Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Extralånet - nu upp till 50.000 kr

Till alla som funderar på att betala in för att sedan få höjt vill ja bara varna att inte göra de!
Dom va bara generösa de första dagarna för att locka kunder för att sedan bli hårdare.

Jag f7ck som många andra till svar att ja hade pågående lån där men att ja betalade in kunde ja söka igen.

Jag mailade dessa och ifrågasatte hur de såg ut i övrigt då min ekonomi är tight och att ja kan bara betala in om ja får de högre lånet.

"I övrigt ser det bra ut.
Ca 20.000 kan du låna"

Det var de svar ja f7ck.
Ja betalade in ca 10.000.
Som var två lån med avbetalning på 1000/månaden.

Nu har jag fått avslag och 10.000 fattigare som ja hade behövt lägga på en annan räkning
Vilken långivare pratar du om?

Till alla som funderar på att betala in för att sedan få höjt vill ja bara varna att inte göra de!
Dom va bara generösa de första dagarna för att locka kunder för att sedan bli hårdare.

Jag f7ck som många andra till svar att ja hade pågående lån där men att ja betalade in kunde ja söka igen.

Jag mailade dessa och ifrågasatte hur de såg ut i övrigt då min ekonomi är tight och att ja kan bara betala in om ja får de högre lånet.

"I övrigt ser det bra ut.
Ca 20.000 kan du låna"

Det var de svar ja f7ck.
Ja betalade in ca 10.000.
Som var två lån med avbetalning på 1000/månaden.

Nu har jag fått avslag och 10.000 fattigare som ja hade behövt lägga på en annan räkning
Såg nu extralånet menar du!

Jag mejlade dom angående att jag fått någon annans kreditavtal. Dom skrev att kreditavtalet klistrats fast vid utskrift av mitt avtal. Och råkat komma med. Och att Johan ska personligen kontrollera alla avtal vid utskrift i framtiden så det inte inträffar igen. 😛 haha.

Johan alltså haha :D Han verkar driva skiten helt på egen hand...ansökte om gamla extralånet igår - 8000 utbetalt idag :) Betala av lite ytteligare UC-skulder och sen återbetala hela Extralånet när skatten kommer.

Jag mejlade dom angående att jag fått någon annans kreditavtal. Dom skrev att kreditavtalet klistrats fast vid utskrift av mitt avtal. Och råkat komma med. Och att Johan ska personligen kontrollera alla avtal vid utskrift i framtiden så det inte inträffar igen. 😛 haha.

Jag sa faktiskt att ja ska anmäla er om ja inte får låna mer vill ha en överenskommelse sa ja sen fick ja låna mera

Är så jävla till mig,har nu även kastat in en ansökan till extralånet,får besked senare enligt deras mail .Tror dock inte att detta kommer att gå igenom och dom tog instantor på mig.Jag sökte 30 000 kr.😛😛

Även jag fick en annan persons kreditavtal.

Igår blev jag kontaktad av en kvinna som fått mitt.

Känns fruktansvärt obehagligt...

Flera personer som skrivit sin livshistoria här är ju outade på sätt och vis...

Verkar väldigt amatörmässigt skött. Är väl någon som har låneverksamheten som hobby och sitter på kvällstid och skickar ut avier. Noll koll. Anmäl dem så det svider för dem.

vågar ej söka på denna sidan nu tack vare detta. att få hem någons annans personummer är nu för jävligt och ett allvarligt brott. Tänk hur mycket man kan skada denna personen om man får hem hela hennes personummer och allt.

Man får ju dock fram allas personnummer i Sverige på sidor som www.upplysning.se
Så just det behöver ni inte vara oroliga för, att det ska påverka er negativt. Numera krävs det ju Mobilt BankID till i princip allt.

Jag har kontaktat deras VD/Ägare Lars Johan Anderbjörk för att påtala det här. Deras kundtjänst reagerade ju inte när jag mailade dom.

Jag har kontaktat deras VD/Ägare Lars Johan Anderbjörk för att påtala det här. Deras kundtjänst reagerade ju inte när jag mailade dom.

Har mailat lite med honom.

Ah trodde inte man kunde få fram någons personnummer sådär men då har man lärt sig nått nytt.
Kontonummer och sånt är ju svårare att få ut för det lämnar ju inte ens banken ut om man vill få reda på vem som Hr ett visst kontonummer.

Du går in på www.upplysning.se och där skriver du antingen namn/adress så får du fram personnumret inklusive fyra sista på alla i hela Sverige som är över 16 år gamla.

Vad har du fått för respons?

Hej.
Tack för att du meddelar oss, vi ser såklart allvarligt på det!

Vi kontrollerar med stickprov under hela kuverteringsprocessen för att det skall bli rätt. Men någon gång har det hänt att papper "fastnar" i varandra när de skrivs ut, det är enda möjligheten varför du fått någon annans brev till dig.

Jag kommer själv vara med på måndag när vi kör ut nya avtal och avier och skall verkligen göra kontroller!

Jag bifogar det avtal som är till dig.
Du får gärna riva och slänga det avtal du av misstag fått hem till dig och meddela mig gärna vilket lånenummer det var på det avtalet så kan jag kontakta den personen.

De bästa hälsningar.
Johan Anderbjörk VD
Catalunia Capital AB

Fast nu är det ju inte bara en person som det blivit fel för som han verkar påstå i mailet.

Hej
Läst er respons på felaktiga avtal skickats hem. Dessvärre hade jag ett brev fr dem förra veckan med en stackars killes fullständiga personuppgifter / adress/lån etc etc.
Samma Mail svar som ovan .

Prova med att anmäla dem till datainspektionen. Om det är känsliga uppgifter likt personnummer, kontonummer m.m så skulle de ha skickat breven med REK-post. Jag tror det finns god chans få dem fällda

Prova med att anmäla dem till datainspektionen. Om det är känsliga uppgifter likt personnummer, kontonummer m.m så skulle de ha skickat breven med REK-post. Jag tror det finns god chans få dem fällda
Fast hemskt också kan man tycka! Är inte dom i övrigt några av dom bättre lånebolagen? Fick tidigare på mejl när jag hade onea är ett tag sen! En annans uppgifter på mejl med personnummer och avbetalningsplan! Skrev till dom men Onea svarade aldrig på detta

Det kan bara slå tillbaka mot oss som har lån hos dom, ser inte vilken nytta det skulle göra?
Tror faktiskt att dom lärt sig läxan :)

Fått svar angående mitt lån,får 10 000 kr och med möjligheten att utöka lånet senare.Så då blev samma belopp som så många andra också fått.Detta får bli min buffert summa,när jag ska röja i mina synliga lån i UC. Ska nu betala bort 2 st lån med hjälp av lånet ifrån Slantar och kommer då att ha kvar enbart 10 st krediter på det synliga.Detta innebär att jag kan skjuta på att söka min samlingslån tills Juni månad.:D:D

Det kan bara slå tillbaka mot oss som har lån hos dom, ser inte vilken nytta det skulle göra?
Tror faktiskt att dom lärt sig läxan :)
Tror jag med! Kommer nog ej att hända igen! Enligt han Johan är dom ett litet låneföretag och skulle dom få in anmälningar mot sig kanske dom upphör och vad händer då? Dom fick väl så mycket ansökningar så det snurrade till sig för dom!

Gjort är gjort så det är ju svårt att ändra på...
Men jag tycker faktist att man kan skicka ut ett Mail eller brev till sina kunder och informera om detta och visa att man beklagar det som hänt.
Det är väl endå det minsta man kan göra ?

Sådär, då har jag amorterat bort 25000 kr på blanco med detta lånet.
Behållt hälften på fonder o sparkonto.

Målet nu är att amortera 5000 kr extra denna lönen o i mars. Sedan ta skattepengarna runt 10 000 kr. Då har jag max 30 000 kr kvar på detta lånet!

Är man dum som tänker så här? Att hellre ha sparat än att amortera av allt.

Gjort är gjort så det är ju svårt att ändra på...
Men jag tycker faktist att man kan skicka ut ett Mail eller brev till sina kunder och informera om detta och visa att man beklagar det som hänt.
Det är väl endå det minsta man kan göra ?
Ja det kan man tycka!

Pala - Har du mer avkasatning på dina fonder och sparkonto än vad räntan på tex detta lånet är?

Varför försvarar ni lånebolagen när de gör fel? Om en låntagare gör fel, då straffas man ju det tredubbla.

Varför försvarar ni lånebolagen när de gör fel? Om en låntagare gör fel, då straffas man ju det tredubbla.
Inte försvarar direkt! Men ett allvarligt fel har dom gjort absolut! Men tycker som det skrevs ovan att en information o ursäkt till drabbade hade varit på sin plats!

Jag ser inte hur det gynnar oss som har ett lån genom extralånet om 100 personer anmäler dom till finansinspektionen?

Har skrev i fel tror. Skulle tillhöra Wasa!
Betalar mer i ränta än jag får i avkastning. Men man måste ha tålamod

Var det någon som fick större belopp beviljat på nya extralånet (10-25k)efter att betalat tillbaka alla skulder hos deras andra bolag 38 och nätlån? Och efter att fått det nya extralånet kunde även ansöka och få godkänt nya lån igen hos 38 och nätlån efter det?

Hoppas ni förstod vad jag mena haha!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp