Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Extralånet - nu upp till 50.000 kr

Det är gamla Extralånet jag har som Streetspirit 78 menar, har mailat Extralånet och frågat vad de håller på med ? Min faktura förfaller i mitten på maj... det har gått ut samma sms för de som har 38an lån och Nätlån också.... måste ju vara helt felaktigt...
Jag har lån hos 38an som förfaller 15/4 och fick också ett sms idag om att betala i tid och har jag redan betalt så kan ja bortse från smset.

Mailade dom ang sms jag också fick. Svaret var att de gått ut felaktigt och de bad om ursäkt.

Jag har läst tråden om att de tar både/eller creditsafe/bisnode.. är det någon som tagit lån hos extralånet i närtid och kan säga vilken upplysning som tagits? Jag har läst all historik men tänker att det kanske finns "färsk referens"

Nu tog Catalunia en creditsafe på mig. Varför gjorde dom det?

Jag har läst tråden om att de tar både/eller creditsafe/bisnode.. är det någon som tagit lån hos extralånet i närtid och kan säga vilken upplysning som tagits? Jag har läst all historik men tänker att det kanske finns "färsk referens"
Låter som att det är slumpmässigt. Men jag kanske ska prova snart...

Tack för er respons! :-) Jag tänker om ev beloppet har betydelse..? Analytikern i mig funderar.. jag har många frågor på Bisnode och har betydligt bättre förutsättningar fr om 2019-06-07.. Därav min fråga..

Nu har dom dragit 3 gånger hos mig iallafall. Ska bli spännande att se om dom kommer erbjuda högre belopp nu.
Det skulle dom göra efter 3 betalningar. Har 25K idag.

Ni som lånat igen...har ni haft hos deras inkasso och sen slutbetalt? Har ni kunnat låna direkt igen? Dom har ju varit smidiga förut....undrar om det är samma nu?

Ni som lånat igen...har ni haft hos deras inkasso och sen slutbetalt? Har ni kunnat låna direkt igen? Dom har ju varit smidiga förut....undrar om det är samma nu?

Det är det.

Nån som sökt på 38:an nyligen? Sidan bara laddas men kommer inte vidare....

Snackat med kundtjänst om detta...tydligen ligger felet hos Instantor som enligt kundtjänst inte vill åtgärda felet. De måste därför bygga om hela låneapparaten hos 38:an. Detta gäller även Nätlån. Om det stämmer eller inte låtet jag vara osagt, men det fungerar inte att låna hos någon av dessa.

Nån som sökt på 38:an nyligen? Sidan bara laddas men kommer inte vidare....

Snackat med kundtjänst om detta...tydligen ligger felet hos Instantor som enligt kundtjänst inte vill åtgärda felet. De måste därför bygga om hela låneapparaten hos 38:an. Detta gäller även Nätlån. Om det stämmer eller inte låtet jag vara osagt, men det fungerar inte att låna hos någon av dessa.

Nätlån funkade för mig till slut....

Vilka lirare.

Ansökte 12 mars med två betalningsanmärkningar och blev beviljad 10.000 vilket jag då valde att tacka nej till.

Ansökte igår igen då en av betalningsanmärkningarna försvunnit (den andra försvinner om en vecka) men blev nu nekad....

Är inte det jävligt märkligt?

Verkar som dom blivit hårdare trots allt.....fick också avslag pga att tidigare lån gått till deras inkasso. Aldrig varit problem tidigare...men nu var det stopp.

Verkar som dom blivit hårdare trots allt.....fick också avslag pga att tidigare lån gått till deras inkasso. Aldrig varit problem tidigare...men nu var det stopp.
Blev också nekad för några dagar sen. Jag har inte fått upplysningskopian än 😵

De bru
De brukar ha en tid på ett par månader efter betalt inkasso ärende som man är spärrad

Någon som vet om 38:an och Nätlån skärpt kravet för att låna hos dessa? Lånade där för ca en månad sedan vilket jag återbetalade i god tid. Även lånat tidigare utan bekymmer. Nu helt plötsligt blir det avslag på båda ansökningarna. Har de börjat med Bisnode?

Har fått avier på lånet hemskickade flera månader nu utan problem.
Och helt plötsligt så börjar dem skicka till min gamla adress där jag inte bott på 15 år.
Hur dem fått tag i den adressen fattar jag inte alls...

Kanske dags att försöka betala av detta lånet så snabbt som möjligt så man slipper dem.
För dem verkar väldigt oseriösa och skulle inte förvåna mig om det börjar ramla in betalningsanmärkningar och grejer så som dem håller på...

Och helt plötsligt så börjar dem skicka till min gamla adress där jag inte bott på 15 år.

Kanske dags att försöka betala av detta lånet så snabbt som möjligt så man slipper dem.
För dem verkar väldigt oseriösa och skulle inte förvåna mig om det börjar ramla in betalningsanmärkningar och grejer så som dem håller på...

Betalningsanmärkningar behöver du inte oroa dig först, kronkalle skall få tag i dig först innan det kan ske, och dom hittar nog rätt

Betalningsanmärkningar behöver du inte oroa dig först, kronkalle skall få tag i dig först innan det kan ske, och dom hittar nog rätt

Okej vet inte riktigt hur den processen fungerar men det känns ju tryckt iallafall.

För dem där litar jag inte på ett dugg längre efter allt dem gjort.
Önskar man kunde betala av allt direkt så man slipper dem sen.

Fick mejl av dom att dom inte har möjlighet att utöka lån för tillfället för kunder.
Så återigen ännu ett lånebolag som lovar för mycket.

Fick mejl av dom att dom inte har möjlighet att utöka lån för tillfället för kunder.
Så återigen ännu ett lånebolag som lovar för mycket.
Det verkar som de dragit åt allt med utlåning alla deras olika utlåningsbolag. Godkänner inget just nu.

Det verkar som de dragit åt allt med utlåning alla deras olika utlåningsbolag. Godkänner inget just nu.

Verkar vara genomgående för hela branschen...Viaconto säger exakt samma sak, GetDivide verkar stoppad och dom där nya lumify verkar också ha sänkt beloppet.

Tjo,

Ska slutalösa nätlån och 38:an imorgon samt extralånet totalt 4000+4000+8000=16000 ska jag betala in och de förfller under juni alla tre, tror ni man kommer kunna lån 15-20 000kr av dem?

Har bet och alltid sköt mina återbetalning till dessa tre och alltid fått erbjudaen om 60 dagar ist för 30 etc

Är det ngn som fått 50 000 av dem?

Precis detta inträffade mig !! Blev förbannad då breven gick ut till mina föräldrar!! Jag hoppas du kontaktade dem angående detta Erik. För de försökte dumförklara mig och påstod att de skickade till den adress jag var folkbokförd på vid tillfället. Jo tjena!! 5 år sedan jag flyttade och lånet togs för 2 månader sen...

Tjo,

Ska slutalösa nätlån och 38:an imorgon samt extralånet totalt 4000+4000+8000=16000 ska jag betala in och de förfller under juni alla tre, tror ni man kommer kunna lån 15-20 000kr av dem?

Har bet och alltid sköt mina återbetalning till dessa tre och alltid fått erbjudaen om 60 dagar ist för 30 etc

Är det ngn som fått 50 000 av dem?

Jag undrar detsamma, betalar in 3000 + 2000 imorgon till 38an / nätlån och skulle helst behöva låna igen efter.. Är de så hårda som alla säger nu för tiden? Och är det bisnode på alla belopp? Har oxå alltid skött mina tidigare till dem exemplariskt men har kasst betyg på bisnode medan jag har mycket hög på creditsafe :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp