

Däremot så har jag inte fått några pengar än och man kan kanske ryka i sista stund men jag tror inte det.
Ska faktiskt testa söka deras "Lilla lån" efter detta på 8000...
Kanske går också.

Verkar som lånebolagen börjar spränga 50 tusen kr vallen med längre lånetider efter lagändringen. Getdivide m.fl började med att öppna dörren för höga lån utan UC och nu tror jag det inte dröjer alltför länge innan 100 000 är möjligt hos någon låneaktör

Fick låna 25.000 av dom efter att ha betalat av skulden på ca 9.000
Har avbetalning med så väl 38:an som den där andra dom har.

Så ändå bra.
Slog två flugor i en smäll dessutom eftersom den här avbetalningsplanen jag hade för lånet på 9.000 hade kostat mig hur mycket som helst.

Så man kan få beviljat lån på Extralånet om man redan har aktivt lån där ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp