• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Få hjälp med att betala KF

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
Inte om man har skuldsaldo hos KF
Men var lite kreativ för guds skull. Du skulle med lätthet kunna ta bort skuldsaldot. Kom överens om avbetalningar med inkasso så dom drar tillbaka ärenden från KFM. Vips har du inget ”aktivt skuldsaldo”.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Sen är jag inte förvånad att du inte får sanering, det är så lite pengar vi pratar om. Jag hade som mest runt 300k till KFM och körde utmätning i kanske 4-5 år sammanlagt.

Jag var tyvärr ganska arrogant och naiv och lät det tuffa på tills jag var skuldfri. Men ringa runt och begära nedskrivning av ränta och/eller avbetalningsplan borde vara det första du gör.

Hur man lyckas dra på sig skulder för nästan 200k förvånar mig också om inte TS är väldigt noncholant aka lyxfällan typen.

I mitt fall var det ofrivillig arbetslöshet och ingen a-kassa som ställde till mycket och snöbollseffekt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Så du är skriven med 2 andra som inte bor på adressen?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Sen är jag inte förvånad att du inte får sanering, det är så lite pengar vi pratar om. Jag hade som mest runt 300k till KFM och körde utmätning i kanske 4-5 år sammanlagt.

Jag var tyvärr ganska arrogant och naiv och lät det tuffa på tills jag var skuldfri. Men ringa runt och begära nedskrivning av ränta och/eller avbetalningsplan borde vara det första du gör.

Hur man lyckas dra på sig skulder för nästan 200k förvånar mig också om inte TS är väldigt noncholant aka lyxfällan typen.

I mitt fall var det ofrivillig arbetslöshet och ingen a-kassa som ställde till mycket och snöbollseffekt.

Det är väl inte så konstigt eller ovanligt alls med skulder på över 200.000 eller?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Sen är jag inte förvånad att du inte får sanering, det är så lite pengar vi pratar om. Jag hade som mest runt 300k till KFM och körde utmätning i kanske 4-5 år sammanlagt.

Jag var tyvärr ganska arrogant och naiv och lät det tuffa på tills jag var skuldfri. Men ringa runt och begära nedskrivning av ränta och/eller avbetalningsplan borde vara det första du gör.

Hur man lyckas dra på sig skulder för nästan 200k förvånar mig också om inte TS är väldigt noncholant aka lyxfällan typen.

I mitt fall var det ofrivillig arbetslöshet och ingen a-kassa som ställde till mycket och snöbollseffekt.
Ska väl inte döma någon för skulder på 200.000?
Jag menar hade du själv 300.000 är ju väldigt mkt pga av att man blir arbetslös isåfall? Kunde gjort mkt för att dra ner på kostnader och tagit massa små små jobb som inte var svårt att få innan Corona.
Så dumt att döma varandra det går alltid att hitta saker om man vill isåfall som du ser
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Ska väl inte döma någon för skulder på 200.000?
Jag menar hade du själv 300.000 är ju väldigt mkt pga av att man blir arbetslös isåfall? Kunde gjort mkt för att dra ner på kostnader och tagit massa små små jobb som inte var svårt att få innan Corona.
Så dumt att döma varandra det går alltid att hitta saker om man vill isåfall som du ser
Jag dömer ingen. Det är en enkel fråga man borde ställa sig. Jag förklarade dessutom hur min situation uppstod men men.

Sen misstänker jag det inte kom från en klar himmel med tanke på ts har två inneboende som jag förstått det? Men det är ett antagande.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Att dom flesta som har lån ligger hos kfm. Är jag verkligen så otydlig eller spelar ni bara dumma?

Jag spelar inte dum, försöker bara förstå vad du menar. Menar du att de flesta som har lån har hamnat hos kronofogden? Eller att det är ovanligt att man har lån på över 200.000? Eller att det är ovanligt att ha en skuld på över 200.000 hos kronofogden?
Förklara gärna vad du menar för ingenting av det jag skrev är ovanligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp