Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Få bort snabblån med ett seriöst lån?

Hej!

Jag har tyvärr hög skuldkvot på 729.000 kr

Har 3 st banklån med bra ränta samt ett billån (detta är inte problemet)

Måste på något sätt få bort katastrofala snabblån, utanför UC (2 st) på totalt 102.000kr) credifi och binly.
Dessa kostar mig massor. (nästan lika mycket som banklånen ovan). bl a pga deras sjuka avbetalningsplan.

Men hur kunna lösa dessa 102.000 kr när jag redan har en hög skuldkvot?

Inkost 494.000kr
Inga anmärkningar
UC Betyg 0.9
2 förfrågningar 7 månader gamla.

MVH Anders

Belåningen är hög ja men jag tror faktiskt inte att det är omöjligt för dig att få ytterligare ett lån på 100K med betydligt bättre ränta och månadskostnad om du söker hos Lendo/Zmarta. Dina förutsättningar förövrigt är bra.

Jag har identisk inkomst som du och har 837K blanco på UC totalt.

Om detta eventuellt inte skulle gå vägen och du ändå vill komma ner i månadskostnad skulle jag rekommendera att med Bisnode testa Extralånet, Loanstep eller Fairlo (kanske 50K + 50k). Ja det är 20-22% effektiv ränta vilket ej är optimalt men din månadskostnad skulle minska drastiskt och ge dig möjlighet att försöka beta av ett i taget.

Belåningen är hög ja men jag tror faktiskt inte att det är omöjligt för dig att få ytterligare ett lån på 100K med betydligt bättre ränta och månadskostnad om du söker hos Lendo/Zmarta. Dina förutsättningar förövrigt är bra.

Jag har identisk inkomst som du och har 837K blanco på UC totalt.

Om detta eventuellt inte skulle gå vägen och du ändå vill komma ner i månadskostnad skulle jag rekommendera att med Bisnode testa Extralånet, Loanstep eller Fairlo (kanske 50K + 50k). Ja det är 20-22% effektiv ränta vilket ej är optimalt men din månadskostnad skulle minska drastiskt och ge dig möjlighet att försöka beta av ett i taget.
Tack för svar.
Ska jag bara söka på 100.000 eller söka samla lån på ett högre belopp för att kanske baka ihop något av banklånen.
det viktigaste är ju att jag får loss dessa 100.000

Sök precis summa som du ska lösa dessa 100000 från äckliga Luma

Tack för svar.
Ska jag bara söka på 100.000 eller söka samla lån på ett högre belopp för att kanske baka ihop något av banklånen.
det viktigaste är ju att jag får loss dessa 100.000

Hur ser räntan ut på dom befintliga banklånen du har och vilken summa är de på? Du kan eventuellt söka för att försöka slå ihop med ett befintligt beroende på hur stort det är.

Om det inte skulle gå/ge några erbjudaden på ett högt belopp "ska" du ändå få erbjudanden från de som kan erbjuda mindre. Detta är dock inte 100% sant men man kan ringa Lendo efter ansökan och be dom sänka beloppet om inget skulle dyka upp.

Som ovan säger: Samla ihop Binly och Credifi. Sen kontaktar du dom och spärrar du dig på livstid hos Lumify, Credifi, Binly, Tomly och har aldrig mer med dessa att göra. Det finns inget scenario där dessa aktörer någonsin kommer hjälpa eller underlätta din situation i framtiden.

Få ner kostnaden från vad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp